maak me zorgen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelo

maak me zorgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 19:36

Hallo allemaal,

ik had een vraag, ik heb mijn paard zondag naar het land gebracht met nieuwe paarden. Hij heeft overdag op het gras gestaan en avond op het zand. Volgende dag heb ik hem een wormen kuur gegeven en weer op het gras gezet. Het is kort gras waar de andere paarden het hele jaar op gestaan hebben en wat verdeeld is over percelen. In de avond weer op het zand gestaan en volgende dag weer het land op maar toen samen met de andere paarden.
Op dinsdag avond hem weer naar huis gebracht want miste hem toch wel heel erg en vond dat hij toch wat teveel binnen kreeg. Thuis staat hij ook op het land maar dan erg arm. Soms staat hij op wat jonger gras en dat gaat altijd goed. Dus hij is wel wat gewend.

Nu maak ik mij alleen een beetje zorgen of hij niet hb word. Hij oogt nu wel heel gezond en eet goed. Staat er goed bij maar toch wil ik graag even gerust gesteld worden. Hij is 2 jaar en mooi op gewicht, krijgt een half schepje muesli en een goede liksteen.

Groetjes emily

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:42

Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan hoor! Hoe lang staat hij normaal bij jou thuis op het land?

capopjekop

Re: maak me zorgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:44

Als je paard op een gezond gewicht is zal het wel los lopen. Anders gewoon zijn hals goed in de gaten houden, als die dik en opgezwollen wordt moet je uitkijken en kun je beter minderen.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 19:45

24/7, en hij word dan 2 keer per dag bij gevoerd met hooi, af en toe op jong gras, ben al super blij dat hij weer thuis is! Hij vertoont verder ook geen hb tekenen maar ik ben echt zon muts die zich helemaal gaat op vreten en zorgen maakt! Hij staat trouwens met een tinker en een shet, kan hem nu zien staan hi hi!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 19:48

Heb hem al meerdere keren vandaag een sprint zien trekken dus het zal toch wel goed komen?

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 19:59

Hij staat nu trouwens aan huis, sinds gisteren, zie opening post! Omdat ik het toch een te groot risico vond en nu dus weer samen met zijn oude vertrouwde vriendjes!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:43

Joh dan kan het geen kwaad hoor, als hij daar ook gewoon op kaal gras komt te staan! Niet zo'n zorgen maken, HB zijn ze ook niet zomaar in 1 dagje als er geen grote veranderingen van eiwit etc. in het voer komt, en het paard gezond is... Dat komt wel goed hoor, lekker terugzetten!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:58

Waarom maakte je je zoveel zorgen? Ik heb je berichten een paar keer doorgelezen maar echt geen reden kunnen vinden. Het is in elk geval wel duidelijk dat jij heel erg blij bent dat hij weer thuis staat. Prima toch? Het lijkt nu net alsof je een excuus nodig hebt voor het weer naar huis halen en dat lijkt mij nergens voor nodig, tenzij je eigenlijk denkt dat hij daar beter af was.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 00:17

Lijkt me sterk... hij is volop in de groei... dan loopt het niet zo'n vaart.
Wel even rustig opbouwen natuurlijk...

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 10:31

Hartstikke bedankt voor jullie reacties, groetjes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:23

Ik wilde net zeggen, met een dier in de groei krijg je volgens mij niet snel problemen met HB hoor :)

Nadat ze eenmaal een jaartje of 3 zijn geweest zou ik wel op gaan passen, dan gaan ze niet meer zo hard de hoogte in maar wordt het meer in de opbouw van de breedte gebruikt :P