Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BaileyMix schreef:De plotselinge enorme hoeveelheid gras is inderdaad het enige probleem. Zo in de wei 24/7 zal alleen maar hemel op aarde zijn!
Hoe je hem nu hebt, 23/7 op stal... Staat voor mij gelijk aan pure mishandeling.
VEGASS schreef:nou bedankt voor jullie advies, een beetje jammer dat sommige mensen even ongezouten inwrijven hoe ik mijn paard mishandel. Ik vind het ook vreselijk dat hij zo weinig naar buite kan maar ik sta in de randstad, en we hebben krap 1 hectare land voor 50 paarden. Dus is het niet anders, en moet ik roeien met de riemen die ik heb. Daarom vind ikhet altijd zo lekker voor hem dat ik als ik op vakantie ga hem bij een boer kan stallen en dat hij dan langer naar buiten kan. Hij komt op een kaal stukje land, maar kan wel lekker scharrelen de hele dag. Ga het dan maar doen.....
VEGASS schreef:nou bedankt voor jullie advies, een beetje jammer dat sommige mensen even ongezouten inwrijven hoe ik mijn paard mishandel. Ik vind het ook vreselijk dat hij zo weinig naar buite kan maar ik sta in de randstad, en we hebben krap 1 hectare land voor 50 paarden. Dus is het niet anders, en moet ik roeien met de riemen die ik heb. Daarom vind ikhet altijd zo lekker voor hem dat ik als ik op vakantie ga hem bij een boer kan stallen en dat hij dan langer naar buiten kan. Hij komt op een kaal stukje land, maar kan wel lekker scharrelen de hele dag. Ga het dan maar doen.....
VEGASS schreef:Verde heb ik mijn paard gekocht van de dierenbescherming, totaal mishandeld en verknopt. Hij vertrouwde in het beginn niemand, een vreemde kon zijn box ook niet in. Ik in het begin ook niet, in het begin moesten drie mensen hem vasthouden tijdens het opstappen, anders ging dat niet.Inmiddels vijf jaar verder is hij redelijk normaal, maar ik wil hem niet verkopen, hij is met een rauwdouwer, die er heel veel zijn, binnen een paar weken weer net zo gek als hij was. Dus hij blijft. Wel ben ik het eens met jullie mening en vind het ook zeker niet fijn dat hij zo vaak binnen moet staan. Hoop ook gauw op de wet die veranderd gaat worden dat ze verplicht vier uur per dag naar buiten moeten. Ik hoop dat de manege dan de betreffende wei gaat opsplitsen in permanente paddocks en de paarden langer naar buiten kunnen. Tot die tijd moet ik lijdzaam toezien. Maar bij mij op stal ben ik 1 van de weinigen die nog zorgt dat zijn paard iedere dag dat halve uur in de paddock en wei komt. Meniggeen rijdt alleen maar en de rest staan ze in het hok. Zoals gezegd, wandel in nog een half uur en iedere dag rijden of longeren. Ik doe er dus voor mijn doen alles aan en dan komt zo'n botte opmerking wel ff ruw op mijn dak. Heb net de weersvoorspelling gelezen en het schijnt op te knappen, dus we gaan er maar voor. Nogmaals bedankt