Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tigra_ schreef:Phoe even denken.
Weidegang is nummer 1 en dan wel minimaal zomers 24/7 winter minimaal overdag samen met minimaal 2 weidegenoten.
Verder een buitenbak is toch wel zo fijn. De rest is wat minder belangrijk omdat ik zelf ook bereid zou zijn om zelf te doen dus daar valt wel over te praten.
Bijna vergeten kleine stal liefst particulier.
joyce B schreef:Tigra_ schreef:Phoe even denken.
Weidegang is nummer 1 en dan wel minimaal zomers 24/7 winter minimaal overdag samen met minimaal 2 weidegenoten.
Verder een buitenbak is toch wel zo fijn. De rest is wat minder belangrijk omdat ik zelf ook bereid zou zijn om zelf te doen dus daar valt wel over te praten.
Bijna vergeten kleine stal liefst particulier.
Totdat je een paard hebt dat gevoelig is voor hoefbevangenheid...
Ik vind de uitloopmogelijkheden wel erg belangrijk, maar het aantal uren dat je je paard in de wei wilt hebben minder.
Stel je kiest een stal waar de paarden in de zomer 24/7 op de wei moeten en je paard wordt te dik, of het is een slechte zomer en je paard heeft op de wei geen beschutting of de wei is te nat, of hij mag helemaal niet op de wei omdat die hoefbevangen is maar er zijn geen paddocks... Of je paard heeft een peesblessure en moet op rust...
Je kunt het beste kijken naar de kwaliteit van de voorzieningen, de ruimte ten opzichte van het aantal paarden en of je stalhouder de mogelijkheid en WIL heeft om in te kunnen spelen op situaties waardoor er iets gewijzigd zou moeten worden aan het standaard stalbeleid.
En dan moet het stalbeleid nog passen bij jouw idee hoe jij vind dat je paard verzorgd moet worden.