Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eirikur schreef:Schuurt ze niet omdat ze geen jeuk heeft, of omdat ze zo gehouden wordt dat ze niet de mogelijkheid heeft om te schuren? Als ze op dit moment nog echt geen jeuk heeft, zou ik vooral niets doen. ZE is naast de aanleg ervoor ook heel erg afhankelijk van omgevingsfactoren en voer, dus het zou zomaar kunnen dat ze er bij jullie gewoon helemaal geen last van krijgt.
Sodeletuut schreef:Als ze nu nog niet schuurt, zie ik het wel positief in voor je paard. Die van mij heeft namelijk al vreselijke jeuk, echt heel erg.. Maar je kunt misschien voor de zekerheid een flesje derfen in huis halen?
Tigra_ schreef:Ik zou niet smeren zolang je paard geen last heeft. Mijne schuurt in de zomer ook wel wat niet extreem volgens DA wel ZE. Maar zolang ze niet schuurt smeer ik niets. Als ze wel begint smeer ik ze in en dat werkt meestal wel een paar dagen dus tot ik zie dat ze weer schuurt ga ik weer smeren.
sannerebbel schreef:Wij hebben een pony met zomerexeem, de dierenarts geeft haar in het voorjaar 2 injecties tegen zomerexceem, en exceemdeken op.,. tot nu toe heeft ze gelukkig nog geen last,
maar ze heeft wel haar deken op, zodat ze geen last krijgt.
Mindim schreef:Tigra_ schreef:Ik zou niet smeren zolang je paard geen last heeft. Mijne schuurt in de zomer ook wel wat niet extreem volgens DA wel ZE. Maar zolang ze niet schuurt smeer ik niets. Als ze wel begint smeer ik ze in en dat werkt meestal wel een paar dagen dus tot ik zie dat ze weer schuurt ga ik weer smeren.
Het probleem is dat wanneer ze gaan jeuken, je al te laat bent. De meesten gooien een deken dus uit voorzorg al op. Als het paard wel ZE heeft, dan ben je met alleen smeersels niet geholpen, maar dan is een eczeemdeken noodzakelijk en dat is dus geen vliegendeken.
Tigra_ schreef:Mijn paard heeft weinig/geen last als ik ga smeren. Deken is voor haar geen optie is al weleens een ongeluk mee gebeurt en dat wil ik niet nogmaals dus de enige optie die ik heb is smeren en heb goed spul.