Gezocht goed tehuis voor mijn lieve paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jisa

Gezocht goed tehuis voor mijn lieve paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 21:50

Beste medebokkers,

Ik ben al een ruime tijd op zoek naar een goed tehuis voor mijn paard.
Iemand die lekker met hem gaat knuffelen, af en toe rijden en waar hij lekker buiten kan spelen.
Dit paard heeft een blessure wat niet meer over gaat waardoor hij niet meer intensief bereden kan worden.
Ik wil hem graag een goed tehuis bieden en dus schenken aan mensen die de rest van zijn leven goed voor hem kunnen zorgen

weet jij iemand die een echte paardenliefhebber is?
Laat het mij dan weten!

Alleen serieuze reacties

p.s. ik hoop dat het hier goed gaat. Hij staat ook op de boktmarkt maar ik wil ook graag in contact komen met mensen die misschien stallen/mensen kennen die zo'n paard een goed tehuis kunnen bieden

Elanor

Re: Gezocht goed tehuis voor mijn lieve paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:52

Sjolvir

Re: Gezocht goed tehuis voor mijn lieve paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:58

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 22:00

Sjolvir schreef:
Nog meer leesvoer.
[VVDD] Dan krijg je je oude merrie zo terug.....

Weet je het zeker?

Ja ik weet het zeker.

ik ben namelijk niet op zoek naar iemand die mijn paard moet 'onderhouden'
ik ben op zoek naar iemand die zo'n paard zoekt en er veel plezier mee kan hebben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:13

Je snapt denk ik niet, wat ik met mijn post bedoel.

Jij zoekt wel iemand die leuk je paard nog een fijne oude dag geeft, met blessure.
Maar de realiteit is, dat vaak zo'n iemand achteraf niet zo leuk lijkt als je dacht en het paard daar
dan uiteindelijk de dupe van is.
ook al leek het iemand die heel goed voor het paard zou zijn en er leuk mee zou kunnen poetsen en misschien af en toe buitenritje zou kunnen doen.

Die paarden die worden weggegeven, of goedkoop verkocht, eindigen nog al eens in een grijs circuit.
Of worden gewoon verhandeld.

Dus in eigendom houden, is voor je paard de veiligste optie.
Er zijn nou eenmaal maar heel weinig mensen die echt uit de goedheid van hun hart andersmans afdankertje
met liefde omringen en oud laten worden.

Reden waarom hier geen paard van mij als het oud of geblesseerd is weggegeven of voor koopje verkocht wordt.
Ze blijven in mijn eigendom mijpart met mij als kosten drager, al dan niet op de plek waar ze nu staan.
Danwel hoe hard ook, ik laat ze slachten/inslapen.
Simpelweg, omdat ik dan zeker weet dat mijn paarden geen slechte oude dag tegemoed gaan.

En ja, 'tuurlijk, je kan het treffen en super aardig baasje voor je paard vinden, maar helaas... zijn er meer
mooidoeners dan echt mooie mensen.
(voor de goede orde, mijn paard heb ik ook gekregen :o en er zijn een paar mensen die haar zo mogen meenemen
en elders in NL mogen stallen, maar die mensen ken ik al heel lang en goed. En ook die krijgen haar dan niet,
maar mogen haar gewoon "lenen". )

Bij deze dus de waarschuwing in zijn geheel uitgeschreven.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:16

Wat wil je ervoor krijgen en welke spullen wil je allemaal mee geven?

Ik heb mijn kapotte pony's (de een was alleen ongeschikt voor springen, maar wel echt een topdressuurpony (goeie afstamming, mooie gangen etc. alex van silfhout was helemaal weg van hem) en de andere niet geschikt om intensief mee te rijden door blijvende blessure) aan een gezin geven. In totaal heb ik voor €500 gekregen. Ik heb AL mijn spullen met ze mee gegeven. In totaal waarde van zo'n 10.000 (gokje) weg gegeven voor 500. Vaak willen mensen hun paard een oude dag gunnen, maar willen er toch wel 'veel' voor en gaan vervolgens zeiken dat ze hun paard niet weg krijgen.

Ik heb nog steeds contact met dat gezin en die ongeschikte springen heb ik laatst teruggenomen en heb mijn springpaard ervoor tegen geruild. Mijn jonge springpaard met potentie heel wat hoger dan het Z te komen ingeruild tegen mijn 'kapotte' oude pony.. Ik ben gek, maar de paarden hebben het daar zo super, hele dag lekker op de wei, het is een boerderij, heb regelmatig contact met ze, we kunnen heel erg goed met ze omgaan, ze zijn bevriend met een dierenarts, ze hebben daar nog heeeeeeel veel andere dieren (80 koeien, paar ezels enz.) dus ik vind het top en het KAN dus wel. Je oude kapotte paard weg doen zonder dat hij in de handel komt. Je moet alleen goed opletten.
Het is dat ze nu een nieuw paard hebben (ze hebben er nu 4).. Als je me een pb stuurt (of hier in het topic) wat je ervoor wilt en wat het paard nog allemaal kan, hoe oud, karakter, kan ik ze (ligt eraan wat je ervoor wil en wat je erbij geeft, als dat zonder spullen is houdt het sws al op) vragen of ze misschien nog wel een plekje hebben!
Laatst bijgewerkt door Geryon op 22-05-12 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:17

Jisa schreef:
Sjolvir schreef:
Nog meer leesvoer.
[VVDD] Dan krijg je je oude merrie zo terug.....

Weet je het zeker?

Ja ik weet het zeker.

ik ben namelijk niet op zoek naar iemand die mijn paard moet 'onderhouden'
ik ben op zoek naar iemand die zo'n paard zoekt en er veel plezier mee kan hebben.

ik ga mee met sjolvir ...
ikzelf heb een paard staan die perfect gezond is, maar een serieus verleden heeft, bij mij loopt ze goed, maar in onbekwame handen kan ze zo veranderen in een onbetrouwbaar paard.
dit paard gaat enkel nog richting slager als ze bij mij weggaat, die stuur ik zelfs niet meer in de handel, terwijl ze lichamelijk helemaal gezond is. maar ik weet op voorhand dat ze van eigenaar naar eigenaar zal gaan en uiteindelijk toch in de salami eindigt.
een paard met een blessure ? dan heb je, in mijn ogen, 2 optie
1) je zorgt dat ze een goed einde van haar leven krijgt en laat ze zelf afmaken
2) je brengt ze naar een plaats waar je zelf voor betaald en zodus een vinger in de pap hebt. (eventueel instanties zoals veulenvrij in tsjechie maar voor oudere paarden, paardjes hoeven niks meer te doen, kunnen lekker paard zijn, en jij hebt de mogelijkheid om te beslissen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:19

Geryon schreef:

Ik heb mijn kapotte pony's (de een was alleen ongeschikt voor springen, maar wel echt een topdressuurpony (goeie afstamming, mooie gangen etc. alex van silfhout was helemaal weg van hem) en de andere niet geschikt om intensief mee te rijden door blijvende blessure) aan een gezin geven. In totaal heb ik voor €500 gekregen. Ik heb AL mijn spullen met ze mee gegeven. In totaal waarde van zo'n 10.000 (gokje) weg gegeven voor 500. Vaak willen mensen hun paard een oude dag gunnen, maar willen er toch wel 'veel' voor en gaan vervolgens zeiken dat ze hun paard niet weg krijgen.

Ik heb nog steeds contact met dat gezin en die ongeschikte springen heb ik laatst teruggenomen en heb mijn springpaard ervoor tegen geruild. Mijn jonge springpaard met potentie heel wat hoger dan het Z te komen ingeruild tegen mijn 'kapotte' oude pony.. Ik ben gek, maar de paarden hebben het daar zo super, hele dag lekker op de wei, het is een boerderij, heb regelmatig contact met ze, we kunnen heel erg goed met ze omgaan, ze zijn bevriend met een dierenarts, ze hebben daar nog heeeeeeel veel andere dieren (80 koeien, paar ezels enz.) dus ik vind het top en het KAN dus wel. Je oude kapotte paard weg doen zonder dat hij in de handel komt. Je moet alleen goed opletten.
Het is dat ze nu een nieuw paard hebben (ze hebben er nu 4).. Als je me een pb stuurt (of hier in het topic) wat je ervoor wilt en wat het paard nog allemaal kan, hoe oud, karakter, kan ik ze (ligt eraan wat je ervoor wil en wat je erbij geeft, als dat zonder spullen is houdt het sws al op) vragen of ze misschien nog wel een plekje hebben!

als ik me niet vergis heb ik onlangs een topic van je gelezen, dat je ponys opzich het wel goed hadden, maar dat er een beetje laks omgegaan was met hoefverzorging en nog wat andere dingen?
dat kun je ook tegenkomen he, eenmaal je paard van een andere eigenaar is heb je er niks meer over te zeggen, die nieuwe mensen kunnen hem zo verwaarlozen en je zult er niet eens iets kunnen aan doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:22

Duhelo schreef:
Geryon schreef:

als ik me niet vergis heb ik onlangs een topic van je gelezen, dat je ponys opzich het wel goed hadden, maar dat er een beetje laks omgegaan was met hoefverzorging en nog wat andere dingen?
dat kun je ook tegenkomen he, eenmaal je paard van een andere eigenaar is heb je er niks meer over te zeggen, die nieuwe mensen kunnen hem zo verwaarlozen en je zult er niet eens iets kunnen aan doen.

Klopt! Dat topic ja. Bleek niet zo te zijn. Paarden stonden er super bij! Had wel even wat eerder naar de hoefsmid gemogen ja, maar voor de rest was het top. Afbeelding Dit is de kapotte pony toen ik hem weer zag 3 weken geleden. Beetje te dik en helemaal in zijn superdikke wintervacht, maargoed, hele dag lekker gras eten en niet veel rijden en het paard gewoon paard laten zijn is ook niet zo goed voor de lijn..

en dit is een citaat uit dat ene topic nadat ik was geweest:
Hij zag er super uit en het was echt een super leuk dagje. De pony's en de anderen zagen er echt super uit! Al mochten ze wel weer even naar de hoefsmid en op sommige plekken beter gepoetst worden, maar ach..
De mensen ook ontzettend lief en we zijn tot in de avond gebleven, hebben ook even gereden. Was helemaal leuk! Erg emotionele dag, de mensen zelf hebben ook veel meegemaakt dus we hebben veel met zijn allen gepraat, veel knuffels en steun. Wat een lieve topmensen. Heb al zijn spullen weer mee terug gekregen, al heb ik wat peesbeschermers achter gelaten voor m'n andere pony. Die was zo tevreden daar! Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen hem daar weg te halen.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 22-05-12 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:24

Geryon schreef:
Klopt! Dat topic ja. Bleek niet zo te zijn. Paarden stonden er super bij! Had wel even wat eerder naar de hoefsmid gemogen ja, maar voor de rest was het top. http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5_n.jpgDit is de kapotte pony toen ik hem weer zag 3 weken geleden. Beetje te dik en helemaal in zijn superdikke wintervacht, maargoed, hele dag lekker gras eten en niet veel rijden en het paard gewoon paard laten zijn is ook niet zo goed voor de lijn..

dan zeg ik niks ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:24

Als jij je paard een goed tehuis wil bieden, dan hou je hem zelf zodat je dat zelf kunt garanderen. Je kunt geluk hebben en oprechte mensen treffen die hem willen hebben, maar de kans is vele malen groter dat je pech hebt en dan heeft je paard nog veel meer pech -O-
Ik ga ook met Sjolvir mee, wees heel voorzichtig met waar je je paard naartoe doet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:26

Duhelo schreef:
Geryon schreef:
Klopt! Dat topic ja. Bleek niet zo te zijn. Paarden stonden er super bij! Had wel even wat eerder naar de hoefsmid gemogen ja, maar voor de rest was het top. http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5_n.jpgDit is de kapotte pony toen ik hem weer zag 3 weken geleden. Beetje te dik en helemaal in zijn superdikke wintervacht, maargoed, hele dag lekker gras eten en niet veel rijden en het paard gewoon paard laten zijn is ook niet zo goed voor de lijn..

dan zeg ik niks ;)

ik snap je bezorgdheid richting ts en haar paard :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:28

Geryon, heb toen ook jouw topic meegelezen.
Vond het wel super dat je toegaf spijt te hebben van het wegdoen van je maatje en koste wat koste
hem terug te willen.
En hem ook echt terug hebt!
Want voor hetzelfde geld, hadden ze je oude pony niet terug willen verkopen.

Natuurlijk kan je het ook gewoon treffen met mensen die voor je paard zorgen, maar helaas zijn er voor elk succes verhaal bergen trieste verhalen.

En nogmaals, bij mij staat dus Sjolvir als gekregen paard.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:45

Het is niet toegestaan om te adverteren op het forum.
Hier dus een slotje.