Binnenkort gaan we naar een nieuwe stal waar we alles zelf in mogen richten. We kijken er erg naar uit, lekker weer de rust, maar nu heb ik een vraag.
Er is in de stallen alleen een betonnenvloer, naar mijn weten kan je dan geen rubbermatten er neer leggen omdat die dan geen nut hebben, omdat de plas niet weg kan. Klopt dat en heeft er iemand dan misschien een goed alternatief hiervoor?
Wij staan ook op een betonnen vloer maar wel met rubberen matten erop. tussen die matten laat je een gleuf zodat ze plas daardoor kan. want in die betonnen vloer zitten ook van die gleufjes. Lukt prima, met uitmesten haal je gewoon de punt van de schep/hooivork erdoor en klaar is kees! ;P
R.X.
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-12 10:06
Oke, ik dacht werkelijk dat je altijd dan een soort van putje of zo eronder moest hebben. Blij dit te horen, dan gaan we ze ook halen! Welke heb jij als ik vragen mag?
R.X.
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-12 10:07
Het is wel belangrijk om ook aan te geen als het jou teveel word.
@R.X. : als de stal met betonnen vloer geen put heeft en verder ook geen gleuven oid dan kun je geen waterdoorlatende rubbermatten nemen. Dan wordt het daaronder idd een smerige stinkende natte bende. Beter neem je dan een HIT-matras of HIT-Softbed. Dan heb je ook minder strooisel nodig.