Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Millanka schreef:Nadeel van deken bij mijn paard is dat hij er een slechte weerstand van krijgt. Zodra ik met dekens aan de gang ga word ie snotterig. Bij extreem slecht weer kan ik er wel een regendeken op gooien.
Hij gaat overigens rustig in echte regenbuien staan, en droogt altijd heel snel op. Maar zodra de temperatuur beneden beneden de 5 graden daalt word het rollen zwaarder, moeilijker omrollen en word hij moeilijker onder het zadel.
Millanka schreef:Nadeel van deken bij mijn paard is dat hij er een slechte weerstand van krijgt. Zodra ik met dekens aan de gang ga word ie snotterig.
Millanka schreef:Nadeel van deken bij mijn paard is dat hij er een slechte weerstand van krijgt. Zodra ik met dekens aan de gang ga word ie snotterig. Bij extreem slecht weer kan ik er wel een regendeken op gooien.
Hij gaat overigens rustig in echte regenbuien staan, en droogt altijd heel snel op. Maar zodra de temperatuur beneden beneden de 5 graden daalt word het rollen zwaarder, moeilijker omrollen en word hij moeilijker onder het zadel.
zorro schreef:Laatste opmerking dan over de dekens: ik zou in de herfst scheren, deken er op, en als het kouder word wat meer grammen er op. Niet dekens op en af, gewoon omlaten. Dan zit je niet met het probleem van te warm, weinig weerstand, en 2x per dag heen en weer. Ik denk zeker, met de ervaring die ik er mee heb, dat je paard dan geen tot heel weinig last van stijfheid heeft, omdat de spieren dan een prettige, constante warmte hebben waar het lichaam zelf geen moeite voor hoeft te doen.
Maar goed, je wilt het niet, dus dan maar terug naar de oorspronkelijke vraag. Smooth locomotion was mijn tip, maar eerlijk is eerlijk, mijn ervaring is wel dat het niet alleen van binnenuit op te lossen is, omdat de spieren vaak reageren op de omstandigheden buitenaf (ik heb zelf reuma en zelfs bij mezelf heb ik die ervaring).. En dan komen we weer op de oplossing die jij niet wilt. Ik ben dus bang dat smooth locomotion hier niet tegen op kan. Tja meer tips heb ik niet, zijn er denk ik ook niet.
Ik wens jou en vooral je paard heel veel succes, stijfheid is een vervelende kwaal, die vaak toch wel met pijn en een onprettig gevoel gepaard gaat, dus leuk is anders. Sterkte!
zorro schreef:Maar goed, nogmaals, zelf weten, jou paard, jou keus.