Houten of kunstof omheining voor paddock

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63

Houten of kunstof omheining voor paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 11:15

binnenkort gaan we verhuizen,waarschijnelijk al op korte termijn dus heb ik niet heel veel tijd om achter koopjes aan te gaan.

voor de stallen 10 meter breed en overdekt,is het 1e gedeelte bestraat,daarna wil ik zand en de paddock wat verbreden naar 15 meter breed,daarachter ligt de rijbak die in de winter ook tot hun beschikking staat.

Wie heeft er recent een omheining geplaatst,hout of kunstof(houtkleur)ook belangrijk onderkant moet met gaas afgesloten worden,omdat we kleine honden hebben en ik wil niet dat ze constant tussen de paarden lopen.

we wonen in west brabant,graag ontvang ik van jullie wat adressen en heel graag prijzen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Houten of kunstof omheining voor paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:14

Ik zou persoonlijk voor hout gaan, kunstof word er door de jaren heen namelijk niet beter of mooier op.
Je hebt er iig goed over na gedacht, in de winter is het heel belangrijk een paddock van zowiezo 20 bij 20 te hebben zodat ze toch buiten kunnen zijn wanneer het land slecht is. Zeker wanneer je dan ook nog de rijbak er bij kunt geven, ideaal, doen wij ook.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:08

Kunstof heb ik geen ervaring mee, maar hout wordt vrij snel lelijk en zul je (omdat het in dit geval een paddock is) moeten afzetten met een schriklintje om te voorkomen dat de paarden er aan gaan knagen. Zijn metalen (RVS) hekwerken geen idee? Heb ik hele goed ervaring mee en is zeer duurzaam. En wit geschilderd ook nog eens best chique. :j

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 08:15

XladyX schreef:
Kunstof heb ik geen ervaring mee, maar hout wordt vrij snel lelijk en zul je (omdat het in dit geval een paddock is) moeten afzetten met een schriklintje om te voorkomen dat de paarden er aan gaan knagen. Zijn metalen (RVS) hekwerken geen idee? Heb ik hele goed ervaring mee en is zeer duurzaam. En wit geschilderd ook nog eens best chique. :j

lijkt me ook veilig,heb je misschien een adres

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:22

Ik heb een omheining van geimpregneerd hout, hoef je niks aan te doen en ik vind de kleur van het beetje "verweerde" wel mooi juist.
Ik heb een luchtzuiger dus heb op de bovenste plank een mooi bruin koord gespannen met stroom, valt niet een zo op....

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 19:39

ElCamino schreef:
Ik heb een omheining van geimpregneerd hout, hoef je niks aan te doen en ik vind de kleur van het beetje "verweerde" wel mooi juist.
Ik heb een luchtzuiger dus heb op de bovenste plank een mooi bruin koord gespannen met stroom, valt niet een zo op....

wat voor soort hout is dat dan ?
weet je ook leverancier

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:03

lukka63 schreef:
XladyX schreef:

lijkt me ook veilig,heb je misschien een adres

http://www.metalenafrastering.nl/

bijvoorbeeld. :)