Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xmarliez schreef:Niet opbouwen. Ons oude paard is hier gekomen 2 weken geleden van 24/7 binnen naar 24/7 buiten en totaal geen problemen.
Qua voer, er is 24/7 hooi in de stal beschikbaar maar dat eten ze alleen als ze binnen staan als het regent (ze hebben grote schuilstal dus kunnen kiezen waar ze willen staan).
Rijden is absoluut niet nadelig, ik rijd best intensief met mijn paarden en ze ondervinden er totaal geen problemen aan.
Kortom, voor mij is het alleen maar positief. In de winter krijgen ze brok van Healty Herbs bijgevoerd naast het hooi. Als extra aanvulling maar in de zomer halen ze voldoende uit de weide.
Ze staan in kudde verband en dat werkt prima. Paarden zijn vrolijk, speels en nog steeds erg mensgericht.
Je moet ze alleen niet 24/7 buiten zetten zonder soortgenoten, schuilstal of een aantal bomen om onder te schuilen.
Britt schreef:xmarliez schreef:Niet opbouwen. Ons oude paard is hier gekomen 2 weken geleden van 24/7 binnen naar 24/7 buiten en totaal geen problemen.
Qua voer, er is 24/7 hooi in de stal beschikbaar maar dat eten ze alleen als ze binnen staan als het regent (ze hebben grote schuilstal dus kunnen kiezen waar ze willen staan).
Rijden is absoluut niet nadelig, ik rijd best intensief met mijn paarden en ze ondervinden er totaal geen problemen aan.
Kortom, voor mij is het alleen maar positief. In de winter krijgen ze brok van Healty Herbs bijgevoerd naast het hooi. Als extra aanvulling maar in de zomer halen ze voldoende uit de weide.
Ze staan in kudde verband en dat werkt prima. Paarden zijn vrolijk, speels en nog steeds erg mensgericht.
Je moet ze alleen niet 24/7 buiten zetten zonder soortgenoten, schuilstal of een aantal bomen om onder te schuilen.
Gevaarlijk advies...Als ik dat met mijn pony doe dan ligt ze binnen 3 dagen met vier pootjes in de lucht in de afvoercontainer van de Rendac. Het gaat hier om in één keer 24/7 op het gras.
Brok nu al rustig af gaan bouwen. Ik weet niet hoeveel je voert, maar stel dat dit een kilo per dag is dan ga je een week 0,75 voeren, een week 0,5 en een week 0,25. Dit tegelijk met het opbouwen op het gras. Dus stel: paar uurtjes gras - 0,75 brok, halve dag gras - 0,5 brok, hele dag gras - 0,25 brok en dan 24/7 buiten en brok achterwege laten. Zodra hij daar op het gras gaat kan je natuurlijk altijd aankijken of dit werkt en of je hem misschien toch iets zou moeten voeren. Ik zou altijd een week of 4 nemen om te laten wennen. Begin met een week een paar uurtjes, een week halve dag, een week hele dag en dan 24/7. Die laatste stap is het kleinste verschil omdat ze met een hele dag buiten toch vaak al niet meer constant eten.
Altijd hooi bij blijven voeren als hij op stal staatHet verteringsstelsel van een paard is er op gemaakt om 24/7 in werking te zijn, als je een paard niks te eten geeft kan dit niet. Bovendien ga je vervelen en stalgebreken ook tegen. Hij weet echt wel dat de rest buiten staat en hij niet. Dan kan je hem beter wat te doen geven, is mijn ervaring.