Slecht verzorgde paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TamarBwopke

Slecht verzorgde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 19:10

Als ik naar mijn paard ga moet ik altijd langs een soort van stal ofso rijden met een weiland waar paarden staan maar die paarden worden verschrikkelijk verzorgt waarschijnlijk nooit gepoetst etc.
Ik zal er een keer foto's van maken maar die heb ik nu niet
De haren hangen als klitten aan de buiken en 2 paarden(denk jaarlingen)zijn heel erg dun
Wat moet ik nu doen??

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Slecht verzorgde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:14

geen foto hier plaatsen dat zullen de eigenaaren niet echt leuk vinden en is ook niet netjes van jou.
dat ze ze niet poetsen is echt niet heel erg daar door bouwen ze een vetlaag op. als het dan regent worden ze niet nat op de huid maar loopt het zo van hun af.
ik weet niet wat heel dun is voor jou maar jaarlingen moeten niet heel dik zijn want daar door is de kans op een ocd groter.
misschien kun je een keer aan de eigenaar vragen waarom de paarden er zo bij staan? en dan kun je ook vragen of je ze misschien mag verzorgen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:17

De eigenaar eens vragen. Niet poetsen is geen probleem en inderdaad jaarlingen kunnen wat schraal zijn omdat ze veel energie steken in het groeien. Maar opzich is dat ook geen probleem. Daarbij tja jaarlingen ga je natuurlijk niet poetsen zullen er maar weinig zijn die dit doen als ze in de opfok staan.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:19

opzich dat ze niet gepoetst worden kan niet zo veel kwaad. die klitten zijn van het verharen en vallen er waarschijnlijk vanzelf af. Ik verzorg bij een oude man, en we zijn nu met 2 meiden op 10 pony's. tijdens de verhaar periode kunnen we echt niet elke week elke pony doen. dus dan zien ze er gewoon af en toe wat minder uit. maar die zijn nu allemaal zo goed als verhaard.
het ziet er zielig uit, maarja, de paarden in het wild worden ook nooit gepoetst.

dat ze mager zijn is een ander verhaal. hebben ze echt niets te eten in de wei? hebben ze drinken? dat zijn belangrijke dingen als je de dierenbescherming ofzo wil bellen.

TamarBwopke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 19:23

Nee dat snap ik maar de haren hangen als klitten aan de buiK
Maar ik denk dat het nog wel gaat veranderen dus ben niet van plan om de dierenbescherming te bellen ben er ook al een keer op afgestapt maar ze wouden geen hulp
Ze hebben heel veel gras water weet ik niet maar ze staan pas sinds en tijdje weer op het land dus ik denk dat ze al snel wel wat aankomen duss ik blijf wel gewoon opletten als er echt niks gebeurt dan moet ik ff kijken of ik wat kan doen

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:24

ik zou hier ind. geen foto's neer plaatsen kun je alleen maar problemen krijgen. Ik zou het zelfde als Tigra_ de eigenaar vragen waarom ze iets doet ( alles heeft tenslotte een reden ) Als je dan nog verder mee wil of je vind de paardjes extreem mager zou ik de dierenbescherming bellen.

TamarBwopke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 19:25

Maar vorig jaar hadden ze veulens en die waren heel erf gegroeid en toen waren de halsters wondjes gaan maken enzo
Toen is de dierenbescherming ook gebeld maar toen hebben ze alleen grotere halsters omgedaan

Oké dan zal ik wel geen foto's plaatsen ;)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-05-12 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:15

Eerst even contact opnemen met de eigenaar lijkt mij een goed advies.
Hier een slotje.