Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
s6801881 schreef:Je moet er minstens twee hebben. Richtlijn voor een weiland is 2000-3000 m2 per pony/paard. En zelfs falabella's moeten de ruimte hebben om te grazen en rennen. Dus ook dan moet je voortuin minstens 2000 m2 zijn voor twee falabella's, en dan heb je het echt heel krap (paarden zijn kuddedieren, die moet je samen houden anders worden ze zielsongelukkig). Ik denk niet dat je voortuin zo groot is? (dat is bijvoorbeeld 20 bij 100 m). Daarnaast mag je in de meeste gemeentes niet zomaar een paard in de bebouwde kom in de tuin zetten, zeker omdat je buren last kunnen hebben van geurtjes (paard en mest) en vliegen.
Ik zou zeggen, lees je eerst in in de behoeften van het paard en in de regels rondom het houden van een paard voordat je zomaar wat koopt. Daarnaast is een gemiddelde falabella behoorlijk prijzig, in de klasse 2000-10.000 euroMoet je er maar net voor over hebben. En twee shetlanders (50-300 euro op de markt) hebben weer meer ruimte nodig (toch zeker 3000 m2 voor twee pony's en dat is ook echt krap aan).
esiebessie schreef:Het mág in principe wel, mijn buurvrouw had twee Shetlanders in haar achtertuin (van een rijtjeshuis, midden in een woonwijk dus). Maar ik weet niet of je dat zou moeten willen, vind het persoonlijk een beetje oneerlijk naar die paardjes toe..