ANKY pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 12:13

Ik heb er nu 3 en ik ben er dik tevreden over. Het zweet wordt goed opgenomen, het onderste zweetblad van mijn zadel is nog niet eens vochtig zo goed doet het dekje zijn werk.

Ik heb ze allemaal gekocht voor 49 euro en 95 eurocent.
Sommigen zeggen dat het duur is, maar als ik zie hoe snel ze droog zijn, hoe makkelijk ze te wassen zijn (behalve de witte, daar blijf ik problemen mee houden maar dat is een ander verhaal) en hoe mooi ze blijven... ik vind het ze zeker waard!
Alleen erg jammer dat er zo groot ANKY op moet staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:22

Ik heb er ook wat en ik ben er zeer tevreden over.
Ik had altijd gewone katoenen dekjes maar die worden zo snel verwassen. Alle Anky spulletjes die ik heb blijven erg mooi, gewoon als nieuw, ook al zijn ze al heel vaak in de machine geweest. Ik hoop dus dat het voor de pads ook geldt maar die heb ik nog niet zo vaak gwassen.

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 20:12

Zou 1 van jullie of mischien zelfs wel beide dan voor mij de vingernagel proef willen doen. Kan zijn dat eveline toevallig een dunnetje te pakken had, maar dat die van jullie de proef wel doorstaat.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:06

Wat versta je onder de vingernagelproef?
Ik heb in mijn zadel geen vingernagels zitten. En mijn paard heeft geen vingernagels op zijn rug zitten.
Als je goed poetst, het dekje goed schoonhoud (dus niet 7 weken laten zitten want dan kan het dekje nog zo droog zijn, vuil en zweet wordt toch stug) en je zadel ook onderhoud dan is het echt voldoende. Je kan onder geen enkel dekje, hoe dik ook, vuil of vingernagels laten zitten. Simpel als wat lijkt mij.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:29

Ik moet zeggen dat ik er niet uitermate voorzichtig mee ben, de singelgespen gaan er wel eens langsheen, of de slof e.d.
Maar ik heb nog geen beschadigingen erop hoor?
Ik moet zeggen dat het juist heel stevig aanvoelt, maar toch heel soepel is.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:33

even offtopic: heeft iemand al die polypad van 26 nogwat besteld? ik wantrouw ook een beetje, maar als iemand hier nou zegt dat dat ding geweldig is....

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:39

Ik heb goede ervaringen met PolyPads, maar de dikke versies zijn inderdaad niet voor onder engelse zadels! Die zijn meer geschikt voor een westernzadel (waar geen kussens onderzitten en die iets meer 'cush' in een pad nodig heeft)

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 19:31

Kleintje schreef:
Wat versta je onder de vingernagelproef?
Ik heb in mijn zadel geen vingernagels zitten. En mijn paard heeft geen vingernagels op zijn rug zitten.


Als je het dekje voor je hebt dan druk je met je nagels op het dekje. Als je aan de andere kant je nagels kan voelen dan is het dus niet dik genoeg, ondanks dat het er wel zo uit kan zien.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:23

Sja, ik snap wel wat je ermee bedoelde, maar ik vind het de grootste onzin. Zelfs door een dekbed heen kan je vingernagels nog voelen, tenminste, als ze lang zijn en rond. Vierkante en korte nagels voel je vaak niet eens.

Ik vind het belangrijker dat er geen rare naden zitten, het goed droogt en makkelijk ligt. Als je zadel glad is, goed past en je paard goed gepoetst is dan is het altijd goed. Dan kan je ook zonder dekje rijden!

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 08:58

Kleintje schreef:
Sja, ik snap wel wat je ermee bedoelde, maar ik vind het de grootste onzin. Zelfs door een dekbed heen kan je vingernagels nog voelen, tenminste, als ze lang zijn en rond. Vierkante en korte nagels voel je vaak niet eens.

Ik vind het belangrijker dat er geen rare naden zitten, het goed droogt en makkelijk ligt. Als je zadel glad is, goed past en je paard goed gepoetst is dan is het altijd goed. Dan kan je ook zonder dekje rijden!


Ja oké daar heb jij dan weer gelijk in. Een dekje is er eigenlijk alleen om het zadel tegen het zweet van het paard te beschermen. Maar het dekje dat ik zoek moet ook redelijk schokabsorberend zijn vanwege Beauty's gevoelige rug.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:09

Ik heb er nog 1 in de aanbieding op EA