Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ben toen naar de 2 rijbaan gegaan (daar was niemand) en heb hem eerste eens een tijdje achteruit laten lopen....hielp niet.
Toen heb ik hem omvergetrokken.....hielp ook niet
Ik was het na een half uur zo spuugzat dat ik hem 1x met mijn zweep een enorme optater heb gegeven op zijn hoofd en daarna NOOIT meer last gehad, als ik nu alleen al mijn stem verhef dan peinst hij er niet over om te gaan bewegen
Nu is dat al 5 jaar geleden
maar hij is sindsdien hartstikke braaf met opstijgen. Ik baalde er zo van dat ik steeds terug moest lopen naar de manege als ik af moest stappen voor een hekje
De aanhouder wint, wie niet luisteren wil moet maar voelen en dat heeft meneertje heel goed in zijn oortjes geknoopt
Katingka schreef:Die van mij was ook zo'n ramp met opstappen. Na een hoop dingen geprobeerd te hebben en waarbij niks eigenlijk echt hielp (bij stem verheffen ging ze helemaal aan de haal) heb ik haar met opstappen eerst met helper erbij laten vasthouden, ik gaan zitten en dan een snoepje geven vanaf de rug, vervolgens zonder helper en later zonder snoepje.
Bij mijn paard deed dit wonderen!
Gr Danielle.