Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jisa schreef:Sjolvir schreef:
Ja ik weet het zeker.
ik ben namelijk niet op zoek naar iemand die mijn paard moet 'onderhouden'
ik ben op zoek naar iemand die zo'n paard zoekt en er veel plezier mee kan hebben.
Geryon schreef:Wat wil je ervoor krijgen en welke spullen wil je allemaal mee geven?
Ik heb mijn kapotte pony's (de een was alleen ongeschikt voor springen, maar wel echt een topdressuurpony (goeie afstamming, mooie gangen etc. alex van silfhout was helemaal weg van hem) en de andere niet geschikt om intensief mee te rijden door blijvende blessure) aan een gezin geven. In totaal heb ik voor €500 gekregen. Ik heb AL mijn spullen met ze mee gegeven. In totaal waarde van zo'n 10.000 (gokje) weg gegeven voor 500. Vaak willen mensen hun paard een oude dag gunnen, maar willen er toch wel 'veel' voor en gaan vervolgens zeiken dat ze hun paard niet weg krijgen.
Ik heb nog steeds contact met dat gezin en die ongeschikte springen heb ik laatst teruggenomen en heb mijn springpaard ervoor tegen geruild. Mijn jonge springpaard met potentie heel wat hoger dan het Z te komen ingeruild tegen mijn 'kapotte' oude pony.. Ik ben gek, maar de paarden hebben het daar zo super, hele dag lekker op de wei, het is een boerderij, heb regelmatig contact met ze, we kunnen heel erg goed met ze omgaan, ze zijn bevriend met een dierenarts, ze hebben daar nog heeeeeeel veel andere dieren (80 koeien, paar ezels enz.) dus ik vind het top en het KAN dus wel. Je oude kapotte paard weg doen zonder dat hij in de handel komt. Je moet alleen goed opletten.
Het is dat ze nu een nieuw paard hebben (ze hebben er nu 4).. Als je me een pb stuurt (of hier in het topic) wat je ervoor wilt en wat het paard nog allemaal kan, hoe oud, karakter, kan ik ze (ligt eraan wat je ervoor wil en wat je erbij geeft, als dat zonder spullen is houdt het sws al op) vragen of ze misschien nog wel een plekje hebben!
Duhelo schreef:Geryon schreef:Wat wil je ervoor krijgen en welke spullen wil je allemaal mee geven?
Ik heb mijn kapotte pony's (de een was alleen ongeschikt voor springen, maar wel echt een topdressuurpony (goeie afstamming, mooie gangen etc. alex van silfhout was helemaal weg van hem) en de andere niet geschikt om intensief mee te rijden door blijvende blessure) aan een gezin geven. In totaal heb ik voor €500 gekregen. Ik heb AL mijn spullen met ze mee gegeven. In totaal waarde van zo'n 10.000 (gokje) weg gegeven voor 500. Vaak willen mensen hun paard een oude dag gunnen, maar willen er toch wel 'veel' voor en gaan vervolgens zeiken dat ze hun paard niet weg krijgen.
Ik heb nog steeds contact met dat gezin en die ongeschikte springen heb ik laatst teruggenomen en heb mijn springpaard ervoor tegen geruild. Mijn jonge springpaard met potentie heel wat hoger dan het Z te komen ingeruild tegen mijn 'kapotte' oude pony.. Ik ben gek, maar de paarden hebben het daar zo super, hele dag lekker op de wei, het is een boerderij, heb regelmatig contact met ze, we kunnen heel erg goed met ze omgaan, ze zijn bevriend met een dierenarts, ze hebben daar nog heeeeeeel veel andere dieren (80 koeien, paar ezels enz.) dus ik vind het top en het KAN dus wel. Je oude kapotte paard weg doen zonder dat hij in de handel komt. Je moet alleen goed opletten.
Het is dat ze nu een nieuw paard hebben (ze hebben er nu 4).. Als je me een pb stuurt (of hier in het topic) wat je ervoor wilt en wat het paard nog allemaal kan, hoe oud, karakter, kan ik ze (ligt eraan wat je ervoor wil en wat je erbij geeft, als dat zonder spullen is houdt het sws al op) vragen of ze misschien nog wel een plekje hebben!
als ik me niet vergis heb ik onlangs een topic van je gelezen, dat je ponys opzich het wel goed hadden, maar dat er een beetje laks omgegaan was met hoefverzorging en nog wat andere dingen?
dat kun je ook tegenkomen he, eenmaal je paard van een andere eigenaar is heb je er niks meer over te zeggen, die nieuwe mensen kunnen hem zo verwaarlozen en je zult er niet eens iets kunnen aan doen.
Geryon schreef:Klopt! Dat topic ja. Bleek niet zo te zijn. Paarden stonden er super bij! Had wel even wat eerder naar de hoefsmid gemogen ja, maar voor de rest was het top. http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5_n.jpgDit is de kapotte pony toen ik hem weer zag 3 weken geleden. Beetje te dik en helemaal in zijn superdikke wintervacht, maargoed, hele dag lekker gras eten en niet veel rijden en het paard gewoon paard laten zijn is ook niet zo goed voor de lijn..
Duhelo schreef:Geryon schreef:Klopt! Dat topic ja. Bleek niet zo te zijn. Paarden stonden er super bij! Had wel even wat eerder naar de hoefsmid gemogen ja, maar voor de rest was het top. http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5_n.jpgDit is de kapotte pony toen ik hem weer zag 3 weken geleden. Beetje te dik en helemaal in zijn superdikke wintervacht, maargoed, hele dag lekker gras eten en niet veel rijden en het paard gewoon paard laten zijn is ook niet zo goed voor de lijn..
dan zeg ik niks