Mijn paarden hebben in de winter gestaan op stro voor de warmte en dat ze hier lekker op konden gaan liggen. Hier hebben ze dan ook gretig gebruik van gemaakt maar dan ook vooral als toilet. Iedere dag was het weer een ontzettende smerige bende.
Ik wil nu denk ik het stro eruit gaan gooien. Zijn er meer mensen die geen bodembedekking in hun schuilstal hebben? En wat dan als de wei nat is hebben ze dan geen plekje om droog te liggen? In mijn stal liggen trouwens stoeptegels.
In de winter hebben ze hier een stal met stro waar ze in kunnen, maar in de zomer een schuilstal met als ondergrond stenen. Ze gaan maar lekker in het gras liggen. Het gebeurd soms dat de weide idd nat is en dat alleen droog kunnen staan bij de schuilstal. Ja dat vind ik dan sneu, maar ze overleven het wel.
LvA
Geplaatst: 17-05-12 10:20
Ook hier 's winters op vlas, zomers gewoon op de stenen, Wel ligt bij ons de stal vast aan een goed gedraineerde paddock
Sjors
Geplaatst: 17-05-12 12:26
Wouw wat een goede timing, ik wou ook net een topic gaan openen Wij hebben er in de winter stro in liggen, en in de zomer niks. Ze liggen er toch niet in, en komen er alleen maar schijten
Wij hebben matrassen in de schuilstal liggen. In de winter bij extreem weer liggen ze daar wel op, maar ze liggen toch veel liever buiten. In de zomer gebruiken ze de schuilstal alleen bij erge regenbuien of als er heel veel mugjes zijn. Maar dan gaan ze daar echt niet liggen.