Wie kan me tips geven in de juiste keuze...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silverwind

Wie kan me tips geven in de juiste keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 17:38

Op dit moment zit ik in dubio.
Mijn paard staat op dit moment op een pensionstal waar hij het erg naar zijn zin heeft.
Het enigste "nadeel" vind ik zelf dat voor mijn gevoel de paarden te laat op het land worden gezet ( rond 10.30/ 11.00).
Helaas heb ik hier weinig op in te brengen en de mogelijkheid is om 24/7 op het land te staan in de zomer is NIET mogelijk.
Dit omdat ze vinden dat ze zelf ook verantwoordelijk zijn voor de paarden en ivm veiligheid.

Nu heb ik het aanbod gekregen om mijn paard bij een goede vriend neer te zetten om zijn land kort te houden.
Hij mag hier 24/7 staan en er zitten stallen bij ( voor als het echt heel slecht weer is. )
Ook qua kosten wordt het voor mij een stuk aantrekkelijker.
Nu de nadelen:
- hij komt alleen te staan, dat is tot nu toe het punt om er vanaf te zien.
- het huis van de vriend staat te koop, dit kan natuurlijk nog lange tijd duren voordat het verkocht wordt, maar het kan ook ineens heel snel gaan.

Ik zit/ zat er al aan te denken om een shetlandpony er bij te nemen.
Maar mocht de woning verkocht worden en ik moet weer terug naar m'n oude stal kan ik de de shetlandpony niet meenemen (financieel).

Moeilijk, moeilijk.
Ik zou het zo fijn vinden als hij in de zomermaanden lekker 24/7 buiten mag staan, maar om hem alleen te zetten vind ik niet eerlijk.

Hopen dat jullie tips, ideetjes voor me hebben in het maken in de keuze.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:40

Ik zou lekker op de 1e stal blijven staan. :j
Om de nadelen die je zelf al noemt :)
Edit: Kan je geen shet/paard van iemand 'lenen'?
Die je dan weer terug geeft als die mensen gaan verhuizen?
Laatst bijgewerkt door Sjors op 15-05-12 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:41

Ik zou op deze manier niet verhuizen :n
Je zal altijd zien dat je net een shetlander hebt en je paard verhuist is, en dan het huis van die vriend verkocht is en je weer weg moet. Is naar de shet die evt heel snel naar een ander baasje moet (als je hem al kwijtraakt in deze tijden) ook niet eerlijk.

Persoonlijk zou ik verder kijken voor een ander plekje waar je je paard zo kan stallen als je zelf wil. Advertenties afstruinen, briefje in de supermarkt, en misschien vind je nog wel een boer of iemand met wat paardjes aan huis die er nog een klant bij zoekt.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:36

Ik raad je aan om te kijken naar een andere (pension)stal. Ik zou sowieso geen shet aan gaan schaffen terwijl je weet dat die stalling toch maar tijdelijk is en je hem op den duur toch weg doet, en zoals blijheid dat zegt is het niet makkelijk om je shet kwijt te raken in deze tijd. Als oplossing zou je misschien de wei samen met iemand anders kunnen huren?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:44

ik zou zeker niet verhuizen omdat je paard dan alleen komt te staan en vooral ook de onzekerheid.