Is er 's nachts iemand op jullie stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liempje

Is er 's nachts iemand op jullie stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 18:57

Ik bedoel woont er iemand bij de stal? Ik ben vandaag bij een hele interessante pensionstal geweest maar de eigenaar woont 500 meter verderop en er zit een hangslot op een gewoon weidehek voor de stal. Wel in een woonwijk maar toch. Mijn zadel heb ik altijd mee naar huis dus ik maak mij geen zorgen om mijn spullen.

Hoe zit dat bij jullie?
Laatst bijgewerkt door Martine op 03-06-12 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

liempje

Re: Is er nachtslot iemand op jullie stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 18:59

Verdorie ik zie dat mijn automatische spellingscontrolle er een rare zin van gemaakt heeft! Ik bedoel nachts en niet nachtslot........!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:59

De eigenaresse waar mijn pony staat woont naast de stallen

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:02

Ik woon zelf 2 kilometer van mijn paarden vandaan. Ze staan buiten het dorp, er woont niemand naast. 's Nachts dus geen controle, als ze nou bijvoorbeeld met flinke onweer nog buiten staan, dan ga ik 's nachts zelf nog kijken of alles nog goed gaat. :j Maar anders is de laatste keer meestal half 9 dat we er zijn, en dan is het 's morgens weer rond 8u.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 19:04

Ik vind het best een eng idee. Ik heb dan wel geen duur paard maar dat er iemand kan komen om hem weg te halen of hij word ziek.....

Ben het niet gewend.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:05

ik sta bij een boer en die woon er ook gewoon.
maar ik sta wel doe het zelf, maar als er iets is gaan ze savonds laat nog wel voor me kijken, en de wei waar ze 'szomers dag en nacht staan is te zien vanuit het huis.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:07

Ik sta op een pensionstal waar 's nachts ook een slot op het hek gaat. Er woont wel iemand op het terrein. En overdag is de poort gewoon open.
Ik vindt het wel fijn dat er een slot op het hek zit.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:08

Hier gaat de stal ook op slot snachts. De eigenaar woont er wel pal naast...

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:14

liempje schreef:
Ik vind het best een eng idee. Ik heb dan wel geen duur paard maar dat er iemand kan komen om hem weg te halen of hij word ziek.....

Ben het niet gewend.

Kan best begrijpen dat je dat een eng idee vind hoor. Dat had ik in het begin ook, maar ik sta er nu 2 jaar, en er is in die tijd nog nooit iets gebeurd :n

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:17

Ik kan me het ook wel voorstellen, maar lees dat het in een woonwijk is?
Ik vermoed dat er dan wel wat 'sociale controle' zal zijn.
Een heel afgelegen stuk met daar een pony op en niemand die er in de buurt woont zal ik me meer zorgen over maken.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 19:24

Ja het is aan het eind van een dorp met een huis tegenover. Ik moet me maar niet teveel zorgen maken...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:28

Herkenbaar hoor, ik heb mijn paarden altijd aan huis gehad en nadat mijn pony overleden is heb ik mijn paard naar de boerderij van mijn vriend en mij verhuisd. Hier wonen we nog niet, dus daar er is snachts niet echt toezicht. Voor mij echt even slikken, ik vind het maar niks. Maar goed, gelukkig hebben we leuke buren die toezicht houden, 2 buren hebben zelf ook paarden en de rest van de buurt houdt ook altijd een oogje in het zeil. Onze telefoonnummers zijn overal bekend, de hekken zitten op slot, dus meer kan ik ook simpelweg niet doen.

Het zal een kwestie van wennen zijn..

EDIT: voor het stelen ben ik niet eens zo bang trouwens, ze krijgen die mormels toch nooit in de trailer. Opjagen zal ze ook tegenvallen, ze kunnen best agressief naar vreemden zijn, helemaal als die hen op zouden willen jagen. Ik denk dat als iemand dat probeert ik ze tegen de morgen wel bewusteloos in de wei vind. Mijn spullen stelen word lastig, die liggen mooi bij mij thuis, het enige wat te halen valt zijn 3 oude halsters. Ziektes of uitbreken, dat vind ik zelf het engste. Ziekte herkennen de buren wel, die hebben er genoeg verstand van, en als er snachts iets gebeurt zal ik, als ik er bij zou wonen, er ook smorgens pas achterkomen, want de meeste mensen slapen snachts. Uitbreken zal niet snel gebeuren, ik heb de bedrading goed in orde en er staat een flinke klap stroom op. Ze hebben ook een groot respect voor de omheining. Mocht het toch gebeuren zijn ze tot nu toe altijd bij de buren naast de keuken gaan staan ( :') ) dus die merken het wel..

Nu ik het zo typ is er weinig om me zorgen om te maken.. Maar toch..
Laatst bijgewerkt door zorro op 02-06-12 19:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:31

bij ons wonen de eigenaren in het huis voor op het terrein. Er zit er een sloot aan de voorkant van het terrein, op de 'bruggen' waarover je het terrein binnen kan rijden zit een groot zwaar hek dat 's nachts dicht zit, en dan loopt de waakhond los over het terrein, die aanslaat zodra er iemand bij het hek blijft staan.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:32

Met een goede beton schaar knip je elk hangslot open.
Met een koevoet krijg je bijna elke deur open.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:36

Het ligt er ook een beetje aan hoe laat de laatste controle is. Ik heb mijn paarden aan huis staan maar zou er 1 tussen 23 u en 8u ziek worden zou ik het denk ik ook niet merken.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:37

Ariebren schreef:

Leuk bericht!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:43

Ariebren schreef:

Ervaring :') ?

Bij ons zit er aan het hek naar terrein een slot, naar de kasten/zadelkamer een hangslot en op de kast zelf een slot. Het is een open stal (vierkant blok met 4 stallen waarvan 1 als zadelkamer dient.
Maak me er niet veel zorgen om.. Als mensen wat willen hebben laten ze zich niet zomaar tegenhouden :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:48

Bij onze penstionstal woont de eigenaar nog voor de stal, en er hangt een camera.
Verder zijn 's nachts alle deuren dicht en bij ons zit de zadelkamer op slot met een codeslot en heeft iedereen ook nog eens zijn eigen kluisje.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:37

In het dorp waar Liempje het over heeft staan veel paarden. Ook in weide die niet in de gaten gehouden worden. Voor zover ik weet en ik woon er al 7 jaar zijn er nog nooit paarden verdwenen. Eerder paarden terug gebracht die weggelopen waren. Met een paar dorpbewoners paarden vangen is hier normaal.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:17

ponyparadijs schreef:
Ariebren schreef:

Leuk bericht!

Maar wel realistisch :D !!

Ik zou niet eens bang zijn voor diefstal, alleen uitbreken vindt ik griezelig, omdat wij naast het spoor in de buurt van een drukke provinciale
weg wonen. maar ons weiland is helemaal omheind met gaashekwerk (van dat Heras-spul) dus daar komen ze niet zo heel snel door of overheen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:19

Tuurlijk realistisch maar toch niet iets wat je wil horen natuurlijk.

Ik vindt het idee dat de poort dicht is wel fijn ook in verband met uitbreken.
Kijk mochten ze echt wat willen is er altijd wel een manier om het te doen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:21

ik denk dat je het zo veilig mogelijk moet maken(voor de paarden) en aan alle voorwaarden voldoen zoals voldoende eten/drinken/ontwormingen/vaccinaties/vriendjes enz...
en dan moet je het ook kunnen loslaten. op de meeste stallen/maneges is er niemand die 's nachts de boel nog per paard bekijkt of er eentje met een krampje/krasje bij staat? (lijkt me)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:25

ik heb mijn stal thuis, maar hij gaat niet op slot. als er brand uit breekt of zo moet je je eerst over dat slot werpen voor dat brand kunt blussen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:28

Hier wonen er wel mensen op het terrein, maar die vertrouw ik voor geen haar dus gaat alles altijd goed op slot.
Er ligt ook niets kostbaars in de stal, heb een 4X4 met een grote kofferbak om alles telkens weer mee naar huis te nemen :D .

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:33

Ik woon zelf bij stal. Ik heb camera bewaking met sensoren, dus als er snacht's iemand door de "lijn" loopt, gaat er een zoemer af. Ook is de stal op slot, en is de zadelkamer apart afgesloten. Daarbij ligt er nog een bul van een waakhond om de hoek die zijn mond dichthoudt tot het moment dat je binnen bent..daarna heb je echt pech...;-)

Klinkt paranoia, maar ik kan niet anders. Alles is al een paar keer weggestolen dus beter het zekere voor het onzekere!