Creatieve hulp nodig met oude kast [foto]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loezz

Creatieve hulp nodig met oude kast [foto]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 16:28

Hoi iedereen! Ik heb bij me thuis al lang paarden staan, maar ik heb al eeuwen geen goede plaats voor mijn spullen op te bergen. Door het veranderen van kamer staat mijn oude kast in de schuur. Jammer genoeg heb ik totaal geen idee hoe ik die een beetje zou verbouwen, is iemand creatief genoeg om me te helpen?

Het middenstuk is een stuk met 2 deurtjes en 2 planken. Onderaan staat er een bak met wieltjes.

AfbeeldingAfbeelding

Alvast bedankt!

Loes

Annabel

Re: Creatieve hulp nodig met oude kast [foto]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:37

Een nieuwe kast kopen? :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:39

ais

Horen die twee planken die er tegen aan staat in het bovenste gedeelte?
Welke spullen wil je er allemaal in hebben?
Zadeldekjes zou je wellicht achter de deurjes kunnen doen, in de onderste bak/lade misschien zweet/uitrijdekens. wil je er ook halsters/hoofdstellen aan kwijt, kun je daarvoor misschien haken kopen en aan de buitenkant van de kast vast maken.

Hopelijk heb je iets aan m'n tips :)

EllaBellaah

Is het bovenste 'lege' deel heel hoog? Misschien kan je daar een rek aan maken voor je dekjes/dekens, dan kunnen die daar mooi hangen en hoef je het niet in de kastjes te proppen. Moet je er een zadel in kwijt? Dan zou je evt de zijkanten dicht kunnen maken en daar een zadelsteun aan ophangen, maar ik weet niet hoe hoog het is, misschien kan je er dan niet meer bij. In het kastje zelf kan je makkelijk wat bakken en mandjes neerzetten met al je poets en verzorgingsspullen, cap, peesbeschermers etc.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:41

Dit is wel een hele mooie kast zeg!! Zeker voor een "zadelkast" kan dit erg mooi zijn.
Wat wil je er allemaal in opbergen?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:42

Uhm ja ben je handig? dan zou ik gewoon zelf wat plaaten gaan halen bij de bouwmarkt enzo om een kast in elkaar te zetten inplaats van om te bouwen.
Wat wil je allemaal in je kast hebben, zoals Dekens? of dekjes, halster, hoofdstellen een zadel? poetsspullen medicijnla/kast/bak? noem maar op als je dat bedenkt kun je ongeveer bedenken wat je aan ruimte nodig hebt.
Je kunt er ook voor kiezen om een kast te bouwen en deze toch ook te verbouwen voor extra ruimte aan dekjes en dekens :D
Ik heb net weer ook een paar platen, latjes en scharnieren gekocht en me vriend heeft er een super dekenkist van gemaakt waar alle 20 dekens in konden O:) ideaal.
Wat je hier mee kunt doen is een paar platen halen en hem net zoals dat onder stuk dicht maken met deurtjes en een plank zodat je spullen er op kunt leggen.

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 16:46

Dankje voor de vele reacties! In dat ene topic heb ik trouwens ookal rondgesnuffeld.

Vind het al een goed idee voor haken aan de kanten te plaatsen voor halsters.

Graag zou ik mijn zadel er wel in willen maar dan moet ik de binnenste planken afbreken. Dekens heb ik niet.
Overigens is het wel een hele hoge kast en horen de zijdelingse plankjes boven.

Voornamelijk dus:

dekjes
zadel
hoofdstel
halsters
poetsmateriaal, ook veel sprays en bussen , jammer genoeg verlies ik een deel in de hoogte omdat ikk gewoon te klein ben.. of kan ik er iets aan doen?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:53

even een hele snelle schets gemaakt. Als je zadel kwijt wil kan je het ook anders doen. tot hoever kom je bij de kast (hoogte)
Je kan de onderste kist ook gebruiken voor bijvoorbeeld beenbescherming, dekjes, poetsspullen etc.
Je kan ook handdoeken rekken aan je zadelkast hangen (kan je beide kanten vrij houden?) dan kan je daar je dekjes over hangen, drogen ze nog goed ook.
http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/0000054 ... el-rvs.jpg
Zo heb ik mijn dekjes ook hangen namelijk :)

Afbeelding

heb ook een andere gemaakt
Afbeelding

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 21:28

Helemaal geweldig die schets! Geeft me veel inspiratie om soortgelijks te doen! Dankjewel voor de moeite :) Zal waarschijnlijk ook snuffelen op de ikea site voor leuke hangers en dergelijke

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:31

graag gedaan hoor! ;) ik bouw en vebrouw heel erg graag zelf en mijn handen gaan al jeuken als ik zo'n kast zie staan. Daar kan je echt hele leuke dingen van maken!! haha

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:14

Ben je er al uit wat je gaat doen??