mijn paardje staat sinds vandaag voor het eerst dag en nacht op de weide (daarvoor stond ze enkel overdag buiten en snachts in paddock)samen met het paardje van een vriendin. ik heb super hard afgeteld naar vandaag maar nu het zo ver is ben ik toch wel ongerust.. In het verleden heeft ze enkele keren kolieken gehad en nu heb ik dus bang dat ze weer zal krijgen aangezien de weide waar ze nu staat (1.5ha) veeel groter is dan de weide waar ze daarvoor stond ( 1 grote weide opgesplits in kleinere weides 1 paard per stuk weide)
zou ik voor vanacht beter een stuk afspannen of ze gewoon op de grote weide laten?
paardjes zelf komen goed overeen maar zijn momenteel nog aan het uitmaken wie de baas wordt.
als er erg veel gras staat zou ik een stukje afzetten en elke week een stukje er bij geven, maar als dat niet het geval is dan lopen ze genoeg en zullen er weinig problemen zijn.
quintolover
Geplaatst: 30-06-12 19:10
Als ze er normaal ook overdag staat zie ik geen groot probleem
Het gras staat wel hoger als op de vorige weide maar niet overdreven hoog, ik had daarjuist ook de indruk dat wanneer ze genoeg had ze gewoon op stal ging staan.. ze hebben ook nog hooi bijgekregen in de stal. ik ga zo meteen nog even controleren of alles inorde is