Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Colway schreef:angelaatjuh schreef:een paard voelt zich het prettigst tussen de -5 en 15 graden hoorde ik. Dus ik denk niet dat ze het snel koud hebben
En onder de 15graden gooien we er massaal een deken op
Ibbel schreef:Als je paard rilt heeft hij het koud. Dat rillen doet-ie nl om warm te worden. Als je paard z'n staart tegen z'n lijf trekt en z'n rug opbolt, heeft-ie het koud, ook als-ie dan (nog) niet rilt.
Appelflap445 schreef:Of paard koud aanvoelt controleer je in de lies tussen achterbeen en uier/koker. Paard dat daar koud aanvoelt heeft in elk geval meer ruwvoer nodig. Als ze bibberen hebben ze het zeker koud en is meer voer/eventueel opstallen of deken nodig. Bibberen kan een paard weliswaar opwarmen, maar het kost erg veel energie en veel paarden stoppen dan ook met eten (wat ze zouden moeten doen om zich warm te stoken).Door aan de oren van het paard te voelen kan je ook 'meten' of hij het koud heeft.
Appelflap445 schreef:Door aan de oren van het paard te voelen kan je ook 'meten' of hij het koud heeft.
angelaatjuh schreef:een paard voelt zich het prettigst tussen de -5 en 15 graden hoorde ik. Dus ik denk niet dat ze het snel koud hebben
angelaatjuh schreef:een paard voelt zich het prettigst tussen de -5 en 15 graden hoorde ik. Dus ik denk niet dat ze het snel koud hebben