Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Francisca78 schreef:In Noordwijkerhout is een stal waar de paarden tot 31 dec naar buiten mogen, maar heb daar aantal jaar gestaan en gemerkt dat het gewoon te drassig werd en zelf m'n paard eerder binnen hield, paarden stonden tot hun knieen in de bagger en was grote kans op gevaarlijke uitglijers, was ook niet ideaal. Land werd een ploegveld, geen gras meer en de paarden stonden met elkaar te vervelen. En moest voor en na m'n werk door de bagger en troep een stuk lopen met m'n paard, al paar keer de sloot in geglibberd toen.
Een gedraineerde paddock biedt dan meer uitkomst waar ze met een koppeltje in kunnen, met wat ruwvoer etc. Houd je je paard ook nog heel en toch buiten, blijft het nog leuk voor ze.
Ergens in de omgeving van Leiden, nog geen concrete plannen maar wilde in 1e instantie eens kijken of het animo zou hebben, zoals TurdusMerula al reageerde niet uniek maar ben wel benieuwd of we niet de zoveelste zouden zijn, maar zelf kan ik er niet heel veel vinden die ook veel diensten bieden.
@Amsterdam_30 de prijs wordt ook zeker geen 300 maar lager (heb ik niet genoemd dat het zou gaan kosten), mijn vraag aan jullie is wat dit zou mogen kosten in jullie ogen
barbar schreef:dat je veel diensten wilt aanbieden maar onder de 300euro wilt blijven in volgens mij niet realisties, diesten kosten geld, en met 15 paarden moet je al gauw iemand in dienst nemen die ook geld kost.
barbar schreef:wat ik mis in de randstad is het ook in de winter naar buiten mogen, die stallen zijn er wel maar je moet goed zoeken en het is of je paard veel naar buiten of een luxere stal waar je paard weinig tot niet naar buiten kan.
barbar schreef:hieraan merk ik weer dat er behoorlijk word onderschat hoeveel werk een stal is.
ik heb jaren in de paarden gewerkt dus weet heel goed hoeveel werk er in een stal gaat zitten.
laatste stal waar ik werkte deed ik 12 paarden, hiervoor had ik een kontrakt van 32uur per week en moest echt hard werken om alle klusjes iedere week gedaan te hebben, en heb ik het nog niet over alle administratie, inkoop enz want dat deed de staleigenaar zelf, en dan heb je ook nog het weekend waar daar de pensiongasten alles zelf deden.
dus met 15 paarden is er nog net iets meer werk en incl alles heb je hier toch wel een 60uur werkweek aan, dus dat is hard en zwaar als je niemand in diest wilt nemen.
edit; ik doelde trouwens op de reactie van ikke.
barbar schreef:oh dus jij bedoeld dat ik niet efficient werkte?![]()
en wat doet jou stalhouder aan jullie paarden? ik deed namenlijk echt alles.
barbar schreef:waar slaat dat op!!
ik zou als jou was maar eens vragen aan je stalbaas hoeveel werk hij aan jliie paarden besteed, want jij weet er weinig van merk ik.