Kan hondenpoep in de wei kwaad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

catalyst1

Kan hondenpoep in de wei kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 13:40

Mijn vraag is denk ik duidelijk..kan het kwaad dat mijn honden in de paardenwei poepen?
( 1 apart stuk,waar de paarden eigenlijk alleen 's winters staan)

Ik ben op de hoogte dat er een bacterie in hondenpoep zit die bij runderen abortussen kan veroorzaken.
Mijn vraag is dus puur gericht op combinatie paarden/hondenstront.

Wie weet hier meer van?

PuurxNatuur

Re: Kan hondenpoep in de wei kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:41

Het lijkt mij niet erg fris... :=

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:05

Heb ik nog nooit van gehoord maar ik volg even.
Hier zitten de honden zo vaak in de wei te poepen en als je niet uitkijkt in de winter ook in de stallen.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:18

Bij ons op stal word al het mest verwijderd(ook paarden) dus zou het niet zo goed weten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:27

Kan me niet voorstellen dat dat goed is. Hond is een vleeseter, paard een planteneter, en wat te denken van worminfecties? Niet je honden daar laten poepen, niet in de stal, en niet in de wei.
Mijn opa had me afgeschoten als ik de honden in de wei had laten poepen........

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:29

Lekker bij het hoeven uitkrabben als je paard net in zo'n drol heeft gestaan, iel!

Ik denk niet dat het veel kwaad kan. In de natuur moeten deze 2 dieren ook weleens op die manier met elkaar in contact komen. Ik zou wel uitkijken voor wormen, zoals Yamcha al zegt.

Edit: stel dat je paard er per ongeluk doorheen rolt! :r
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 23-05-12 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:31

gebeurd hier ook regelmatig dat de hond van de staleigenaren in de wei poept, ik verwijder het altijd, vind het niet zo fris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:36

M3lisss: aaargh...... :r oh ik moet er niet aan denken om hondenpoep van m'n paard te krabben.......

Ik vind het ook gewoon smerig, honden horen niet in weides, niet bij koeien en niet bij paarden.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:39

IK heb geen idee of het kwaad kan bij paarden. Ik weet wel dat Veehouders een hekel hebben aan loslopende honden in hun wei. In de hondenpoep zit de neospora-parasiet, die voor abortussen bij koeien kan zorgen.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:48

catalyst1 schreef:
Ik ben op de hoogte dat er een bacterie in hondenpoep zit die bij runderen abortussen kan veroorzaken.
Mijn vraag is dus puur gericht op combinatie paarden/hondenstront.
damian23 schreef:
IK heb geen idee of het kwaad kan bij paarden. Ik weet wel dat Veehouders een hekel hebben aan loslopende honden in hun wei. In de hondenpoep zit de neospora-parasiet, die voor abortussen bij koeien kan zorgen.

Oh ja?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:52

Ja, klopt.

En iets zegt mij dat iets wat abortussen bij koeien veroorzaakt, nooit gezond kan zijn voor een paard....... :)*

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:53

Daar heb je gelijk in, alleen zijn paarden volgens mij wel iets intelligenter dan koeien waardoor ze gevaarlijke dingen sneller herkennen en er omheen zullen eten. Het is echter wel een risico.

Als ik het dan zo hoor denk ik dat een hondendrol in je weiland niet zoveel kwaad kan, maar ik zou er wel voor zorgen dat het er niet zo vol mee ligt dat het lijkt alsof je die dingen kweekt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:55

Paarden eten er ook omheen, maar 't is nodeloos risico nemen, je moet je honden gewoon niet in de wei laten poepen. Honden mogen best in de wei, daar heb ik niks op tegen, maar poepen mogen ze er niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:56

kan me het niet voorstellen,hier lopen 9 honden elke dag door de wei en de paarden ook...en nog nooit een ziek paard gehad...

en die bacterie zijn vooral runderen gevoelig voor...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:58

Klopt ik weet nog wel dat wij een keer een wedstrijd hadden waarbij we de paarden moesten uitladen op een stukje land van een melkveehouder. Iemand had een hond mee en haalde die uit de auto, kon die boer niet waarderen. :n

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:01

Yamcha schreef:
M3lisss: aaargh...... :r oh ik moet er niet aan denken om hondenpoep van m'n paard te krabben.......

Ik vind het ook gewoon smerig, honden horen niet in weides, niet bij koeien en niet bij paarden.

Ik vind dit een beetje ovrrdreven een hond is ook gewoon een dier en jij doet nu net of honden een of andere schimmels zijn,,

Volgens mij maakt het niet zoveel uit maar bij ons haal ik het wel gewoon weg als ik het zie

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:04

Jij zou het niet erg vinden om hondenpoep van je paard af te moeten halen omdat hij erin heeft liggen rollen? Bah! Kun je overdreven vinden maar ik gruwel ervan. Ik draai er mijn hand niet voor om om een mestbal met de blote hand te pakken, maar hondenpoep vind ik toch wel zo vies!

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:06

M3lisss schreef:
Jij zou het niet erg vinden om hondenpoep van je paard af te moeten halen omdat hij erin heeft liggen rollen? Bah!

Nou mijn paarden rollen niet in honden stond hoor, misschien dan jij in de war bent met dat honden ik paarden poep rollen.. ja dat klopt ja

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:07

Dat zal dan gerust nog wel een keer gebeuren als je meerdere honden in je weide laat poepen. En dat was overigens ook niet de vraag...

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:10

M3lisss schreef:
Dat zal dan gerust nog wel een keer gebeuren als je meerd ere honden in je weide laat poepen.

Ochja ja waar mensen dan nog een probleem van maken zeg het is iets dat bijna nooit voorkomt, want mijn honden doen het nog aardig netjes aan de zeikand, en als het wel een keer gebeurd draai ik me hand er niet voor om om een natte spons te pakken en mijn paard even schoon te maken ;)

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:10

M3lisss schreef:
Dat zal dan gerust nog wel een keer gebeuren als je meerdere honden in je weide laat poepen. En dat was overigens ook niet de vraag...

Waarom verander jij je reactie eigenlijk steeds dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:11

xxanoukxx1 schreef:
Yamcha schreef:

Ik vind dit een beetje ovrrdreven een hond is ook gewoon een dier en jij doet nu net of honden een of andere schimmels zijn,,

Volgens mij maakt het niet zoveel uit maar bij ons haal ik het wel gewoon weg als ik het zie

Weleens naar mijn ava gekeken :D

Oh ja, ik haat honden...... :') En een hond kan gewoon leren dat ie niet in de wei mag poepen hoor :D

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:13

M3lisss schreef:
Dat zal dan gerust nog wel een keer gebeuren als je meer:-) dere honden in je weide laat poepen. En dat was overigens ook niet de vraag...

Kan ik jou een keertje ervoor betalen dan dat jij even met de blote hand alle paarden mest ballen uit de wei komt halen? Zou erg handig zijn scheelt mij werk:-)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:14

Bij ons lopen er een hoop honden op de boederij waar mijn paard staat. Zal gerust wel is 1 in de wei ontlasten. Al doet mijn hond zijn behoefte keurig op de mest hoop, handig!!!

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:14

Yamcha schreef:

Volgens mij maakt het niet zoveel uit maar bij ons haal ik het wel gewoon weg als ik het zie[/quote]
Weleens naar mijn ava gekeken :D

Oh ja, ik haat honden...... :') En een hond kan gewoon leren dat ie niet in de wei mag poepen hoor :D[/quote]
Ik quote jou toch ook niet?