Mijn nieuwe paard poept in haar voerbak. De vorige eigenaar had een houten deksel erop gemaakt. Mijn paard kan die deksel zelf open maken. Alleen gaat die voerbak met deksel niet mee. Weet iemand trouwens of je een voerbak met deksel kunt kopen ergens?
hangt het ook niet samen met waar de voerbak hangt?
Mijn paard staat altijd met haar kont in de hoek naast de deur, toen haar drinkton daar stond was het bijna dagelijks prijs. de ton verzetten was de oplossing maw misschien doet dit paard het bij jouw op stal gewoon niet meer...
De voerbak hangt bij mij aan de andere kant. Heb het vandaag even besproken met de stal eigenaar. We gaan het in de gaten houden en anders verzint hij er wel wat op.
ik gebruik inderdaad altijd losse voerbakken. ik geef hen het voer, en als het op is en grondig schoongelikt haal ik de bakken weg en spuit ze uit. op die manier krijgen ze sowieso altijd een schone voerbak voor hun neus. doordat het ook makkelijker schoon te maken is heb je ook geen gezeur met bijv. aangroei van schimmel op restjes die in de bak achterblijven.