http://i43.tinypic.com/3486r69.jpg
Zoals je kunt zien is het gebruik van matten geen garantie voor een goede paddock.
De manier van aanleg qua ondergrond, gekozen vulling, en soort toplaag is zeer bepalend.
Evenals het onderhoud. minimaal 2x er dag alle mest verwijderen zodat de mest zo min mogelijk kapot gelopen wordt of verregend en de drainage kan verstoren.
Ik heb van meerdere personen gehoord dat de zandlaag er boven modderig/sopperig wordt omdat het water niet snel genoeg weg kan zakken.
Bij bezoek aan Stal Mansour zo'n 6 jaar geleden hadden ze de toplaag zand er af geschraapt zodat de paarden droog stonden en niet in de drek. Gevolg was een penetrante urinegeur aan mijn schoenen toen ik er een half uurtje in rond gelopen had.
Ik heb ook een stal gezien waar het wel goed gaat, maar die had ze op het hoogste gedeelte van hun stal liggen, die op een heuvel gebouwd was.
Het werkt in elk geval wel om te voorkomen dat ze de onderlaag kapottrappen mits de opbouw goed is. Dus voor modderige doorgangen in of naar de weide en rondvoerplaatsen zouden ze zeker goed werk kunnen doen.