Voor het lijf schijn je de blauwe versie van groene zeep te moeten gebruiken omdat die wél de vetlaag laat zitten. Ben hem nog niet tegengekomen
utleta
Geplaatst: 17-05-12 12:47
ik ken een handelstal waar ze altijd het paard met groenen zeep wassen en ze gaan er echt supper door blinken en worden altijd mooi schoon ik heb het ook een tijd gedaan alleen vond ik dat ze toch niet goed genoeg glom dus pak ik gewoone shampo van thuis(zijn ze heeel blij mee ) het kan makkelijk een vriendin van mij doet het altijd
Wij gebruiken deze zeep ook altijd, het schijnt dat de mensen zich vroeger hier ook mee wasten, heb ook niet het idee dat het kwaad kan, en vaak wassen vind ik sowieso al slecht voor het paard. En anders gewoon voor het lijf een paardenshampoo pakken!
Groene zeep, mensenshampoo ed ontvet en dat is slecht voor je paard. Dan is de vacht nl niet meer waterdicht!
_Dune_
Geplaatst: 17-05-12 21:19
Groene zeep ontvet zeer goed, dus je kunt het beter niet voor de vacht gebruiken. Die zal daarna niet meer waterafstotend zijn. Voor de staart is het geen probleem en werkt het zeer goed!
Heb mij laten vertellen dat die drie hoek zeep geen groene zeep is. Ziet er wel het zelfde uit maar bevat meer agressieve middelen dan tricel zeep. Verkrijgbaar bij welkoop boerenbont.
schrikdraad
Geplaatst: 18-05-12 17:48
Ik heb geleerd wel groene zeep te gebruiken. Ook op de vacht. En heb daar nooit nadelige dingen van ondervonden. Dan moet ik wel zeggen dat ik niet wekelijks mijn paard was. Beentjes en vieze plekken wel vaak.
Ik gebruik de vaste en vloeibare variant al jaren voor mijn paard. Vooral dan voor de manen en staart, maar ook voor de benen. Ze wordt er mooi schoon van! Ik zie geen problemen, wel goed uitspoelen. Het daadwerkelijk wassen van je hele paard zou ik persoonlijk niet met groene zeep doen, maar eerder met een paardenshampoo. Of nog liever gewoon met water of niet:)
ik zelf gebruik nooit groene zeep en dat bevalt mij prima, gewoon haar shampoo voor mensen in de staart, en de vacht en manen was ik nooit en alsnog glimmen ze
Heb jaren als schoonmaakster gewerkt, werd altijd lichtelijk gek van 1 verzorgings tehuis, waar ze heel milieu vriendelijk bezig waren. Lovend streven, helaas konden mijn handen echt NIET tegen groene zeep en hingen de vellen erbij binnen een week. Staartje ja! (waar geen staartwortel zit) rest van paard nee. Ontvet veels te veel. Keertje is geen ramp, maar niet vaak gebruiken.
een vieze staart krijg je goed schoon met groene zeep, lijf zou ik niet doen
Jolien87
Geplaatst: 18-05-12 21:17
Groene zeep maakt de boel echt grondig schoon. Voor de staart (en eventueel benen) kan dit dus geen kwaad. Maar voor het lijf zou ik het niet doen, zeker niet als je paard een gevoelige huid heeft aangezien het de vetlaag aantast zoals al eerder is gezegd. Daarbij wordt ook aangeraden om handschoenen te dragen als je groene zeep gebruikt, omdat het niet echt goed is voor je huid. kan je nagaan wat het dan met de vacht van je paard doet;) Voor het lijf gebruik ik altijd babyshampoo (gewoon huismerk van de drogist), omdat dit een milde zeep is.
Kortom, staart en benen: JA. Lijf van het paard: NEE.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 18-05-12 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt