We kunnen goedkoper een weiland huren achteraf bij een landweg met een aantal boerderijen. We maken dan een inloopstal maar ik ben heel bang dat ze dan kunnen worden gestolen. Is dat mogelijk? Moet je dan een slot op de stal doen? Ik weet niet waarom maar ik vond het wel gek, want je pony's staan niet dichtbij je huis. Wat ik dus vraag, hebben jullie je pony ook in een gehuurd weiland en hoe doe je dat? xxx
heb zelf niet mijn paard in een gehuurd weiland (heb helemaal geen eige paard haha) Maar mijn oude verzorgpaard heeft wel op een gehuurd weiland gestaan. Een goed hek neerzetten en om het hek een goed slot heen doen.
PippaLuca
Geplaatst: 03-06-12 21:16
Mijne staat wel op 'n gehuurd weiland, we hebben gaas van 2meter hoog met daarnaast een sloot, aan de andere kant hebben we ook gaas met daar tegen aan allemaal bomen + een drukke weg daarnaast. Aan de achterkant hebben we een moestuin waar een slotop zit, en aan de voorkant 1 grote poort met een hangslot erop. Verder staat er ook nog een gewoon houten hek.
Is wel eens ingebroken, maar ze hadden het op een aanhanger gemunt ipv de paarden, gelukkig.
Ik heb mijn pony's op een weiland staan, het weiland is moeilijk te zien vanaf de weg en ligt achter een bedrijf maar als mensen willen zouden ze kwaad kunnen doen ja. Hier heb ik in het begin ook wel van wakker gelegen hoor. Mijn spullen staan wel achter slot en grendel maar de pony's niet, ik zou het mezelf nooit vergeven dat als er iets zou gebeuren en ze zouden niet weg kunnen, iemand die ze mee wil nemen krijgt dat toch wel voor elkaar.
Is er al een stal die je om gaat bouwen? Zo niet hou er dan rekening mee dat je een vergunning moet aanvragen!
BaileyMix
Geplaatst: 03-06-12 23:01
Goed slot op het hek en ook flinke donder stroom erop, zorgen dat als je bv. ijzeren hek hebt (poort) dat die ook onder stroom staat. Wij hadden bij één van de weides zo'n ijzeren slot rondom het hek, dat ook het stroomdraad raakt. Als je het aanraakt niet zo fijn dus
DeletedX
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-12 13:28
Heb besloten dat een normale stal bij een boerderij achter op het erf toch veiliger is.