Zadelopbergprobleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Zadelopbergprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 19:19

Dit is geen topic over dat me zadel niet past :D

Ik sta sinds drie maanden op een nieuwe pensionstalling. Paarden staan er echt super.
Door dat alles opnieuw opgezet is/word. Zijn er nog geen zadelkasten. En daar zit mijn probleem.
Ik vind het namelijk geen prettig idee om mijn zadel open en bloot op stal te laten hangen.
Mee naar huis nemen is dan de enige optie. Zodat ik hem thuis veilig kan weg hangen.
Maar daar zit weer een probleem. Heb zelf geen auto en doe alles met de scooter. De afgelopen weken heb ik met een stalgenootje mee kunnen rijden naar stal zodat ik wel mijn zadel mee kon nemen en rijden. Maar als zei een keer niet kan dan hebik een probleem.

Hoop dat jullie tips hebben om mijn zadel toch mee te kunnen nemen of mijn zadel veilig te kunnen laten hangen op stal.
Ik zat zelf te denken aan zo'n afsluitbare zadelsteun. Maar zijn die echt veilig?

Alja

Re: Zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:21

jemig dat is idd lastig.
is er geen ruimte die afgesloten kan worden op stal waar je je zadel kunt neerleggen?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 19:23

S'nachts word de stal wel afgesloten. Overdag staat alles open en bloot.
Er is dan ook niet altijd toezicht.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:26

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:27

misschien kan je een grote boodschappen tas meenemen en steeds tussen je voeten neer zetten? of kan je stal eigenaar het niet in zijn/ haar huis neerleggen?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 19:31

Ik heb zelf een zadelkast dat is niet echt het probleem.
Ze zijn ook met de kasten begonnen het geraamte staat al. Er moet alleen nog een deur in en de bovenkant dicht gemaakt worden. Daardoor is er niet veel plek meer om een eigen zadelkast neer te zetten. Kan ook nog wel even duren voor de kasten helemaal af zijn. Ze zijn ook druk bezig met de paddocks en andere faciliteiten voor de paarden. Wat ik ook begrijp kasten is meer luxe en geen prio. Maar toch even wat lastiger voor mij omdat ik geen auto heb.

Mijn zadel gaat helaas echt niet passen op mijn schooter. Hij past niet op het pankje waar ik mijn voeten neer zet. En om hem nu over me stuur te hangen en zo te rijden vind ik geen veilig idee.

Helaas is er geen huis bij waar de paarden sta. Eigenaren wonen een paar minuten verderop.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:46

En is er iemand met een trailer met afsluitbare zadelkast? Misschien zou je daar je zadel tijdelijk kunnen parkeren.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 19:48

Staat wel een trailer op stal van een stalgenootje maar geen idee of die een zadelkast heeft.
Makkelijkste lijkt me ook zo'n afsluitbare zadelsteun heeft er ook niemand last van. Maar vraag me af of dat wel zo veilig is.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:48

Zo'n afsluitbare zadelsteun is wel helemaal veilig alleen je moet hem wel op kunnen hangen (dus vastboren in de muur), als hij los ergens ligt kunnen ze het natuurlijk zo meepakken en thuis op hun gemakkie openzagen :p.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 20:50

Lijkt me wel een goede oplossing voor nu. Zo'n afsluitbare zadelsteun. Maar toch het idee dat iedereen mijn zadel kan zien hangen vind ik niet zo.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:50

ik heb zelf ook een scooter en heb mijn zadel ook wel is mee gehad op de scooter
gewoon over het stuur
het is niet ideaal maar wel te doen
en omdat het toch tijdelijk is tot de zadelkasten bij jullie klaar zijn is dat mischien toch een oplossing

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:24

Kan je je zadel niet tussen je benen leggen op de grond? Dat ging bij mijn scooter wel genoeg plek!