is er vraag naar huizen/paarden oppasser vakantie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

girlyggirl

is er vraag naar huizen/paarden oppasser vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:38

(hoop dat het goed staat)

hallo medebokkers!
ik loop al een tijd met het idee in mijn hoofd om mezelf aan te bieden als huis/dieren oppas in de zomervakantie.
is daar vraag naar? bedoel zouden jullie een semi onbekende mede bokker laten passen op je spulletje?
ik zou er niet echt echt iets voor hoeven hebben, ms volle koelkast :D , en voorwaarde zou zijn dat mijn rustige dochter mee kan.
het zou ook erg leuk zijn als het bv ergens bij de veluwe zou zijn en ze haar b pony mee kan nemen en er bv een pony zou zijn die ik mag "gebruiken"

dus roept u maar! :D

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 23:02

Geen vraag naar dus :P

Sica
Moderator Over Paarden

Re: is er vraag naar huizen/paarden oppasser vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:07

HK-->VSW
Omdat je topic niet in de HK hoort, verplaats ik het naar VSW.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:19

Op zich is het wel een idee, maar zelf zou ik dat niet zo snel doen. Vind het toch veel fijner als mijn paarden worden gedaan door mensen, die ik ken en waarvan ik weet dat het goed gaat. Zou dan minstens willen kennismaken en een aantal keer de paarden samen willen doen om te kijken hoe dat gaat. Misschien is het handig om erbij te zetten wat jouw leeftijd en ervaring met paarden is. En ook of je het gewend bent om de verzorging van paarden door de hele dag op je te nemen. Het is toch wel anders dan een verzorg/manegepony waar je per week enkele uurtjes komt...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:21

Ik zou er zelf niet voor kiezen, je haalt toch een onbekende in huis en dat wil ik liever niet. Dan zou ik nog liever thuis blijven als ik het niet rond zou krijgen met de vakantie. Idem met de paarden. Als mijn vaste mensen niet kunnen dan blijf ik thuis. Jammer maar helaas :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:28

Iemand die ik zelf niet persoonlijk ken of waarmee goede vrienden/familie goede ervaringen hebben zou ik zelf niet doen.

Wij willen volgend jaar wel weer eens lekker op vakantie en ik hoop dan een beroep te kunnen doen op een oud-stalgenoot.
Maar ondanks dat ik haar ken, weet dat de paarden en andere dieren goed verzorgd worden, vind ik het lastig om iemand op de boerderij te laten zonder dat ik er ben, hahaha, zie al weken van voorbereiding om het huis enigszins fatsoenlijk achter te laten :') .

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:30

Leuk idee! Maar ik zou zelf ook niet zo snel een vreemde in mijn huis en met mijn dieren laten;) Wie weet is het voor sommigen een ideale uitkomst.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:31

Het zou een super oplossing kunnen zijn, als je verder niemand in je omgeving hebt die iets weet van paarden of die de zorg op zich kan nemen. Volgens mij bestaat er zelfs een soort van bemiddelaar voor dit soort dingen, zij stond ooit eens met een stand op Horse Event.

Persoonlijk weet ik niet of ik het zo snel moet doen, want je moet zomaar een onbekende je dieren toevertrouwen en daarbij zit er ook nog eens een vreemde in je huis. Gevoelsmatig zou ik het dan toch liever aan een bekende overlaten.

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:32

Ja zeker is er vraag naar! Wij passen regelmatig op paarden en huizen, via holidaylink.
Je hebt wel lidmaatschao nodig en dan kan je zo vaak oppassen als je wilt.
Pb maar als je meer info wilt!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:33

er staat wel eens wat op de bokt markt. ik heb wel eens opgepast bij kennissen, was heel erg leuk. wel hard werken hoor, 2 honden en 3 paarden pfff een dagtaak!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:47

Joh, dat kan een uitkomst zijn!
Met 3 katten, een hond en 3 paarden is een oppas aan huis echt heel welkom tijdens onze vakantie.

Zelf zou ik dan wel (ruim) vooraf kennis willen maken en de oppas moet minimaal 20 jaar oud zijn.
Gelukkig heb ik al mensen die op mijn beesten willen passen. Maar je idee is goed en ik geloof echt dat daar vraag naar is :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:52

Met een bokker zou ik het best aandurven :D, maar ik vrees dat ik te dicht bij jou zit :+, zo'n 30 km zuideljker in Noord-Holland

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 12:05

jeetje wat een reacties opeens! :o

it_is_me schreef:
Op zich is het wel een idee, maar zelf zou ik dat niet zo snel doen. Vind het toch veel fijner als mijn paarden worden gedaan door mensen, die ik ken en waarvan ik weet dat het goed gaat. Zou dan minstens willen kennismaken en een aantal keer de paarden samen willen doen om te kijken hoe dat gaat. Misschien is het handig om erbij te zetten wat jouw leeftijd en ervaring met paarden is. En ook of je het gewend bent om de verzorging van paarden door de hele dag op je te nemen. Het is toch wel anders dan een verzorg/manegepony waar je per week enkele uurtjes komt...

ik ben weer zo lui om te denken dat mensen wel in mijn profiel spieken :D maar ben 38, al vanaf baby in de paarden, opleiding dierhouderij, 3 jaar bij manege gewerkt en gewoond, zelf nu 2 ponys en paarden vroeger aan huis gehad dus weet wat het is ( nu niet aan huis maar is nog meer werk! pfff 3x per dag heen :o )

ijslandfan schreef:
Ja zeker is er vraag naar! Wij passen regelmatig op paarden en huizen, via holidaylink.
Je hebt wel lidmaatschao nodig en dan kan je zo vaak oppassen als je wilt.
Pb maar als je meer info wilt!

leuk! stuur je vanavond ff pb! :D

Arabesk schreef:
Met een bokker zou ik het best aandurven :D, maar ik vrees dat ik te dicht bij jou zit :+, zo'n 30 km zuideljker in Noord-Holland

haha dat is idd om de hoek :+ ms een andere bokker interesse?! :)

voor de rest begrijp ik absoluut ieders idee dat het wel wat griezelig is om een vreemde in je huis te laten want dat zou ik zelf ook hebben :o maar stel je voor dat het prima bevalt dan kan je ms er een vaste oppasser aan overhouden *\o/* en via bokt zijn we toch niet helemaal vreemden he :D
Laatst bijgewerkt door girlyggirl op 26-06-12 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:13

Maar dan moet je zelf ook een oppas regelen voor je eigen dieren :D

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:14

Der bestaat zoon site voor waar mensen over heel europa mensen kunnen vinden die zich aanbieden daarvoor of zelf iemand zoeken . Weet alleen de site niet 123 :=
* edit gevonden : http://www.voor-elkaar.net/

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 12:19

Caesar schreef:
Maar dan moet je zelf ook een oppas regelen voor je eigen dieren :D

haha nou paardjes is bij mij wat makkelijker omdat ze dus niet aan huis staan en er genoeg zijn op de boerderij die wel willen helpen :) ( daarbij hoop ik dus 1 pony mee te kunnen nemen :o ) verder woon ik gewoon samen maar zal vriendlief ws niet meegaan omdat hij een eigen zaak heeft die hij niet alleen kan laten dus dierentuin thuis word verzorgd :D

het is gewoon dat mijn dochter en ik door een zware tijd zijn gegaan en ik het leuk zou vinden om op deze manier flink wat quality time in te halen <3 terwijl we onze hobby uitoefenen :) ( heb gekeken wat het kost om ergens op vakantie te gaan met eigen pony en daarbij 1 te huren maar dat laat mijn budget niet toe :o )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:44

Ik heb jaren geleden gebruik gemaakt van zo'n oppas-service (hippohelp of zoiets). De oppassers zouden mensen zijn die helemaal gescreend waren om zeker te weten of ze ervoor geschikt waren. Wij waren net verhuisd naar ander deel van het land en gingen op huwelijksreis, dus die service ingeschakeld. Op papier en bij de kennismakingsgesprekken leek het heel goed. In de praktijk viel het zwaar tegen. Mensen bleken geen of heel weinig ervaring met paarden te hebben (konden niet eens een halster om doen), maar ook de honden en katten werden niet goed verzorgd. (een van de katten was gegrepen door een hond, ze zijn niet naar de dierenarts gegaan. Kat bleek de bek helemaal kapot, dus kon niet eten of drinken. Toen we thuis kwamen was hij zwaar ondervoed en bijna uitgedroogd) We hadden uitdrukkelijk gezegd dat ze beter 10 keer voor niets naar dierenarts konden gaan dan 1x te laat.

Nu komen er alleen mensen hier die ik ken, en waarvan ik weet dat ze goed voor de dieren zullen zorgen. Zelfs zo'n service (die nooit meer iets van zich heeft laten horen!!) met zogenaamd strenge eisen aan de oppassers, zegt dus helemaal niets. En je betaalt je behoorlijk blauw aan oppassers en service.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:46

Ik ben al meerdere keren gevraagd :) Ga binnenkort op een huis (+ huisdieren) oppassen en heb ook al vaker op huisdieren/paarden 'gepast' :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:51

Ik heb toevallig net mijn broer met zijn gezin gevraagd :D .
Maar hij hoeft dan alleen op de hond, de konijnen, de kippen en vissen te letten en mijn tuin water geven.
De paarden staan dan bij mijn schoonzus (waar ook 1 van de paarden van is) en hoeven dus niet verzorgd te worden.

Ik weet niet of ik een wildvreemde in huis zou nemen.
Maar ik weet dat ze bij een vriendin vroeger aan huizenruil deden.
Zij gingen dan naar engeland en er kwamen engelsen in hun huis...en die reden ook op hun paarden.
Ik was er niet zo gecharmeerd van hoe ze met de dieren omgingen (mijn opa woonde er naast en daar stonden ook al onze pony''s, dus dat kon ik van bij ons uit goed zien).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:03

Ik zoek niet iemand voor in huis maar wel iemand uit de omgeving die mee wil helpen (al is het alleen maar een oogje in het zeil houden) voor als ik naar het ziekenhuis moet. Ik heb bij mijn vorige kindje 4 weken in het ziekenhuis gelegen en daarna nog voor haar 4 weken ziekenhuis gedaan en maak weer kans op vroeggeboorte. Mijn vriend werkt fulltime en zit dan ineens met huishouden en twee kinderen en voor alle paarden een pensionstal betalen gaat me niet lukken, dus vandaar. Ik overweeg wel 1 of 2 paarden in pension te zetten maar dan nog.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:07

Ik pas altijd op bij mijn verzorgpaarden, als de eigenaren op vakantie zijn.
Daarnaast paste ik op bij kattenfokkers als zij op show gingen met dekkaters, via mn werk (dierenkliniek)
en ik heb wel eens op een huis en 2 honden, en vijver en kat gepast voor 2 weken, maar dat was via familie...

dus ja er is wel vraag naar maar meestal ken je de mensen toch wel via via...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:20

Mijn paarden staan bij mijn ex en als hij op vakantie gaat past er ook iemand op het huis en de paarden. Als je het leuk vind, zou jij dat misschien ook wel kunnen doen. Het is op Goeree-overflakkee, meebrengen eigen pony geen probleem. Er is een strandje en bos op loopafstand en je kan er erg leuk buiten rijden. Er is genoeg te doen in de omgeving. Het gaat dan om de verzorging cvan 2 paarden die in de wei staan en 1 kat.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:31

ik doe het zelf al 10 jaar. Ik vraag er echter wel wat voor maar eigenlijk haal je daar net iets meer dan de onkosten per dag uit.
het is puur dat ik niet thuis eet en dus dingen dubbel moet kopen etc omdat ik daar zelf kook enzo. En als t verder is dan komen er de reiskosten bij. Maar zoek meestal iets in de buurt.
ik doe het echter t hele jaar door en niet alleen in de zomervakantie. Het begon met mn eigen dieren natuurlijk als moeders van huis was. Erna mn neef later vrienden en nu vreemden. Ik verzorg tot nu toe katten/honden en paarden, andere dieren zijn zeker ook welkom maar hebben ze tot nu toe nog niet in of om huis gehad. T kan dus zeker wel!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:51

tine10 schreef:
Ik heb jaren geleden gebruik gemaakt van zo'n oppas-service (hippohelp of zoiets). De oppassers zouden mensen zijn die helemaal gescreend waren om zeker te weten of ze ervoor geschikt waren. Wij waren net verhuisd naar ander deel van het land en gingen op huwelijksreis, dus die service ingeschakeld. Op papier en bij de kennismakingsgesprekken leek het heel goed. In de praktijk viel het zwaar tegen. Mensen bleken geen of heel weinig ervaring met paarden te hebben (konden niet eens een halster om doen), maar ook de honden en katten werden niet goed verzorgd. (een van de katten was gegrepen door een hond, ze zijn niet naar de dierenarts gegaan. Kat bleek de bek helemaal kapot, dus kon niet eten of drinken. Toen we thuis kwamen was hij zwaar ondervoed en bijna uitgedroogd) We hadden uitdrukkelijk gezegd dat ze beter 10 keer voor niets naar dierenarts konden gaan dan 1x te laat.

Nu komen er alleen mensen hier die ik ken, en waarvan ik weet dat ze goed voor de dieren zullen zorgen. Zelfs zo'n service (die nooit meer iets van zich heeft laten horen!!) met zogenaamd strenge eisen aan de oppassers, zegt dus helemaal niets. En je betaalt je behoorlijk blauw aan oppassers en service.

A das wel een hele nare ervaring.. ik was aant denken me bij zoon site aan te melden (als oppasser) maar na deze ervaring van jou te horen zet ik liever gewoon een advertentie uit mezelf.
Ik snap niet dat mensen zich als oppasser willen aangeven als ze totaal geen ervaring hebben met de dieren of zich er ook geen moeite voor doen. Ongelukje kan altijd gebeuren maar idd kun je beter teveel naar de dierenarts gaan dan te weinig zeker als t niet je eigen dier is.
Jammer dat er dus zogenaamde eisen zijn verbonden aan een site en hun oppassers maar dit alleen maar misleidende reclame is.

ik vind t zelf altijd knap dat mensen me vertrouwen. van 2 vaste adresjes heb ik gewoon de sleutel van hun huis thuis liggen (niet meer zoon gedoe als ze weg gaan ivm sleutel brengen) en van mensen op stal heb ik ook de zadelkast sleutel voor als ik eens moet oppassen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:30

Was erg jammer dat het zo is gegaan. Anders was het een mooie service geweest (die overigens wel erg duur was hoor, maar goed, je wilt ook wel eens op vakantie).

De mensen hadden ook geklaagd dat we zo buitenaf woonden (terwijl ze dus van te voren hier geweest zijn en meeste mensen met paarden aan huis wonen niet in het centrum) en dat stallen uitmesten (toen had ik de paarden s nachts nog op stal) zo ontzettend zwaar en tijdrovend was. Tja, als je er geen ervaring mee hebt, is het inderdaad een flinke klus. Maar iedere dag anderhalf uur bezig met 2 stallen uitmesten... we vroegen ons echt af of ze het met een pincet hadden gedaan ofzo.

Als we echt ervaren mensen hadden gehad, stonden we er vast heel anders tegenover. Ik wist daarvoor helemaal niet van het bestaan af. Was voor mij vroeger een ideale manier geweest om vakantie vieren en paarden verzorgen te kunnen combineren.