Weidemaatje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heike1998

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 08:54

Hey Bokkers

Ik weet niet of het hier goed staat, sorry!
Het zit nogal moeilijk. Ik heb nu al een tijdje een nieuwe pony en tot nu toe stond hij altijd alleen, wel 24/7 buiten met schuilstal. Nu staat er in de wei langs hem een pony. Ze hebben al kennisgemaakt en dus was ik aan de eigenaars gaan vragen of ik de tussenomheining niet mocht openmaken, zodat ze tesamen in 1 grote wei kunnen staan. Zij willen dat niet omdat ze schrik hebben dat ze dan niet meer zonder elkaar kunnen , dat het echte plakkers worden. Maar daarjuist , toen ik effe naar mijn pony ging,waren ze elkaar aan het groomen (elkaar aan het krabben) :D Dus nu vraag ik jullie hulp :P Hebben jullie ideeën, argumenten... om die eigenaars toch te overtuigen( zodat de pony's wel samen kunnen staan)?
Ze zouden dan samen staan van 6.30 ('s morgens) tot 21.00 uur ( hij staat 's nachts in een andere wei).

friesiszwart

Re: Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:45

Ik begrijp dat je de paarden liever bij elkaar wilt hebben, maar zo hebben zij toch ook contact met elkaar. Dit is beter dan helemaal geen contact.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:50

Ik vind een pony/paard alleen echt niet kunnen. Misschien die andere mensen uitleggen dat een paard/pony een kuddedier is!? En ze gaan echt niet meer aan elkaar hechten wanneer er geen hek/draad tussen staat, dan wel :P
Mocht het met hun niet lukken, zou ik er voor mezelf een pony bij kopen.

Heike1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 12:23

friesiszwart schreef:
Ik begrijp dat je de paarden liever bij elkaar wilt hebben, maar zo hebben zij toch ook contact met elkaar. Dit is beter dan helemaal geen contact.

Bedankt voor je antwoord :D
Maar de plek waar de twee weien elkaar 'aanraken' is ongeveer 3 meter lang. Het enige wat ze kunnen doen is snuffelen. Dat vind ik toch te weinig :D

Heike1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 12:26

[quote="Kentaro"]Ik vind een pony/paard alleen echt niet kunnen. Misschien die andere mensen uitleggen dat een paard/pony een kuddedier is!? En ze gaan echt niet meer aan elkaar hechten wanneer er geen hek/draad tussen staat, dan wel :P
Mocht het met hun niet lukken, zou ik er voor mezelf een pony bij kopen.[
Ik vind een pony alleen ook niet kunnen :D Maar ik ken die mensen wel een beetje, als je tegen die zegt: ' ze gaan echt niet feller aan elkaar hechten als ze tesamen staan', luisteren ze toch niet. Ze willen echt bewijs. Ofwel is het gewoon een excuus voor het feit dat ze gewoon niet willen dat de pony's samen staan ( die mensen kennende :D)
En voor een extra pony heb ik geen tijd, ook niet de ouders :p en er is hier niemand in de wijde omtrek die paardrijd, dus ook geen eventuele verzorgers/verzorgsters.
Bedankt voor het antwoord :D

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:30

'Bewijs' krijg je pas wanneer ze bij elkaar komen. Tot die tijd kun je niets bewijzen of garanderen.
Maar ik denk ook dat ze elkaar nu al net zo erg kunnen missen als wanneer ze bij elkaar lopen.
Jammer dat je buren er niet voor open staan. Misschien kun je ze nog eens uitleggen dat paarden kuddedieren zijn en dat ze elkaar nodig hebben om bijvoorbeeld te groomen en om samen te kunnen rennen en spelen en zich veilig te voelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:32

Je kan ook een shetje kopen? voor weinig geld en daar hoef je niks mee te doen behalve voeren & water geven.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:34

MarlindeRooz schreef:
Je kan ook een shetje kopen? voor weinig geld en daar hoef je niks mee te doen behalve voeren & water geven.

ow, een shet is geen pony die beweging en aandacht nodig heeft? En af en toe een lekkere poetsbeurt? De DA en HS behandelen gratis? :')

Heike1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 17:54

Iedereen bedankt voor de reacties! Ik zal nog eens met hun ( en natuurlijk mijn papa ) rond de tafel gaan zitten. Idd, ik heb geen bewijs tot we het echt doen, maarja...
We zullen zien! Wens ons succes!