ik stal al reeds met mijn oudste merrie op deze stal, en twijfel of ik mijn jongste paard er ook bij zet wat vinden jullie van de prijs hiervoor: -275 euro voor 2 paard -24/7/365 weidegang (6 hectare totaal, ong 4 paarden, in de zomer de helft wegens te veel gras, op andere helft koeien) -in de winter krijgen ze naar believen bijgevoerd met krachtvoer (als je 4 kilo wil laten geven kan dat) -in de winter krijgen ze voordroog gevoerd (maar daar kijken ze amper naar, zit nog meer dan genoeg gras in de weide -constant toezicht -paarden worden gevoerd -gigantische schuilstal + betonplatform ervoor -kleinere schuilstal + aardepaddock ervoor -mag in de weide rijden -mag stuk van de weide afzetten als ik wil -stal wordt gemest, weides worden gesleept, omheiningen gecontroleerd, etc -trailerstaanplaats (niet overdekt) -mag extra voer/voordroog nemen als ik dat wil -heb nog twee boxen ter beschikking (momenteel een voor materiaal, een als poetsplaats) om paard klaar te maken, als ik dat wil zou ik ze eventueel snachts op stal kunnen zetten (dan wel zelf opstallen en buiten zetten), maar dat doe ik zowiezo niet.
Vinden jullie het gebrek aan piste niet drukkend voor de prijs? (nadeel is in de winter dus amper te rijden, ofwel buiten, ofwel met trailer naar de manege = ieder paard maar eenmaal per week deftig kunnen trainen) ik heb trouwens stromend water met tuinslang vergeten toe te voegen, helaas geen warm water, maargoed
Tigra_
Geplaatst: 20-06-12 00:33
Geen buitenbak is inderdaad wel een nadeel, maar weet niet wat voor ondergrond het is maar als je een gedeelte van de wei af mag zetten en gebruiken als bak lijkt me toch redelijk ideaal, in de winter natuurlijk niet echt maar is het voor jouw belangrijk je paarden regelmatig te trainen? Ik vindt eigenlijk wel fijn klinken hoor.
ja, belangrijk is het wel, anders worden ze moddervet maar ik heb wel rrn trailer om naar de manege te gaan, dus eigenlijk geen probleem. de stalling op zich is ideaal, lekker de ruimte, dag en nacht in de weide (ook in de winter, niet in een modderpaddock zoals mijn driejarige moet staan), geen gedoe met sleuren met water in de winter en mesten en omvallen omdat je tot je knieen in de modder staat, etc Maar aan de andere kant is het, inclusief hoefsmid wel 315 euro totaal per maand, dus dat tikt natuurlijk lekker aan. (nu staat de kleine op een doe het zelf stal, waar ik gratis sta in ruil voor verzorging van hun paard, dus ik voer en mest hun paard bij, zorg voor brok voor haar, en laat de hoefsmid komen (en betaal die uiteraard) dus daar ben ik ong 40 euro per maand kwijt aan hoefsmid, en 20 euro per maand aan brok voor de twee, dus een 60 euro per maand, nadeel is alles zelf doen, en in de winter staan ze in de blub (maar wel met een fijne schuilstal!)
Ik zou niet klagen als ik jou was, ja geen buitenbak is jammer, maar dan inderdaad maar in de wei rijden!!! Ik zou lekker beide paardjes op deze stal zetten en ze dan op een manege in de buurt rijden als het te slecht weer is om in de wei of buiten te rijden.
Ja ik ken ook zat mensen die meer betalen en dan alsnog alles zelf moeten doen
Tigra_
Geplaatst: 20-06-12 10:12
Dus wat je maandelijks betaald wordt duurder. Dan wordt het natuurlijk wel een ander verhaal maar in feite betaal je echt niet veel voor wat je krijgt zo'n 137,- per paard. Misschien kan je met de eigenaar een dealtje sluiten dat je paar keer per week wat taken overneemt zoals het voeren en stal uitmesten misschien dat je dan de prijs nog wat kan drukken?
Judje
Geplaatst: 20-06-12 11:27
Dat geld voor 2 paarden is echt een schijntje inderdaad! Dat is 137,50 per paard per maand. Ik ben benieuwd waar je dergelijke voorzieningen voor minder kan krijgen... Denk niet dat dat lukt!
Wat betreft de rijbaan: jammer, kost de prijs inderdaad, maar deze prijs is per paard zo laag, dat ik me daar geen zorgen om zou maken. Houd je benzinegeld over om met de trailer naar de manege te rijden.
ik vind het een goede prijs. wij hebben wel een buitenbak maar in de winter moeten wij ook altijd met de trailer naar de manege. niets te klagen, we hebben het super!