mest in de bosjes gooien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

mest in de bosjes gooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 21:40

Hoiii

Ik rij dagelijks buiten en in de buurt staan sinds een maand 2 nieuwe paardjes.
Deze mensen gooien al het mest in de bosjes. Er ligt ondertussen al een beste hoop.

Je hebt het weiland dan een stuk bosjes van 2 a 3 meter breed de lengte is wel aardig lang en dan de weg.
Ik vind dit best asociaal het is volgens mij ook gewoon van de gemeente. (de bosjes)

Zouden jullie hierna vragen als de eigenaren als jullie deze tegen zouden komen?
Of het ergens melden?
Of maar gewoon negeren en ze krijgen vanzelf gezeur hiermee?

Mensen lopen en fietsen ook veel in dit gebied. Krijgen paarden mensen weer een slechte naam bj wijze van spreke...

gr

friesiszwart

Re: mest in de bosjes gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:59

Ik weet van iemand die dat ook gedaan heeft en die heeft een boete gehad. Dit waren bosjes op eigen terrein maar voor het gemak was het schrikdraad voor de bosjes langs gedaan. Zij hebben een waarschuwing gekregen. Onze overburen gooien ook al hun groenafval (taken, bladeren maar ook 'giftige' planten uit de voortuin) in de gemeentelijke bossages.

Ik vind dat dit best bekeurd mag worden. het is toch een vervuiling.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:02

ik gooi al jaren de drollen in de bosjes....mijn eigen bosjes.

YeeeHaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 02:04

Tja er zijn er veel die dit doen. Je kan altijd even langs het huis gaan om het te melden.
Helaa is dit voor velen een makkelijke oplossing.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 08:40

Ik had het nog niet eerder gezien eigenlijk bij andere mensen.
Vind het zo stinken en al die vliegen dacht eens vragen hoe anderen hierover denken.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 08:45

Waarom dat verlinken? Zolang je zelf geen last ondervind(en dan heb ik het niet over er eens voorbij rijden) van die mesthoop... bah.. ik hou niet van dat geklik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 08:53

_rosita_ schreef:
Waarom dat verlinken? Zolang je zelf geen last ondervind(en dan heb ik het niet over er eens voorbij rijden) van die mesthoop... bah.. ik hou niet van dat geklik.

Nee, maar we hebben wel met z'n allen wetten en regels afgesproken. Ook milieuregels. Daarom mag je zelf ook bijvoorbeeld je weiland niet bemesten na 1/15 september en voor 1 feb.
Voor dit soort zaken bestaat de milieu'politie' - via de gemeente kun je melding doen.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 08:59

_rosita_ schreef:

Ik hou dus niet van zulke reacties. Degenen die zo reageren zijn meestal ook degenen die zoiets ook makkelijk zelf doen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:07

_rosita_ schreef:

ik hou nou net wel van zo'n reactie
als iedereen zich eens bezich hield met zich zelf zeg.

dit moet de milieu politie zich dan maar uitzoeken ,worden ze voor betaald.moeten ze maar eens vaker contoleren overal

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:11

Ik snap dat er regels moeten zijn, maar sommige regels zijn best wel krom.
Je mag je eigen land niet bemesten buiten de gestelde termijn, maar als je de hele winter xx paarden op een hectare zet en nooit de mest er af haald doe je in feite niet anders. En niemand die daar iets van zegt.

Ik gooi de mest van mijn paarden ook 'over de schutting' het bos in (het gaat om 3 hopen in de week) en na een paar maanden zie je er niets van terug. Zolang je het verspreid en niet op één hoop gooit zie ik het probleem niet zo.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:15

Tja, het ligt er maar net aan welke bosjes je het in gooit. Als je vlakbij huizen zit en het stinkt met veel vliegen zou ik echt wel een melding maken.
Maar gooit iemand het in het bos langs zijn weide waar geen kip komt kraai ik er ook niet naar.
Iedereen moet lekker doen en laten wat hij wil maar als het in strijd is met de regels en anderen hebben er last van moet je er mee ophouden.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:28

@ kajo..ik heb een mesthoop dus hoef niet te bedenken qat ik ermee doe. maar komop..wordt je er beter van moraalriddertje te spelen? er zijn idd regels afgesproken maar laat dat lekker over aan de politie zolang er niets of niemand er last van ondervindt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:45

Als voorbijgangers er last van hebben gaan die mensen vanzelf klagen, of de gemeente als deze de bosjes gaat snoeien als dat nodig is. Zou zelf de tijd en energie er niet insteken hoor. Mocht je er nu zelf last van hebben dan wel maar anders lekker bezig laten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:45

Ik kiep ook mest bij mijn eigen beukenhaag, is goed tegen het onkruid en trekt bodemleven aan wat weer goed is voor mijn grond. Zolang er verder ook geen mogelijkheden zijn om mest weg te brengen kan de gemeente mijn rug op.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:47

Volgens mij moeten ze de mest gewoon op laten halen?
Maarja zolang mensen er niet heel veel last van hebben zal het wel okee zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:08

amyyy55 schreef:
Volgens mij moeten ze de mest gewoon op laten halen?
Maarja zolang mensen er niet heel veel last van hebben zal het wel okee zijn.

dan moet dat wel kunnen. Hier is er geen boer die het in grote oplage wil hebben en de loonwerkers komen alleen drijfmest halen, ruwe mest doen ze niet. Bij het containerpark mag je het niet brengen en het Nederlandse rolcontainerbedrijf dat we gevonden hadden heeft zelfs de container laten staan. In kleine oplage kunnen we het bij droog weer bij een tuinder kwijt, maar die wil niet dat we bij nat weer komen brengen ivm kapot gereden weiland dan. Ga je bij de milieudienst vragen dan vertelt een medewerker met paarden in vertrouwen dat ze het zelf 's nachts illegaal in het bos kiepen omdat er in de omgeving dus geen oplossing voorhanden is als je meer mest hebt dan van 1-2 paarden of een eigen land hebt om het uit te rijden :+
Dus hier ook onder de haag rond de bak en 2x per jaar in onze tuin en de moestuin van de buren. Verder ligt er gewoon een berg waar we niet van weten wat we ermee aan moeten en die ondertussen ligt te composteren ter plaatse.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:27

DubbelDun schreef:
Ik gooi de mest van mijn paarden ook 'over de schutting' het bos in (het gaat om 3 hopen in de week)

drie hopen in de week van meerdere paarden??? Zullen er wel iets meer zijn, toch?!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:37

Ze staan maar 3 uur per dag op de wei en ze mesten blijkbaar liever thuis :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 12:21

Bij ons gewoon met de kruiwagen het land in en we doen alles op een aanhangwagen en die word paar keer in de week geleegd.
We hebben ook bosjes zat maar gooien dat niet in de bosjes.
Zou wel goedkoper zijn!

Was ook niet zo dat ik zou gaan klikken. Was benieuwd wat anderen hiervan zouden vinden. En of meer mensen dit doen enz.
Ik vind het zelf niet netjes neergooien op grond wat niet van jou is.
Als je het verspreid op je eigen grond mooi makkelijk niks aan de hand.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:17

Zoals je het beschrijft weet ik nou niet exact of iedereen er last van heeft, maar als jij en minimaal 1/3 deel van de bewoners er geen last van heeft zou ik het sws overlaten aan de politie. Als jullie het echt vervelend vinden, en vaak stank ruiken (Dus niet als je even langs loopt, dat het 2 seconden later verdwenen is) kan je best naar de politie stappen van mijn part.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:39

het is milieu-vervuiling hoor, gewoon de milieu-politie bellen om te melden. Ben je verplicht als burger. Heeft niks met klikken te maken...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 12:27

nee hoor verder geen last van. Alleen de weg ligt er gelijk naast als je met je paard er langs rijd zie en ruik je het en fietser en wandelaars ook. In de auto valt het niet op.
Bewoners verder ook niet er zit een gehandicapten verzorgings plek daar schuin tegenover maar die zitten op een soort park ze mogen daar niet vanaf en de meeste lopen of fietsen onder begeleiding.
Is weer wat afgeschermd zeg maar die lopen daar verder nooit.

Het was meer wat mensen met zoiets zouden doen en of meer mensen het zo de bosjes in gooien.
Ik had het gewoon nog niet eerder gezien vond het maar apart.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:31

Heb jij er persoonlijk last van? Zo nee, niet jouw pakkie aan IMO. Als het nu je buren zijn vind ik het nog wat anders. Als de struiken idd van de gemeente zijn komt er eens in de zoveel tijd de plantsoenendienst, en als die het opmerken zullen die er heus wel wat van zeggen