Moeilijke keuze!??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Musiess

Moeilijke keuze!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 22:09

Hay bokkers,
Ik weet niet of het goed staat hoor.

Maar ik zit in een dilema!

Momenteel sta ik met mijn bijna 4jarige springpaard op een zeer luxe stal, alles aanwezig. *400,-+*
NU kan ik daar héél misschien gaan werken, maar vanaf wanneer is ook niet bekend, waarschijnlijk na de zomer.

Tot die tijd moet ik het zelf gaan betalen met het geld wat ik nu heb,, niet veel dus en dat gaat dus niet op 'langer' termijn tot ik een fulltime baan heb.

Maar ik kan naar een prive stal waar ze mooie schone boxen hebben,
1 buitenbak (redelijk gedraineerd)
geen hindernis materiaal
2 paddock's
24/7 land
Swinters ook buiten maar wel in de rijbak, wil je rijden moet je er 7 paarden eerst uit halen.
All in
En dat voor 250,-
Geen kantine
wel wc
mooie kasten
Honden niet toegestaan.

Wat meot ik nu doen?

Op de luxe stal blijven tot na de zomer en hopen dat ik die baan krijg, en maar even knocken om het financieel rond te krijgen?
Of verhuizen naar de goedkope stal en lessen op ander terrein?

Ts erg dubbel!

help

tribeworld

Re: Moeilijke keuze!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:22

het is wat je zelf wilt je moet eerst bij jezelf gaan nadenken wat jij wilt bijv. wil je gaan springen met je paard kan je dat dus niet bij die andere stal.
ik vind 400 euro een hoop geld hier in mijn omgeving betaal je gauw 165 euro bij stallen als de laaste en luxe stallen niet meer dan 300 euro.
je moet gewoon afwegen wat jij belangrijk vind dan kom je er wel uit.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:23

Als je niet zeker weet of je die baan krijgt, zou ik naar de andere stal gaan. Neem aan dat ze je als persoon graag zouden willen hebben, niet omdat je ook klant bent ;)

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:24

Ik zou afwachten tot je weet of je die baan kan krijgen, anders ga je daar voor niks weg. Als je hem dan niet krijgt zou ik inderdaad naar die andere stal verhuizen, zodat je zekerder zit met geld.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:28

en naar die andere stal, en als je zeker weet dat je die baan hebt zet je je paard weer op de luxe stal?
maar dan kun je met een contract te maken hebben, dat weet ik niet.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:30

Als je voorlopig geen werk vindt, kun je wellicht je paard niet meer betalen?
Ik zou zo snel mogelijk verhuizen naar de goedkopere stal en zodra je het kunt en wilt betalen weer terug naar de luxere stal eventueel.
Succes!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:43

Ligt eraan hoeveel geld je hebt. Als je krap komt te zitten tegen de zomer aan en je geen zekerheid hebt zou ik nu verhuizen. Want stel dat je de baan niet krijgt en op korte termijn moet verhuizen en er op de stal waar je nu eventueel naar toe kan geen plaats meer heeft.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:51

PP ----> VSW

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:07

Kun je niet eens met die mensen van je huidige stal om tafel gaan zitten en aangeven dat je iets meer richting wilt hebben óf en wanneer je daar zou kunnen gaan werken, want dat je momenteel geen fulltime baan hebt en dat jij anders nu al verder gaat zoeken naar werk, omdat je niet kunt gaan zitten afwachten tot zij iets besloten hebben.
Om duidelijkheid vragen is helemaal niet raar en ik neem aan dat zij ook wel kunnen begrijpen dat met die stalprijzen je wel een fikse parttimebaan/spaarpot moet hebben om dat rond te kunnen blijven breien. Want 400 euro is idd een hoop geld, maar op zich niet heel gek hier in Zuid - Holland.

Ik denk verder dat je heel erg goed moet kijken naar het doel wat je hebt met je paard, wat je zelf wilt qua stalling en faciliteiten en hoe groot je potje is om het uit te houden op je huidige stal.
Ergens zou ik me voor kunnen stellen dat bij je huidige stal je paard veel minder naar buiten komt dan op de goedkopere stal, maar dat kan ik mis hebben. Hoe belangrijk vind je dit voor je paard?
En hoe vervelend ga je het vinden als je telkens 7 paarden eerst binnen moet zetten voor je kunt rijden?
Is er dicht in de buurt een locatie waar je kunt springen met je paard? Anders zou je kunnen overwegen om 1 of 2 x per week elders te gaan springen. Meteen een mooie oefening voor je jonkie.
En het belangrijkste is ook dat jij het ergens naar je zin hebt. Dus bij welke stal heb je zelf ook een goed gevoel?

xisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:42

kan je niet naar die goedkope stal verhuizen, en als je die baan krijgt weer terug.

BabetSanRemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:00

Misschien naar een goed betaalde baan zoeken en op je huidige stal blijven? Waarschijnlijk als je naar die andere stal gaat, gaat het snel irritant worden om steeds die paarden naar binnen te halen...

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:04

400 is inderdaad een hoop geld! Maar als jij het waard vind voor de faciliteiten en straks door je ban daar korting op stalling kan krijgen is het het zeker waard.
In de winter in de buitenbak rijden is echt niet leuk, en als je dan al 7 paarden eruit moet halen voor je kan rijden zal je er al snel tegenop kijken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:13

Ik vind het zo zwart/wit. Er zitten denk ik genoeg stallen tussen in hier in de randstad. Ik weet niet precies waar je woont, maar is het geen optie om iets anders te zoeken :) ?

Simone_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:08

Mijn eigen keuze zou zijn geweest om naar de privé stal te gaan voor 250,-.
Als het straks financieel helemaal niet meer kan
en je krijgt de baan ook niet heb je ondertussen wel steeds 400,- betaald....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:13

Als ik jou OP lees zie ik dat je zelf niet zo'n zin hebt in de goedkopere stalling. Dus zou ik vooral niet verhuizen, zoek er een baantje bij of ga bezuinigen! Je zou ook kunnen aangeven op stal dat je krap bij kas zit en vragen of je niet al eerder wat klusjes kunt doen in ruil voor korting oid. Als je naar de concurrent gaat kun je fluiten naar die baan denk ik.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 08:39

sallandval schreef:
Als ik jou OP lees zie ik dat je zelf niet zo'n zin hebt in de goedkopere stalling. Dus zou ik vooral niet verhuizen, zoek er een baantje bij of ga bezuinigen! Je zou ook kunnen aangeven op stal dat je krap bij kas zit en vragen of je niet al eerder wat klusjes kunt doen in ruil voor korting oid. Als je naar de concurrent gaat kun je fluiten naar die baan denk ik.

Ik heb er idd niet zo'n zin in, maar ik doe elke donderdag voor hun voeren waarbij ik dus een enkel van mijn lessen niet hoef te betalen..
Echter is dit maar 20,- en die kan ik dus zelf betalen.. het gaat om de 'grotere' bedragen..!

Ik vind dit zo lastig!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 08:41

ruitje schreef:
Ik vind het zo zwart/wit. Er zitten denk ik genoeg stallen tussen in hier in de randstad. Ik weet niet precies waar je woont, maar is het geen optie om iets anders te zoeken :) ?

Ik woon rond Delft *z-h* echt heel veel hebben we hier niet.. of t valt van ellende uit elkaar.. of t is 'duur'.. en zeker met een paard die bijna alles nog moet leren vind ik een schone veilige omgeving met enkele faciliteiten tog belangrijk,

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:51

Ik weet niet waar je nu staat, maar er zijn wel stallen met binnenbak en nette faciliteiten in de buurt die misschien iets goedkoper zijn. Het zal elkaar niet veel mislopen en ik weet niet of je bereid bent om te reizen, maar je zou eens kunnen informeren bij
- Hippisch Centrum Delft (Delft)
- Prinsenstad (ik gok dat je hier nu staat?)
- Palexini (Rotterdam Overschie)
- Stal Wooning (Berkel en Rodenrijs)
- Drevijn (Delfgauw)
- Stal Groenewoude (Hazerswoude)
- De Vrijhoeve (Hazerswoude)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:40

Ik ga mee met Jibbel, er is echt meer in de buurt ;) ... haha
Laatst bijgewerkt door C_arola op 09-09-18 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek van plaatser

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 15:13

Ik ben te fiets/openbaar vervoer, maar ik ben wel met een rijbewijs bezig.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 15:16

ruitje schreef:
Ik ga mee met Jibbel, er is echt meer in de buurt ;) ... haha

Stal groene meer trekt me idd wel erg aan, helaas kom ik vanuit delft.. en is dat volgensmij een tijdje reizen?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 09-09-18 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast op verzoek plaatser

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:01

Er stopt een bus aan de weg, maar ik denk dat je met het OV wel een uur aan het Reizen bent denk ik. Met de auto was ik in 20 min in Pijnacker :)
In Pijnacker zitten trouwens ook best wat stallen, is dat niks voor je? De ruiterclub daar heeft land, paddocks en een binnenbak geloof ik?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:08

tribeworld schreef:
het is wat je zelf wilt je moet eerst bij jezelf gaan nadenken wat jij wilt bijv. wil je gaan springen met je paard kan je dat dus niet bij die andere stal.
ik vind 400 euro een hoop geld hier in mijn omgeving betaal je gauw 165 euro bij stallen als de laaste en luxe stallen niet meer dan 300 euro.
je moet gewoon afwegen wat jij belangrijk vind dan kom je er wel uit.

dat dus :j

Er is maar 1 iemand die die keuze kan maken en dat ben jij :j