vliegenspray voor mensen gebruiken voor paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

vliegenspray voor mensen gebruiken voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 21:43

Dit is het eerste jaar dat ik last heb van dazen samen met mijn mini.. nu dus druk op zoek naar iets wat werkt tegen die vervelende insecten.
Voor mezelf iets gehaald bij de anwb shop wat lijkt te werkenn maar nu nog het paard. En wat blijkt al het goede spul gaat er uit..
na wat onderzoek ben ik er wel achter dat deet een goed werkend bestanddeel is tegen insecten en wat blijkt, er zit 40% deet in mijn eigen spray. Hierdoor borrelde dus de vraag bij mij op, waarom gebruik ik dit niet voor mijn paard? Het zal wel duurder zijn maar als de spray met deet voor paarden niet verkocht word is dit misschien een oplossing?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:09

Op een klein stukje van je paard uitproberen (en eventueel wat verdunnen van te voren) en de reactie afwachten zou ik zeggen :) Deet kan goed werken, maar sommige paarden (en overigens ook mensen) reageren er erg heftig op.
Laatst bijgewerkt door Memories op 19-06-12 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:10

Ik vermoed eerder dat als deet voor paarden niet verkocht wordt het nog wel eens giftig voor paarden zou kunnen of niet rendabel, ik bedoel misschien werkt het pas als je het hele paard insprayed. Dat zou een potje per dag betekenen. Duur grapje.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 22:22

troi schreef:
Ik vermoed eerder dat als deet voor paarden niet verkocht wordt het nog wel eens giftig voor paarden zou kunnen of niet rendabel, ik bedoel misschien werkt het pas als je het hele paard insprayed. Dat zou een potje per dag betekenen. Duur grapje.

Nouja het werd wel verkocht voor paarden maar is nu uit de handel door 1 of andere wet die niet specifiek met deet te maken heeft. Begreep dat het ook in bremsebremse zit maar ik kan het spul nergens vinden..

Hoeveel er nodig is vraag ik me dus ook af een heel potje per keer word indd kostbaar.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 22:23

Memories schreef:
Op een klein stukje van je paard uitproberen (en eventueel wat verdunnen van te voren) en de reactie afwachten zou ik zeggen :) Deet kan goed werken, maar sommige paarden (en overigens ook mensen) reageren er erg heftig op.

Een plekje proberen dat ik daar niet aan denk, triest :')
Ikzelf en mijn vriend reageren er gelukkig goed op :)

fanboy

Re: vliegenspray voor mensen gebruiken voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:47

Ik gebruik meestal speciale spray, van die goedkope vliegentroep doe ik er niet op hoor! Mij niet gezien!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 00:53

fanboy schreef:
Ik gebruik meestal speciale spray, van die goedkope vliegentroep doe ik er niet op hoor! Mij niet gezien!

nja `t is opzich geen goedkope troep hoor, vraag me ook af wat er anders is aan vliegenspray voor mensen en voor paarden.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:21

Deze week ook Deet gebruikt voor mn paard. Werkte erg goed! Dazen kwamen aanvliegen en voordat ze op mn paard gingen zitten draaiden ze weer om. Ben alleen benieuwd of ze niet positief op een doping test reageren als je dit regelmatig gebruikt(paard loopt in de sport en is er al eens uitgepikt voor controle). Heb me eens wijs laten maken dat als je veel Vee Rust gebruikt dat zo zou kunnen zijn.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:32

Ik heb juist het idee dat vliegenspray voor mensen echt veel duurder is dan voor paarden en je hebt natuurlijk een hele boel nodig!

Ik gebruik altijd veerust, het is eigenlijk voor koeien maar ik vind het super goed spul! Het werkt goed, is niet erg duur, spuit makkelijk over het hele paard en stinkt niet!

Ik haal het altijd bij de welkoop, maar agradi heeft het ook zie ik nu: http://www.agradi.nl/apotheek/runderen/ ... 00521/1056

Ik woon niet in een extreem dazen gebied, maar met veerust hebben de paarden in de wei ook niet zo een last van vliegen en dazen heb je ook niet meer. Ik doe met een bus ongeveer een zomer.

(Ik kan wel promotiemedewerker worden bij de veerust ;))

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:34

ik ben een keer geprikt door een horzel en daar moet je eerst het gif eruit zuigen met een soort van prik ding :P Maar ik zou niet de paarden spuit niet op jezelf doen

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:41

Ik zeg zelf altijd maar: wat op een kinderhuidje gespoten mag worden moet wel zo zacht zijn dat het ook op een dierenhuid zou moeten kunnen. Ze zijn zo voorzichtig met kinder producten dat het geen kwaad zou moeten kunnen. Ik gebruik zelf anti mug van het kruidvat.