Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zeer pijnlijk als je daarna onder de douche staat!!! Ik heb nu ondergoed van het merk Fila, deze onderbroeken zijn gemaakt van microfibre en hebben geen naadje op het gedeelte waar je met je billen op het zadel zit. Werkt perfect, al zeg ik het zelf
Geen pijn meer. Mocht je er nu erg last van hebben en je moet nog van die plekken af zien te komen, Zwitsal babycreme er op smeren voor je gaat slapen. Zorg wel altijd dat je niet voor het rijden met iets gaat smeren want dan wordt het alleen maar erger ( heb ik dus gehad en dat was ook niet fijn!!)
Ik heb het een keer gehad dat ik met het zadel van mijn man reed. Ik had na 4 uur rijden toch wel een blaar op mijn rechter bil zitten
Je kan er ook uierzalf opsmeren. Vaseline moet je er zeker niet opsmeren. Uierzalf is namelijk luchtdoorlatend en vaseline niet.Citaat:Op 2001-08-24 22:34, schreef Shanaia:
Voor dat je gaat rijden ff invetten met Vaseline ofzo.

Dus.. zwitsal, penaten enz. Wat ook super goed helpt : Bepanthen (is met Dexpanthenol). Ik heb altijd een tube thuis én in de stal liggen. Je kan het nl. ook heel goed gebruiken als je paard kleine wondjes/schrammen heeft.
, ook de voorkant heeft dan te leiden
, Bepanthen helpt dáár dan het beste *gg*