Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 13:18

Ik zie het niet alleen hier op bokt, maar ook op stal. Meiden die in hun teenslippertjes ff paard buiten gaan zetten, of paard staan te poetsen of weet ik veel...
Ik vind het zoooo eng! Jonge meiden wijs ik er ook altijd op dat het misschien niet zo handig is.
Nood breekt soms wet, en een héle enkele keer zal het voorkomen dat ik zelf slippers aan heb en iemand me even vraagt een paard vast te houden oid, maar liever niet :n
Sowieso als ik weet dat ik wat met een paard moet doen (uit de wei halen ofzo) zal ik geen slippers aan trekken, moet er niet aan denken! :=

trek jij slippers aan bij je paard?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:19

Nee ik trek nooit geen slippers aan naar de paarden.

MarliesV

Nope, nooit. Of het moet inderdaad een onvoorzien moment zijn. Maar ik ga altijd met veilige schoenen naar stal.

Wil de kids op stal ook niet bij mijn pony hebben als ze geen schoenen of laarzen aanhebben. Dit weten ze ook, stukje veiligheid net zoals niet zonder cap er op mogen.

Wat een ander doet, tja eigen keuze. Vind het niet slim maar het zijn gelukkig niet mijn tenen....

Lailaa

Ik trek nooit slippers aan naar het paard. Als ik ze aan heb op stal, dan trek ik meteen mijn laarzen aan.
Moet er niet aan denken dat er 1 op mijn voet gaat staan. :=

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:20

Ja ik ben schuldig, heb zelf een trekpaard op ijzers dus ben al supervoorzichtig met gewone schoenen. Maar helaas met dit warme weer is het met twee keer overkomen dat ik de schoenen vergat om te wisselen.
Maar ooooh zo gevaarlijk, als ze op mijn tenen gaat staan heb ik ze volgens mij niet meer O:)

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:20

De verleiding is enorm vooral met het mooie weer, maar veiligheid gaat voor alles dus laat de slippers thuis!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:21

Als ik iets met ze ga doen niet, wandelen, wormenkuur geven, wassen etc. Maar gewoon voeren doe ik wel op slippers, dan komen ze niet dicht bij me en is de kans klein dat ze op mijn tenen gaan staan.

Leedebee

Ik ga er soms wel heen op slippers, maar ik heb van die zwarte instap klompjes bij de stal staan. Die trek ik altijd aan als ik naast een paard moet lopen. Het idee alleen al dat ie op je blote teentjes zou gaan staan... :x

Anoniem

Tja ideaal gezien ga ik er bij mijn eigen paard vanuit dat hij weet waar ik ben en waar mijn voeten zijn en daar rekening mee houdt. Maar ondanks dat zal ik nooit op slippers bij paarden zijn, niet bij vreemde maar ook niet bij mijn eigen paard. Ik heb al twee maal mijn voet mogen breken toen er een paard op sprong en dat waren dichte werkschoenen, slippers voelen al helemaal niet veilig.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:22

Jeps, ik loop op slippers en jeps, ik weet dat het niet slim is... Maar is macht der gewoonte. Probeer mezelf er toe te zetten om direct op stal slippers te verwisselen voor rijlaarzen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:23

ik wel :j
Gisteren stond ze nog op me teen, maar dat was eigen schuld. veder niks aan overgehouden.
Ik doe het ook enkel bij me eigenpaard of paarden die ik weet dat ze rustig zijn. ( oke elk paard kan schrikken) En alleen op en van de wei zetten. en mocht het echt heel warm en ik moet der wassen dan ook gewoon met hotpants lekker samen kliederen met het water

Anne_mieke88

Ja ik ga op slippers mijn paard uit de wei halen, poetsen, knuffelen etc etc.
eng hé? ja ik ben een echte waaghals :D

Imre

Nooit en al helemaal niet met paarden van anderen. :n Van mijn merrie weet ik dat ze soms wat onvoorzichtig is. Ze heeft vorig jaar al eens op mijn voet gestaan, waarna ik een zwaar gekneusde teen had en mijn nagel zwart werd. En dat was met stalschoenen aan. := Echt niet dat ik met slippers aan bij haar in de buurt kom.

Ik heb een keer een lesklant gehad die met slippers aan en een petje op wilde gaan rijden, want het was zo warm. Ik heb haar schoenen laten aantrekken en een cap op laten zetten. Wat je buiten de les om draagt moet je zelf weten, maar als ik les sta te geven dan stel ik wel eisen aan je schoeisel en wat je op je hoofd hebt.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:24

ik heb al eens 2 tenen gebroken omdat er een paard op mijn voet sprong, en toen had ik nog flinke bergschoenen aan, laat staan als je dan op slippers loopt, dan heb je waarschijnlijk ook geen vel meer op je voet..auw..

Solleke_Noah

Ik loop in de zomer altijd met slippers aan bij de paarden. Blauwe tenen heb ik nog niet gehad, wel opdringerig paard dat lomp vanachter op mijn slipper gaat staan, ik die dat niet doorheb en doorloop *krak* dag slipper.

Ach, als ze op mijn teen gaan staan heb ik pech, doe je niemand anders kwaad mee :) En in die 6 jaar tijd toch nog nooit een paard op mijn voet gehad :)

verastar1

ik doe ook slippers aan alleen bij de mini's

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:25

Yes ook ik op slippers of zelfs blote voeten! ;) Gevaarlijk I know, is ook al fout gegaan, ziekenhuis aan te pas geweest. Maar toch ik vind t veel te lekker om met blote voeten door het gras te jubbelen. *D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:26

Ik snap niet waarom mensen op slippers lopen op stal. Ik heb toch met regelmaat van de klok poep aan m'n schoen, moet er niet aan denken dat ik poep aan m'n voet heb :r _O-
Heb mijn stalschoenen gewoon op stal staan. Dus heb ze altijd bij de hand.

Coentjuh

Ik snap ook het nut niet van die teenslippers of crocs.. Maar goed dat is iedereen zn eigen riscio, net als het verhaal van de cap.

Soms heb ik ze idd aan naar stal, maar dan alleen in de auto tot het stukje van de zadelkast en dan de wissel naar stalschoenen ;)

Nelson17

Ja ik ga wel eens op slippers heen :o
Gister ben ik nog met mijn paard gaan zwemmen en dan vind ik het niet echt fijn om met laarzen te gaan..
Ook met mijn shet wandel ik met dit weer met slippers.
Mijn paarden staan eigenlijk nooit op mijn voeten maar met slippers let ik natuurlijk wel extra op :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:27

Ik liep laatst verplicht een week op slippers omdat m'n hielen helemaal open lagen. Kon geen sok, laat staan een soort schoen aan....En uiteraard sprong mn paard ook nog op m'n voet :+

Jibbel

Nope! Ik vind dat ik en degenen die met mijn paarden lopen/aan de slag gaan of wat dan ook, dichte schoenen aan moeten, hoe warm het ook is.

Mijn verzorgster smste van de week of ze met open schoenen mocht komen. Nou, nee dus!! Ik wil het niet hebben. Snap ook niet dat haar ouders dat goed zouden vinden, maar goed.. :roll:

rooswita

schuldig... Ik weet dat het oh zo gevraalijk is maar als ik lekker in de tuin ben en even een vliegendeken op wil doen dan ga ik toch op slippers de wei in.

Sunshine80

Ik ga op mijn slippers naar stal, pak dan op mijn slippers al mijn spullen en dan verruil ik de slipper voor mijn stalschoenen, daarna komt paardlief pas uit stal. Nu rij ik op een venijnige merrie, dus ik kijk wel drie keer uit... Maar ook bij andere paarden doe ik het niet.

Zaterdag was ik al helemaal klaar om weg te gaan (lees: slippers aan en auto gestart) toen ik gevraagd werd een paard uit de wei te halen. Heel even overwoog ik om op mijn birkenstockjes de wei in te gaan, maar ik durfde het gewoon niet. Dus weer stalschoenen aan, paard uit de wei en in stal en uiteindelijk in de auto maar weer mijn slippers aan...

Dus nee, ik doe het niet. Ik zie het ook veel gebeuren, maar ik wil het risico niet lopen. Zo heb ik vroeger ook altijd meegekregen dat je niet met spaghettibandjes moet rijden, dus ik heb altijd een shirtje met mouwen aan. Ik weet niet eens meer of dat uit veiligheidsoverwegingen was of gewoon omdat het netter staat... :?
Laatst bijgewerkt door Sunshine80 op 29-05-12 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:28

Nelson17 schreef:
Ja ik ga wel eens op slippers heen :o
Gister ben ik nog met mijn paard gaan zwemmen en dan vind ik het niet echt fijn om met laarzen te gaan..
Ook met mijn shet wandel ik met dit weer met slippers.
Mijn paarden staan eigenlijk nooit op mijn voeten maar met slippers let ik natuurlijk wel extra op :j

Ik wandel ook zo met slippers met paard aan de hand naar het meer hier in de buurt, gemakkelijk om zo direct het water in te lopen. Natuurlijk pas je dan extra goed op, maar mijn paarden sjokken ook maar een beetje naast me en proberen niet continu op m'n voet te springen :P