constructie van een zeecontainer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marionblo

constructie van een zeecontainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 15:06

Ik ben van plan van onze zeecontainer van 12 m een schuilstal te maken. Ik wil daarvoor aan één lange zijde een paar openingen maken van 2-3 m breed, en de deur aan de korte kant gewoon dicht laten.
Mijn man denkt dat de constructie van een container in feite een kubus van staal is, en dat de wanden niets bijdragen aan de draagkracht. Dat er dus stukken wand uitgehaald kunnen worden zonder "instortingsgevaar".
Klopt dat?

Aukelizzy

Re: constructie van een zeecontainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:50

Volgens de mannen hier in huis kun je rustig gaten in de zijkant maken zonder dat hij instort. Je man heeft dus gelijk.. :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:25

marionblo schreef:
Ik ben van plan van onze zeecontainer van 12 m een schuilstal te maken. Ik wil daarvoor aan één lange zijde een paar openingen maken van 2-3 m breed, en de deur aan de korte kant gewoon dicht laten.
Mijn man denkt dat de constructie van een container in feite een kubus van staal is, en dat de wanden niets bijdragen aan de draagkracht. Dat er dus stukken wand uitgehaald kunnen worden zonder "instortingsgevaar".
Klopt dat?

Yep, jouw kerel mag ophouden met denken en het gewoon zeker weten :D Natuurlijk draagt zo'n wand wel bij aan de sterkte van de gehele doos, maar als je daar een flink gat in maakt, zal ie niet ineen zakken.

Afbeelding

De vertikaal gegolfde wand is alleen maar wand. De sterkte en stabiliteit zit in het frame er omheen.

Voorbeeld:
Afbeelding

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 11:31

Aha, merci beide!