Hoe vastleggen wat er met paard gebeurd als je iets overkomt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Hoe vastleggen wat er met paard gebeurd als je iets overkomt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 10:01

Zelf heb je er waarschijnlijk wel over nagedacht wat er met je paard moet gebeuren mocht je iets overkomen
En je hebt dat dan hoogstwaarschijnlijk ook wel met die persoon die je in gedachten hebt besloten.

Maar hoe leg je zoiets vast? Zijn er mensen die een testament hebben laten vastleggen voor dit soort dingen? En hoe werkt een testament dan uberhaupt, betaal je hiervoor jaarlijks een bedrag, moet je een advocaat hebben hiervoor of kun je gewoon naar een notaris die dat eenmalig vastlegt?

Is er wellicht een andere manier om ervoor te zorgen dat je nabestaanden weten wat er met je paard gaat gebeuren in zo'n geval? (Behalve natuurlijk dit met hen bespreken)

Ik weet niet of ik al aan een testament wil denken, ben tenslotte pas 25 en wat mij betreft mogen mijn vrienden en familie zich zelf druk maken over wie die paar boeken en wat kleding krijgt.
Er is op dit moment nog weinig te erven, maar ik wil wel zeker zijn dat er voor mijn paard gezorgd wordt en indien mogelijk op de manier die ik in gedachten heb.

Wie heeft dit vastgelegd en hoe hebben jullie dit gedaan?

Paisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:04

ik heb een testament laten opstellen bij de notaris.
dit moest ook omdat wij een huis hebben gekocht en samenlevingsovereenkomst hebben.
hierin heb ik vast laten leggen dat de paarden + de spullen naar mijn vader gaan, mocht mijn vader ook
zijn overleden gaan de paarden of naar mijn vriend, of naar mijn broer.

wij hebben dus eenmalig betaald bij de notaris

[edit] ik ben pas 22, en had niet gedacht dat ik ook al een testament moest laten opstellen, maar als je een huis gekocht heb ben je het verplicht

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:06

Wij hebben het niet vastliggen. Mijn partner en mijn ouders weten wat er met mijn paard moet gebeuren als mij wat overkomt en ik vertrouw hen daar ook volledig in.

Wel heb ik een testament. Alleen staat hierin beschreven hoe bv ons huis en andere spullen verdeeld moeten worden.

Voor jou situatie zou ik van mijn eigen gevoel uit gaan. Als je het vertrouwen in je ouders hebt (die erven als jij geen testament hebt) dan zou ik dit met hen bespreken en zo laten. Heb je dat vertrouwen niet dan zou ik het vast laten leggen. Dit kan inderdaad 1 malig bij de notaris, dat is voldoende en je hoeft dit niet elk jaar weer te doen. Wijzigen doe je pas als er wat aan de situatie veranderd.