Enquête paardeneigenaren omg. Amersfoort/Hilversum/Apeldoorn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Welzijn

Enquête paardeneigenaren omg. Amersfoort/Hilversum/Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 12:47

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd in hoeverre er vraag is naar pensionstalling in en romdom Amersfoort/Hilversum/Apeldoorn.
Woon je daar in de buurt en heb je een eigen paard(en), zou je dan zo vriendelijk willen zijn om deze enquête in te vullen?
In totaal zijn het 10 vragen, het kost dus niet veel tijd.

http://www.surveymonkey.com/s/JGJJR5T

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 28-06-12 22:51, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Topictitel op verzoek van TS aangepast./OS op verzoek van TS aangepast.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:53

je schrijft 1 post,
geeft geen doel aan voor het onderzoek,

waarom zou ik hier in vredesnaam tijd aan besteden?

Welzijn

Re: Enquête eigenaren van paard(en) omgeving de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 13:26

Hallo Luckboy5,

Bedankt voor je bericht. Het gaat om een kleine onderzoek om te kijken naar welke type pensionstal er vraag naar is omgeving de Veluwe.
Niemand hoeft hier zijn tijd aan te besteden als zij dat niet willen, wel ben ik erg dankbaar voor diegene die wel de tijd nemen om mijn enquête in te vullen.

HTM

Re: Enquête eigenaren van paard(en) omgeving de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:49

Ik vind persoonlijk de vragen niet aansluiten op jou bovenstaande verhaal.
Je vraagt veel over de huidige situatie.
Ook vind ik vraag 2 erg persoonlijk (Bevind zich in( plaats, bijvoorbeeld: Voorthuizen):)

Ook moet je iets aankruisen anders rekent die het niet als een antwoord, indien je gewenste antwoord niet in de antwoorden staan dan kun je wel iets invullen, maar helaas rekent die dat dus niet als antwoord...
Knopje anders; en dan een invulvak is een goede optie.

Vraag 3 en 4 vind ik erg dubbel, zou 3 er uit halen, en alleen 4 laten staan.

Ook mis ik een vraag over krachtvoer terwijl dat voor mijn paard een heel belangrijk ding is.
Ook evt iets vragen over ontwormen, hoefsmid, eigen instructie en zo zijn er nog wel wat meer dingen die mensen belangrijk vinden.

Welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 14:09

HTM bedankt dat je de tijd hebt genomen!

Ik heb het (voor zover het nog kon) aangepast dat je nu ook anders kan aanvinken en iets schijven.

Vraag 2 vindt ik zelf niet persoonlijk aangezien ik verder geen namen vraag, ik ben gewoon erg benieuwd waar de meeste stallen zich bevinden, welke prijs en welke faciliteiten ze hebben.
Daarom heb ik ook vraag 3 en 4. Ik ben benieuwd waar mensen nu staan en of ze op hun ideale stal staan of dat het beter zouden willen.

Ik kan mij voorstellen dat je vragen mist, maar helaas beperk ik mij tot de vragen die voor mijn onderzoek momenteel van belang zijn.
Uiteraad is iedereen welkom om de gemiste vragen en hun antwoorden hier op bokt te posten! Graag zelfs!

Ik hoop dat ik hiermee je vragen heb beantwoord.
Nogmaals bedankt voor al je moeite, heb er echt wat aan gehad!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:16

@Welzijn : ik weet niet wat de achtergrond van je vraag is, maar als je er over denkt om op de Veluwe iets van een pensionstal te beginnen is het misschien handig om eens te kijken wat er al is.
In een straal van 5 km rond mijn huis kan ik er al minstens 10 tellen nl.
Nu de boeren ontmoedigd wordt om mais te verbouwen zijn er al veel omgeschakeld naar 'paarden houden' ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:57

Welzijn schreef:
Hallo Luckboy5,

Bedankt voor je bericht. Het gaat om een kleine onderzoek om te kijken naar welke type pensionstal er vraag naar is omgeving de Veluwe.
Niemand hoeft hier zijn tijd aan te besteden als zij dat niet willen, wel ben ik erg dankbaar voor diegene die wel de tijd nemen om mijn enquête in te vullen.

Die pensoinstallen zijn er. Je kunt zo ongeveer niks verzinnen dat er nog niet is. Het enige dat er naar mijn weten niet is, is een serieus paardenzwembad. Of daar vraag naar is, is iets anders.......
De rest is er en heeft niet zelden plaats over. Het grote aanbod, zoals DubbelDun ook al aangeeft speelt daar best een rol bij.

Bovendien maakt het ook veel uit welk deel van de Veluwe je in gedachten hebt. De Veluwe is ruwweg 50km lang en 30km breed, zeg het maar........

Welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 16:05

DubbelDun bedankt voor het meedenken.
Ik ben ervan bewust dat er al best veel stallen zijn in die omgeving. Daarom hoop ik ook op veel reacties. Ik hoop er ook achter te komen of er nog vraag is naar een bepaalde pensionstal, wellicht eentje die er nog niet veel is.

Ikke, ik begrijp dat de veluwe best een breed begrip is. Daarom vraag ik ook waar mensen momenteel hun paard hebben staan en hoeveel km ze hooguit voor hun ideale stal willen reizen.

Welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 16:09

Mocht men het interessant vinden wil ik wel t.z.t. wel uitslagen weergeven van onderdelen van het onderzoek.

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:12

Ik heb hem ingevuld!
Ik lees net dat er al veel stallen zijn op de veluwe. Ik heb zelf lang op de veluwe gewoond en ik mis juist stallen waar paarden 24/7 buiten kunnen zijn (met schuilstal) waar ook nog eens facaliteiten zijn.
Of zijn die er wel, maar kan ik ze niet vinden? Dan hoor ik het graag :)

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:27

Nu snap ik nog steeds niet wat het doel is van je onderzoek. Wil je zelf een pensionstal beginnen of dient het een ander doel.
Ik ga toch niet wat invullen waarvan ik niet weet waarvoor het is????

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:34

Ik ben erg benieuwd naar de uitslagen tegen die tijd, aangezien ik zelf in de omgeving v.d. Veluwe woon.
De enquete ook ingevuld!

De hoeveelheid werk die je als pensionklant moet doen scheelt natuurlijk ook een hoop in de kosten, dus wellicht is het handig daar nog een vraag over te stellen? Moet je zelf mesten, binnen en buiten zetten? Wordt er voor je gevoerd en moet je dat zelf doen?
Daarnaast welke kosten zitten bij de prijs in? Hooi, strooisel? Ook krachtvoer? Misschien ook enten en ontwormen?
Dit zijn twee belangrijke factoren voor de prijs. Bij het invullen ben ik er vanuit gegaan dat naast hooi en strooisel ook krachtvoer meegerekend wordt en dat alles voor mij wordt gedaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:00

poiuytreem schreef:
Ik heb hem ingevuld!
Ik lees net dat er al veel stallen zijn op de veluwe. Ik heb zelf lang op de veluwe gewoond en ik mis juist stallen waar paarden 24/7 buiten kunnen zijn (met schuilstal) waar ook nog eens facaliteiten zijn.
Of zijn die er wel, maar kan ik ze niet vinden? Dan hoor ik het graag :)

Dat is op zich niet zo verwonderlijk. De Veluwe is zandgrond. Dat is arme grond waar mais het het beste op doet (mits je er meer dan genoeg mest in spuit). (Goed) Hooi vinden is hier ook altijd een crime, want er is gewoon niet zoveel gras/graas-land. De meeste stallen dicht aan het bos/hei hebben dus niet zoveel gras en zijn er zuinig op.
Wil een pensionstal rendabel zijn heb je veel paarden nodig, meestal meer als er gras voorhanden is.

Welzijn

Re: Enquête paardeneigenaren omg. Amersfoort/Hilversum/Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 15:54

Iedereen die de enquête heeft ingevuld, bedankt!

Ik heb de regio toch iets aangepast! Mochten mensen nog de enquête willen invullen, graag!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:16

Wel jammer dat je de vragen die hierboven gesteld worden niet beantwoord.

Welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 16:20

HTM welke vragen wil je graag beantwoord zien? Dan beantwoord ik ze als nog graag voor je!

Misschien niet heel handig maar ik heb met judje contact via PB gehad.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:28

luckyboy5 schreef:
Nu snap ik nog steeds niet wat het doel is van je onderzoek. Wil je zelf een pensionstal beginnen of dient het een ander doel.
Ik ga toch niet wat invullen waarvan ik niet weet waarvoor het is????

Welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 16:52

Deel van het onderzoek is om te kijken wat pensionklanten momenteel hebben en of ze daar tevreden mee zijn of dat ze juist een ander concept zouden willen zien.
Er is momenteel redelijk wat te lezen over het paardenwelzijn en ik ben benieuwd hoe men in de praktijk daar over denkt.
Wellicht zal ik (indien het goed uitpakt), de enquête uitbreiden, professionaliseren en meer regio's erbij pakken.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:56

En gebruik je de resultaten voor prive doeleinden of voor een opleiding / om een eigen bedrijf te starten/......?

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:25

Ik heb de enquête ingevuld voor je. Ik zit wel helemaal op het randje van de Veluwe, maar vlakbij Amersfoort.

Zoals iemand voor mij al zei, er zijn weinig stallen met 24/7 weidegang. Dat heb ik nu wel. Ik sta nu bij een boer met maar twee pensionklanten (een ander en ikzelf), hierdoor heb je eigenlijk altijd de bak tot beschikking (niet dat ik daar op het moment veel gebruik van maak. Alles wordt voor me gedaan als ik er niet ben. Mag het ook zelf doen. In overleg is vanalles mogelijk.

Daarnaast mag ik straks het tuig en een kar lenen voor mijn paard.

Het bevalt me hier heel prima. Ik heb een trekpaard en die wil ook niet iedereen in zijn wei hebben i.v.m. kapottrappen van de wei.

Succes nog met je onderzoekje! Ben ook benieuwd wat je uiteindelijke doel is met deze enquête.

Welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 10:53

Momenteel is het onderzoek nog voor privé doeleinde.

M_I_K_A, bedankt voor het invullen. Ik denk ook dat er weinig stallen zijn met 24/7 buiten, maar de vraag is ook of er eigenlijk wel vraag naar is? En zo ja, willen die mensen dan ook alle faciliteiten erbij en zijn ze bereid om net zoveel te betalen als mensen die een individuele box hebben.
Of is het zo dat men denk dat iedereen ze paard wel buiten wil hebben maar in de pratijk willen mensen toch (zeker in de winter) liever hun paard op stal en maar X aantal uur naar buiten.
Ik ben gewoon heel benieuwd hoe het voor elke paardeneigenaar is in de praktijk!

pavarottiB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:20

Ik ben erg benieuwd naar je uitslag.
Is er veel vraag naar stalling omgv. amersfoort?