wat hebben jullie als poort?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stijnDC

wat hebben jullie als poort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 19:02

Hoi,

De vraag is redelijk simpel.
Wie heeft er aan zijn weide een poort, breed genoeg om tractor door te laten?
Wat voor poort is het?
Zijn er voor-of nadelen aan die je hebt ondervonden?
Waar heb je ze gekocht of heb je ze helemaal zelf gemaakt?

Donja

Re: wat hebben jullie als poort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:09

Ik heb gegalvaniseerde weidehekken, gewoon gekocht. Je hebt ze in verschillende breedtes, ik heb ze van 4,5m en 6m

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:12

Poort in 2 delen, 1 hout en 1 gegalvaniseerde, paal er tussen met ketting er op vast. Als er een trekker het land op moet trek ik de paal er uit.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:00

een ijzeren poort, een houten poort en stroomkoord.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:36

Ik heb helemaal geen poort, maar gewoon houten palen met draad.

Sillemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:25

Aan de straatkant heb ik een zware houten poort (waar die vandaan komt geen idee want die stond er al). Het nadeel aan deze poort is dat ze redelijk zwaar is en bijgevolg aan de kant waar ze openzwaait een beetje lager hangt en dat je ze dus moet opheffen als je het schuifslotje dicht wilt doen. Daarachter heb ik gewoon weidelint met poortgrepen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:33

Ik had een prachtige poort met van die mooie veren. NOOIT doen, als ze er met de staart in blijven hangen en ze gaan lopen heb je een probleem en / of een gewond paard. Heb nu een poort gewoon met 3 brede stroomlinten met handvaten, werkt prima.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:51

Hier een Gallagher-hek, dat is deels van metaal en deels span je er schrikdraad in zodat het hek onder stroom komt te staan :)

En gewoon een grote opening in het schrikdraad, schrikdraad en lint is op die plek met handgrepen uitneembaar en zit in het midden vast op een uitneembare paal die in een ingegraven PVC buis staat.

Een jaar of 2 geleden zo gemaakt en bevalt prima :)

Ik heb graag overal stroom op zodat de paarden er niet tegen gaan hangen en schuren en de boel slopen ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:10

Hier zijn verschillende poorten, zijn allemaal wel van ijzer. We hebben grote en kleine poorten, kleintjes zijn fijn om je paard er uit te halen en de grote zijn breed genoeg voor de tractor.
Denk dat we bij 1 wei even denken 3 kleine poorten hebben, 1 is niet bruikbaar voor paarden want die gaat naar de vijver. En even denken en 5 grote poorten waarvan er 3 naar een andere weide gaan en 2 waar de tractor van het erf de weide in kan. Maar de meeste weides hebben 2 grote poorten. En de gebruikelijke wei alleen een klein poort.
Zijn hele simpele. 1 tje is een zo'n Amerikaanse poort zo noem ik het dan want die krijg ik niet dicht is een heel hoog en zware poort waar de trekker langs kan.
De rest zijn allemaal wat lichter en de meeste met een wieltje eronder zodat de poort niet kan gaan hangen en je dus makkelijker dicht krijgt. Nadeel van de poorten die geen wieltje hebben is dat je ze vaak niet alleen dicht krijgt of je moet er blokken hout onder leggen zodat de poort gelift wordt.

Volgens mijn hebben hun wel zelf gemaakt zijn in ieder geval wel allemaal verschillende.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:42

op stal hebben we eem brede houte poort met een schrik draatje dat open kan er boven langs gespannen

SecretMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:33

wij hebben ijzere hekken het zijn zegmaar 2delen (de opening) die je in het midden open kan maken zodat ze allebei open kunnen en dan kan er makkelijk een tractor doorheen

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:38

we hebben een houten hek. het zelfde als de omheining en de bak. ik 2 delen ik denk bij elkaar 3.5 m en daar naast zit er nog een poortje van ong 1 m die je makkelijk open en dicht kan doen zodat als ik met de pony er door wil niet dat hek helemaal open moet maken. dat kleinne poortje is wel heel makkelijk!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:47

Wij hebben gegalvaniseerde hekken. Voorheen hadden we alleen stroomdraad met poortgrepen, maar dit was erg onhandig vonden wij, vandaar de hekken, dat voldoet uitstekend! :)

SecretMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:20

Lante schreef:
Wij hebben gegalvaniseerde hekken. Voorheen hadden we alleen stroomdraad met poortgrepen, maar dit was erg onhandig vonden wij, vandaar de hekken, dat voldoet uitstekend! :)

wat zijn dat precies voor hekken? :o

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:25

Wij hebben een hek laten maken van hout.
een beetje dit idee:
http://www.kleverkamp-landhekken.nl/image/plaatsing-houten-hek.jpg
Maar dan natuurlijk een stukje groter.

Het voordeel hiervan is dat het mooi is, omdat wij ook delen van de weide hebben afgezet met hout,
en is stevig en werkt opzich redelijk goed.
Er is een nadeel dat het uitzet met regen en dan kan hij afentoe wel wat klemmen, het is dan nog goed te doen hoor met 3 paarden in je hand om de poort dan dicht te doen!
Ik vindt het ook een stuk natuurlijker en mooier dan een ijzere poort in de weide, maar dan is natuurlijk eigen mening!

SecretMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:26

ietjelover schreef:
Wij hebben een hek laten maken van hout.
een beetje dit idee:
http://www.kleverkamp-landhekken.nl/image/plaatsing-houten-hek.jpg
Maar dan natuurlijk een stukje groter.

Het voordeel hiervan is dat het mooi is, omdat wij ook delen van de weide hebben afgezet met hout,
en is stevig en werkt opzich redelijk goed.
Er is een nadeel dat het uitzet met regen en dan kan hij afentoe wel wat klemmen, het is dan nog goed te doen hoor met 3 paarden in je hand om de poort dan dicht te doen!
Ik vindt het ook een stuk natuurlijker en mooier dan een ijzere poort in de weide, maar dan is natuurlijk eigen mening!

zo'n hek vind ik echt prachtigg

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 08:56

Lint met handgrepen, zowel op de weide als in de paddock.