:Jasmijn is een Engels Volbloed, en dus een vlug paardje die houdt van rennen. Nu doet ze sinds 3 dagen een beetje vreemd..! Ik had de afgelopen week vrij veel van galop naar stap en van stap naar galop geoefend. En ze bleef heel geconcentreerd en rustig en ze reageerde heel goed! Ik was dolblij en dacht dat ze eindelijk eens 'volwassen' was geworden, en zich eens niet zo kinderachtig gedroeg enzo
Maar donderdag begon ze al wat slomer te worden. Uit zichzelf van galop naar draf te gaan, terwijl ze anders juist alleen maar harder wil! En ik moest haar blijven aandrijven en alles
Maar ik dacht dat dat kwam omdat ze vast nog moe was van die dag ervoor..Vrijdag in de les was het nog iets erger, ze was al een beetje sloom maar ze begon ook maar haar hoofd in de lucht te lopen en ze was niet vooruit te branden!! En ze zweette/dampte abnormaal veel, en veel meer dan de andere paarden uit de les..
En vandaag (zaterdag) gaf ze weer dezelfde reactie als gisteren: ik moest haar blijven aandrijven, en ze viel de gehele tijd naar binnen heen, sneed de bochten af, zweette abnormaal veel vergeleken wat ze anders deed
Ik weet niet, maar komt het misschien omdat ik jasmijn altijd buiten rij en nu ineens op vrijdag binnen, en omdat ze haar wintervacht heeft? Ik rij verder altijd op vrijdag binnen, maar het weer is wel omgeslagen he
! En dat ze het hierdoor ineens heel warm had in de les? Maar hoe komt het dan dat ze thuis ook zo vreemd doet
? Ik hou het zeker in de gaten, maar weet iemand van jullie misschien wat het is?Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik begin me echt zorgen te maken
!!