heeft iemand wellicht al eens ergens een nieuw alternatief gevonden voor de afsluitveren en elastieken die je kunt gebruiken om doorgangen in de wei mee af te sluiten of te openen?
Elastieken zijn niet zo handig wanneer je de poort open wilt laten staan, dat lange elastiek hangt dan zo onhandig te bungelen.
Veren zijn dan handiger, maar rekken na verloop van tijd ook wat uit en in theorie kan er natuurlijk een keer een staart in blijven hangen, met ongelukken tot gevolg.
Bestaat er niks anders, een handig iets dat goed en snel werkt, niet bungelt, en waar geen staart in terecht kan komen? Desnoods een afsluitveer met een ommanteling ofzo

Je hebt natuurlijk ook van die rol-poorten, die heb ik ook gehad maar het oprol-mechanisme werkte binnen no-time niet meer.....nu was dat wel met lint, ik kan me voorstellen dat die met rond koord wellicht langer mee gaan.
Maar die dingen zijn wel erg duur en dan met het risico dat ze snel stuk gaan, of snel beschadigen als er eens een paard lomp doet....
Ik heb best iets over voor goede materialen, maar dan moet het wel duurzaam zijn en gezien de inrichting van het terrein hebben we ook enkele tientallen stuks nodig, vandaar dat we nu toch overal veren hebben en hier en daar elastiek of gewoon poortgrepen aan het lint en draad.
Maar er moet toch een keer een vernuftig nieuw iets komen misschien....

Iemand iets interessants gezien wellicht??