Advertentie vz pony.. Alleen 12jarige die reageren?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spagelleti

Advertentie vz pony.. Alleen 12jarige die reageren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 17:20

Wat is dat tegenwoordig toch? Als je een advertentie op mp zet, voor een verzorgster voor twee paarden. Dan reageren er alleen meisjes van 10 a 12 jaar? En altijd met tweeen tegelijk?

Waar zijn de serieuze mensen gebleven? De oudere mensen? :=

Even mijn voorbeeld:
Ik heb een advertentie geplaatst omdat ik vanwege zwangerschap niet meer zoveel tijd voor mijn twee beste vrienden heb. Ik kan niet meer rijden. En met mijn bevalling over drie weken in het verschiet, zou ik het prettig vinden iemand te hebben op wie ik in nood terug zou kunnen vallen.
Nu heb ik 1 ontzettend moeilijk eenkennig paard. Waar je echt consequent en met ontzettend zachte hand mee om moet gaan. Hij is ontzettend gevoelig, en als je zelf ook maar een tikkeltje gestresst bent, raakt hij helemaal in paniek.
Daarbij komt, dat hij door zijn eenkennigheid heel slecht mensen vertrouwd.

Nu heb ik dus een oproep geplaatst waarin ik mijn ene paard compleet beschreven heb. En dat ik echt specifiek op zoek ben naar iemand die verstand heeft van moeilijke paarden.

Nu heb ik echter maar 1 serieuze reactie gehad? := Van de twintig? :=
Wat is dit toch? :Y)

Nu heb ik met die serieuze reactie heel erg leuk contact, en komt zij een dezer dagen kijken :D Ben erg benieuwd hoe de klik is tussen haar en mijn paard. (En mij uiteraard, maar paard staat voorop).

belle_boef

Re: Advertentie vz pony.. Alleen 12jarige die reageren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:22

Als die ene van 20 wel goed is en bevalt zie ik het probleem niet. Van die andere 19 is het niet geschoten altijd mis ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:26

Ik ben 19 en als ik zoek kom ik alleen betaald tegen, en eerlijk is eerlijk, ik betaal geen 100 euro om 2x in de week een keer te kunnen hobbelen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:26

je kunt er toch ook met vetgedrukte letters bijzetten dat je een leeftijdsgrens heb? Is dat nou zo moeilijk te bedenken?

spagelleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 17:32

@Sjors, zo slim was ik helaas nog niet toen ik het plaatste :D
Ik dacht met mijn beschrijving van wat ik zoek vallen de niet serieuze mensen wel af. Maar helaas :Y)

@Galley, ik vraag juist geen betaling :n Ik heb mijn paardjes gratis bij een vriend van mij gestald, in ruil voor twee avondjes in de maand de koetjes melken. En heb er alles wat ik hebben wil. Dus ik zou mezelf een oplichter voelen als ik er geld voor zou vragen.
Degene die mij komt helpen, die helpt mij uit de brand, door mijn paardjes wat extra aandacht te geven, zodat ik de eerste tijd wat meer aan mijn kindje kan denken. Dan hoeft diegene daar niet ook nog voor te betalen :n
Overigens vraag ik ook geen klusjes oid. Paardjes staan 24/7 buiten, ook swinters. Swinters is het alleen de waterbak vullen als je er bent. Twee keer lopen met twee emmers. Niet echt een klusje toch? :D
Voeren word voor mij gedaan. Staat standaart een hooiruif die met de tractor (Lui :') ) gevuld word *D

@belle_boef, niet geschoten is altijd mis inderdaad. Maar hoe kan je als tien/twaalf jarig meisje, met nog geen jaar manegeervaring denken, dat je een moeilijk paard aankan?
Ikzelf heb al geregeld moeite met deze knappe man, en ik zit 14 jaar in de paarden, waarvan 8 jaar eigen paarden en vele verzorgpony's. Ik heb al moeite met hem :=
Ik heb ook duidelijk in mijn advertentie gezegt dat ik iemand zoek voor het verzorgen, niet voor het rijden. En toch steeds reacties, waarin gezegt word, dat men perse wil rijden. Mensen kunnen niet meer lezen tegenwoordig :D
Er mag trouwens wel gereden worden. Graag zelfs, een lekker ritje is voor de paarden net zo plezierig als voor ons. Maar dit had ik er ook puur bij gezet, om serieuze mensen te treffen.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:37

Je weet toch dat juist de jongere penny goed overweg kan met wilde hengsten? Dan zullen ze jouw paard wel helemaal makkelijk aankunnen :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:40

Haha. En ik zoek juist een penny. Maar bij mij word helaas niet gereageerd

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:41

spagelleti schreef:
@Sjors, zo slim was ik helaas nog niet toen ik het plaatste :D
Ik dacht met mijn beschrijving van wat ik zoek vallen de niet serieuze mensen wel af. Maar helaas :Y)

En dat is dus de grote fout die je hebt gemaakt ;) . Want zo'n meisjes bedoelen het vaak niet slecht en ook heel serieus. Die denken echt dat ze gerust met jouw pony aan de slag kunnen omdat ze wel eens op een moeilijke pony gezeten hebben. En die gaan er echt niet uithalen dat ze geen kans maken als je het er niet goed bijzet dat je iemand vanaf een bepaalde leeftijd zoekt. En zelfs zijn er brutaaltjes bij die je even vertellen dat ze dan misschien maar 12 zijn, maar wel al zes jaar op de moeilijkste pony van de manege rijden en 5 ponys hebben 'ingereden' en dat ze het gerust wel kunnen hoor :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:42

Sjors schreef:
je kunt er toch ook met vetgedrukte letters bijzetten dat je een leeftijdsgrens heb? Is dat nou zo moeilijk te bedenken?

Dat negeren ze nog hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:42

Als 't echt niet lukt om een verzorger / rijder te vinden voor die periode, die klikt met je paard...
Dan zet je 'm toch lekker een paar maandjes op vakantie in het land? Een paard "hoeft" natuurlijk niet gereden te worden. En als ze samen lekker op 't land staan, vermaken ze zich prima :j

Ik zou me persoonlijk meer zorgen maken over de "schade" of problemen die zo'n nieuwe verzorger met zich mee kan brengen naar je paard, als hij zo gevoelig en eenkennig is.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:43

Bizzybijtje schreef:
Sjors schreef:

Dat negeren ze nog hoor.

Dan negeert de 'eigenaar' van de advertentie hun reactie ;)
Laatst bijgewerkt door Sjors op 15-05-12 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:44

Lieve schat, ik zoek geen verzorg(st)er.
En nu negeert ze die toch ook _O- _O-

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:45

Of de TS ook goed ;)

spagelleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 17:50

Het waren inderdaad ook heuse penny reacties :D
Overigens als je reageert met het feit dat hij waarschijnlijk ECHT te moeilijk is, en dat ik daarin niet overdrijf, dan willen ze nog boos worden ook :D
En of ze dan niet een keer mogen komen kijken, en mogen uitproberen met rijden? :')

@Femke, hij staat momenteel met vakantie in het land :j Alleen daar is meneer het niet helemaal mee eens :(:) Hij begint zich een beetje te misdragen, omdat hij zich verveelt. Vandaar dat ik graag wil dat iemand toch een beetje met hem aan de slag gaat. (Alleen wandelen en lange lijnen vind meneer niet zo leuk :(:) ).
Als ik iemand uitnodig, dan kijk ik hoe hij op diegene reageert. En mocht dat goed gaan, doen we een tijdje op proef. Mocht hij meteen laten zien dat het niks word, dan is het helaas over.
Ik ken mijn paard gelukkig goed genoeg, om aan hem te zien of hij zich prettig bij iemand voelt. Als diegene maar heel consequent en rustig en vooral zacht met hem omgaat. En hem de tijd geeft om rustig naar enge dingen te kijken. Dan gaat het vaak wel goed!
Mijn vriend bijvoorbeeld, heeft totaal geen ervaring met paarden, en is zelf erg snel stresserig, die probeert in zijn omgang heel rustig te doen. En mijn paard kroop na een maand toch stiekem wel in zijn broekzak. Mits mijn vriend maar geen enge dingen met hem deed.

Het paard is niet gevaarlijk. Alleen erg eenkennig en gevoelig. Als hij maar de tijd krijgt om aan iemand te wennen, dan komt het wel goed. (Ik herinner me nog de eerste weken dat ik hem had. Ik kreeg hem de eerste drie weken niet uit het land. Inmiddels kan hij veel beter tegen vreemden als destijds. Hij begint wat "volwassener" te worden).

spagelleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 17:51

Die reacties negeren vind ik stiekem best moeilijk. Ik weet nog hoe ik vroeger zelf altijd zat te hopen en te smachten om antwoord. (Al was ik dan wel wat volwassener, en wist dat ik nog niet zo goed reed :D ).
Alleen, als ik reactie geef, dan heb ik het idee weer meer hoop te geven. Erg lastig :))

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:58

Aangezien dit topic is geopend met een schaduwaccount plaats ik hier een slotje.