Stal achter thuis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

brittney98

Stal achter thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 17:08

Iemand bij mij in de straat heeft een stal achter thuis. Nou vroeg ik mij af of dat wel kan en mag. De stal is ik denk iets van 4x4 m ongeveer en de pony kan ook nog naar een stukje paddock dat is bestraat en is ongeveer 5x10 m, de pony staat er alleen s'winters en komt er dan ook niet uit.

Nou is mij vraag aan jullie wat jullie hiervan vinden

friesiszwart

Re: Stal achter thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:10

Indien het paard voldoende beweging krijgt en op tijd zijn voer is er niets mis mee, wel jammer dat hij alleen staat. Maar met een flinke stal en paddock denk ik dat hij meer ruimte heeft als menig ander paard in de winterperiode.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:11

Tja, als de gemeente het ok vindt. Tis niet ideaal, maar dat vooral omdat de pony alleen staat.

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 17:14

friesiszwart schreef:
Indien het paard voldoende beweging krijgt en op tijd zijn voer is er niets mis mee, wel jammer dat hij alleen staat. Maar met een flinke stal en paddock denk ik dat hij meer ruimte heeft als menig ander paard in de winterperiode.

Hij krijgt zijn voer niet echt op een bepaalde tijd, en hij komt er sowieso niet dagelijks uit

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:16

brittney98 schreef:
friesiszwart schreef:

Hij krijgt zijn voer niet echt op een bepaalde tijd, en hij komt er sowieso niet dagelijks uit

misschien zie jij dat allemaal niet,maar gebeurt het wel, neem aan dat je er niet 24/7 op zitten te letten

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 17:19

Esmeralda schreef:
misschien zie jij dat allemaal niet,maar gebeurt het wel, neem aan dat je er niet 24/7 op zitten te letten

Het meisje zelf doet er niet veel mee en die mensen waarvan de pony is zijn hele goede vrienden van ons, zomers staat de pony bij mijn pony in de wei en komt ze niet eens ze is volgens mij al 2 maand niet meer geweest dus ga er maar van uit dat ze swinters ook niet veel meer mee doet
Laatst bijgewerkt door brittney98 op 18-05-12 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:21

Dan nog, het is niet jou pony en als de pony er mag staan en er verder gezond uit ziet ... kun je niets doen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:24

Mijn vriendin heeft haar pony ook thuis staan, naast de stal is een paddockje van 5m bij 10m als het al niet kleiner is... Ze heeft ook wat zij noemt een piste, ongeveer even groot als de paddock, misschien iets groter. Hier kan je dus echt niet in rijden, ik vraag ma altijd af hoelang het gaat duren voor ze haar pony heeft mank gereden... Maar ja, de pony staat de hele dag buiten, maar ze woont midden in de bebouwde kom, dus echt leuk is het niet voor de pony. Snachts moet ze op stal, maar er ligt amper stalbedekking in, dus ook niet zo fijn voor de pony. Ook eten krijgt ze niet op regelmatige tijdstippen... Dus dit is niet zo ideaal :/ ik ben sowieso geen fan van paarden in de bebouwde kom achter je hut stallen als je amper plaats hebt. Maar op wat voor gebied woont jij?

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 17:28

Heleennn schreef:
Mijn vriendin heeft haar pony ook thuis staan, naast de stal is een paddockje van 5m bij 10m als het al niet kleiner is... Ze heeft ook wat zij noemt een piste, ongeveer even groot als de paddock, misschien iets groter. Hier kan je dus echt niet in rijden, ik vraag ma altijd af hoelang het gaat duren voor ze haar pony heeft mank gereden... Maar ja, de pony staat de hele dag buiten, maar ze woont midden in de bebouwde kom, dus echt leuk is het niet voor de pony. Snachts moet ze op stal, maar er ligt amper stalbedekking in, dus ook niet zo fijn voor de pony. Ook eten krijgt ze niet op regelmatige tijdstippen... Dus dit is niet zo ideaal :/ ik ben sowieso geen fan van paarden in de bebouwde kom achter je hut stallen als je amper plaats hebt. Maar op wat voor gebied woont jij?

Ook in de bebouwde kom. Er ligt bij de pony helemaal geen stalbedekking in de stal.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:39

brittney98 schreef:
Heleennn schreef:

Ook in de bebouwde kom. Er ligt bij de pony helemaal geen stalbedekking in de stal.

Dat is gewoon zielig :o dus hij moet gewoon op de beton slapen? :\

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 17:42

Heleennn schreef:

Ja en op mest :(
Maar mag dit eigenlijk wel van de gemeente?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:46

brittney98 schreef:
Heleennn schreef:

Ja en op mest :(
Maar mag dit eigenlijk wel van de gemeente?

Nou ik denk niet dat de gemeente zich er druk om maakt hoe de pony staat, jammer genoeg... En wat de stal zelf betreft, als het uit hout is heb je geen vergunning nodig. Misschien is dat in Nederland wel anders...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:47

Dat kun je bij je gemeente navragen. Maar wat wou je er mee doen? Klikken als het niet blijkt te mogen? Leuk, als goede vrienden...
Overigens mogen dit soort speculatieve topics over paarden van andere mensen niet.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:49

Dit mag gewoon, mits je een vergunning hebt. Ken hier op dorp al twee mensen die een stal achter huis hebben, en het paard staat in de zomer gewoon op de wei

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:20

heb je het weleens met haar erover gehad???

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:27

Het is niet de bedoeling om speculatieve topics te openen over andermans bezittingen. Hier dus een slotje.