Voor je werk langs stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Voor je werk langs stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 08:12

Hallo Bokkers,

Wat ik me afvroeg, zijn er meer mensen die voor hun werk langs naar de paarden gaan?
Bijvoorbeeld om ze te te voeren/buiten te zetten enz?

Hoe doen jullie dat qua kleding en hygiene, ik bedoel als je in je nette mantel kantoor pakje paarden in een bak gaat zetten is het geen goede combi.
Ik ga voor me werk uit de beestjes voeren en verplaatsen naar de paddock, heb altijd een trainingsbroek/oude jas over mijn ''nette'' kleding heen en dan kleed ik me in de auto om.

Ook zijn er veel mensen die me voor gek verklaren dat ik bijna 45 minuten eerder me wekker moet zetten doordat ik eerst langs de paarden moet, maar ik heb het er voor over :)

friesiszwart

Re: Voor je werk langs stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:14

Ja eerst naar de paarden dan douchen en eten en omkleden voor het werk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:14

Toen ik ze zelf op wei had staan, ging ik ook voor het werk heen.
Mijne stonden dag en nacht buiten en konden zelf hun stal in en uit.
Smorgens deed ik alleen het hoog nodige zoals voeren van kracht en ruwvoer, de rest komt savonds wel.
Alleen als het flink blubber was deed ik eerst wat anders aan.

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:15

ik ga ook altijd mijn paard voeren voor ik naar mijn werk ga. Ik heb werk kleding en kleed me om op mijn werk. Dus geen problemen dat ik vies in de rondte loop

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:16

Ik ga elke ochtend voor m'n werk langs de paarden. Maar ik werk in de paarden dus ik kleed mij niet nog eens om, dat doe ik pas savonds als ik weer thuis kom.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:19

Ze staan bij me huis....in het begin kleedde ik me nog om maar tegenwoordig lukt het aardig om te voeren, hooi te geven en stront te scheppen zónder vies te worden. Trek alleen wel mijn klompen aan en niet goede schoenen.
En bij een ongelukje trek ik snel andere kleren aan...

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:19

Of in oude broek en staljas naar stal, de paarden voeren en dan op stal nette broek aan trekken en de oude jas uit.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:20

Ga toevallig nu thuiswerken, dan langs stal en daarna door naar afspraken. Stalkleding aan, goed mijn handjes wassen en dan onderweg omkleden richting mantelpak. Hoef nu niet te rijden of te mesten maar zorg ook altijd dat ik wat dingen bij me heb om mij op te frissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:23

Elke dag. Heb dan ook oude broek over kleren heen en haar even in een staart. In de winter stop ik mijn haar onder mijn muts, daarna even buiten uitwapperen.

Ik sta in de winter ruim 1.5 uur eerder op om ze (heb 2 paarden)te voeren, stallen te mesten en buiten te zetten met hooi en water. In de zomer staan 24/7 buiten dus hoef ik in de ochtend alleen even een beetje krachtvoer te geven en het schrikdraad een stukje te verzetten. Kost me hooguit 20 minuten.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:25

Mijn vriend deed ook altijd voor hij naar zijn werk ging even langs de paarden om ze te voeren, maar niet te mesten dus die kon gewoon in zijn ''goeie'' kleren naar de paarden toe... Maar als we in de ochtend mesten en dan later nog weg moeten (bv weekend) dan trek ik een oude broek/trainings broek over mijn broek heen, en ga dan mesten, trek hem wel weer uit als ik klaar ben op stal...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:23

Ik heb bij de paarden andere schoenen/laarzen en een andere jas. Verder in mijn normale kleding.
Nog geen klachten op werk gehad dat ik stink :P

Paardjes staan 24/7 buiten en ik moet daarna nog een uur fietsen naar mijn werk, dus dat scheelt ook wel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:41

Meestal kan ik niet voor het werk naar stal, omdat ik meestal al om kwart over 6 in de auto zit voor mijn werk.
Soms kom ik wel tussentijds in de buurt en rijd dan even langs. Maar ik heb geen last met kledingkeuzes, voor mijn werk loop ik nl ook allerlei (vee)stallen af en loop dus altijd in spijkerbroek of iets ander degelijks en degelijke schoenen.
Ik heb altijd een paar kaplaarzen in mijn auto staan (ook voor werk), die ik ook bij de paarden even aan kan schieten als het blubberig is.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:54

Ik geef de paarden hooi voor ik ga werken en zet ze op de weide :j

Ik heb gewoon een jas aan die vuil mag worden en een rijbroek.
Mijn werkgever weet dat ik voor mijn werk naar de paarden ga,
dus die kijkt niet raar op als ik 's ochtends met een vuile rijbroek aankom.

Ik wissel die gewoon om voor een schone broek en klaar!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 12:59

Marije_jiplover schreef:
Meestal kan ik niet voor het werk naar stal, omdat ik meestal al om kwart over 6 in de auto zit voor mijn werk.
Soms kom ik wel tussentijds in de buurt en rijd dan even langs. Maar ik heb geen last met kledingkeuzes, voor mijn werk loop ik nl ook allerlei (vee)stallen af en loop dus altijd in spijkerbroek of iets ander degelijks en degelijke schoenen.
Ik heb altijd een paar kaplaarzen in mijn auto staan (ook voor werk), die ik ook bij de paarden even aan kan schieten als het blubberig is.

Ik moet ook om 7 uur op werk zijn, en dus 06.15 bij de paarden wegzijn!
Dus rijd rond 05.40 richting de paarden om ze te voeren en buiten te zetten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:17

Dan is hier het hek nog op slot en staat de bewegingsmelder nog aan, zal de stalbaas niet waarderen als ik dan mijn paard kom voeren.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:24

Mijn paard staat op 5 minuten van mn huis, dus vaak ga ik in me oude kloffie de paardjes doen en kleed ik me thuis om. Maar als ik haast heb dan trek ik een staljas en oude laarzen aan over mijn goedekleding. Daarna ff deo en geurtje of, en de paarden lucht is gemaskeerd :)