Wie nog meer snachts vliegenkap op?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Wie nog meer snachts vliegenkap op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 14:04

Hallo allemaal
Ik gebruik altijd een cashel crusader vliegenmasker, die had mijn vorige pony dag en nacht op, niks aan e hand. Nu lees ik overal allemaal horrorverhalen over snachts de kap oplaten ineens, maar ik vraag me af of dit echt op eigen ervaringen is gebaseerd, of dat het 1 keer in de wereld een keer is misgegaan en dat dit nu de standaard is voor de hele paardenwereld. Ik heb nu een andere pony en vind het bijna eng om hem dag en nacht om te laten. Maar, ik denk niet dat ik de enige ben die hem snachts om liet zitten, en waar dit geen enkel probleem was?
Ik heb er nu weer 1 gekocht, en ik kan gewoon absoluut niet 2 keer per dag naar stal, dus wil hem weer dag en nacht omdoen.
Ben toch benieuwd naar andere nachtelijke ervaringen!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:05

Die van mij heeft hem nu nog niet op maar vorig zomer heeft ie hem ook wel dag en nacht op gehad! Wat voor horror verhalen heb je gehoord dan?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:12

Als ze hem ophoud dan heeft ze hem ook 's nachts op. Heb er namelijk 4 en ga niet telkens als ze er 1 heeft afgekregen een hectare doorzoeken maar pak gewoon de volgende :o

De horor verhalen kunnen zijn ingedukt in oog, kan ook overdag gebeuren.
Vastzitten heb ik wel eens van gehoord, maar het is zo slap inc. klitteband dat ze zich denk ik wel los kan krijgen.

Zelf zou ik hem lekker oplaten maar wel af en toe even het masker af om echt goed te luchten

Chezshir77

Re: Wie nog meer snachts vliegenkap op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 15:14

Ja, wat ik vooral heb gehoord is dat ze slecht zouden zien snachts met dat ding, maar daar heb ik bij mijn vorige pony toch niks van gemerkt. Die vond het prima.

Hvpolosports

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:37

Ik heb bij mijn paard ook een vliegenkap op.
Maar zodra hij er wat minder last van heeft haal ik hem er weer af.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:47

Mijn paarden hebben hem 24/7 op. Soms als ik uit school kom (en het is niet zo heet/veel vliegen) dan doe ik hem effe af, luchten.
Verder 24/7 op dus, nooit problemen mee gehad. Ik heb er wel een met klittenband dus die springt zo af als hij ergens achter blijft haken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:58

Brendaaaa schreef:
Ja, wat ik vooral heb gehoord is dat ze slecht zouden zien snachts met dat ding, maar daar heb ik bij mijn vorige pony toch niks van gemerkt. Die vond het prima.

Ze zien ook slecht met dat ding. Ruitersport zaken raden ook aan om ham af te doen.
Ik had hem met echte hete dagen ook s'nachts op maar dan moet je hem wel constant oplaten en dus niet af doen en dan met de schemer weer terug zetten met dat ding want dan zien ze dus helemaal niet meer.
De keren dat ik het gedaan heb ging prima.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:51

Ze hebben ze hier ook 24/7 op. Geen enkel probleem. Kan niet merken dat ze er slecht mee zien. En als ik ze af moet doen als het donker wordt (ca 21.30?) en weer om als het licht wordt (6 uur of nog vroeger) dan wordt dat voor mezelf ook wel erg lastig.

Heb het idee dat de paarden het ding erg fijn vinden, ze komen bij me als ze hem eens een keer afgeschuurd hebben. :D

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:18

de mijne heeft hem ook snachts op(snachts stal en overdag wei), dit omdat ik geen tijd heb om hem smorgens op te komen doen, ik haal hem meestal wel 1x per dag een halfuur af of langer, ligt eraan hoelang ik met haar bezig ben

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 11:02

Nou, ik ben gerustgesteld, begon me al af te vragen of ik nou de enige ben die niet 2 keer per dag naar stal kan.... maar niet dus. Ik kan mijn ventje dus ook lekker blij maken met vlieg-vrije ogen, want hij traant nogal ervan. Hoop alleen dat ik die enorme voorpluk door het gaatje van het masker krijg haha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:41

Anders voorpluk invlechten?

Ze galoperen hier gewoon rond met masker hoor, dus je hoeft er niet bang voor te zijn.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 16:34

Ja, die voorpluk is zo dik dat een fatsoenlijke vlecht niet eens lukt:-) Maar we gaan het proberen, komt wel goed.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:24

Mijn ruin loopt ook 24/7 in de wei met masker op, geen enkel probleem gaat al jaren goed.
Bij mijn andere paard vlecht ik ook de maantop in anders ziet hij echt niets met masker op :D

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:21

Mijne loopt ook rond deze periode al jaren 24/7 met een goed masker op, nog nooit iets gemerkt van minder kunnen zien ermee en als je kijkt hoe fel de zon soms 's morgens al is en hoeveelheid vliegen (ook 's avonds), blijft lekker op ;)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:27

Mijn pony loopt ook 24/7 met haar vliegenmasker op :D

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:33

ik heb dit jaar voor het eerst vliegenkappen gekocht en er zeer tevreden over.

mijn paarden hebben hem ook bijna altijd overdag en nachts om maar soms haal ik hem er een paar uurtjes af, afgelopen week heb ik hem zelfs om gehad tijdens het rijden, werkte prima, en me paarden rennen nog net zo veel rond in het land. heb er altijd zicht op.
kijk namelijk uit op het weiland in mijn huis, ik kan het land helemaal rond om zien.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:47

Mijn paard heeft vorige zomer ook een tijd 24/7 met kap gestaan. Soms kreeg hij ze een keer af, maar dat deed ie gewoon door te schuren. Hij is er nog nooit ergens mee blijven hangen of ergens mee tegen gelopen. :P