Manen snijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Manen snijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 16:18

Hee!

Aangezien m'n pony het niet zo graag heeft dat ik zijn manen trek, wil ik zijn manen snijden. Knippen is geen optie, ik vind dat gewoon afschuwelijk :')

Ik heb al gelezen dat je het met zo'n kammetje doet:
http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... mb/110257/

Maar kan iemand me uitleggen hoe je dat precies moet doen?

MerleSimone

Re: Manen snijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:21

Ik doe het in principe hetzelfde als trekken, ik pak een klein beetje manen en dan 'snijd' je het er zo af zegmaar. Ik vind het wel altijd rotwerk om het precies recht te krijgen omdat mijn pony zo'n dikke manenkam heeft.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:24

Het werkt idd net zo als Rubber_duck zegt! Ik vind het erg fijn en het geeft net zo'n reseltaat als trekken ongeveer. Je bent ietsje korter bezig maar als je het vaak genoeg doet heb je het zo in de handen. Kijk wel uit: de mesjes zijn erg scherp en snijd niet geprongelijk in je vingers.. Heb ik wel vaak :+

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:58

Ik gebruik deze:
Afbeelding

Ben er best wel een tijdje mee bezig, vaak doe ik het in 2 x.. ;)
Heb het ook wel eens met de tondeuze gedaan, dat is eigenlijk nog het handigst, mits je paard natuurlijk wel tegen dat gezoemmmm kan :D

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:01

Gewoon steeds een pluk pakken en het kammetje er langsaf halen aan de onderkant, als je een plukje hebt gedaan wijst de rest zich vanzelf :)

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:02

Ik doe het ook met de solocomb. Pak een plukje manen, toupeer het een beetje en snijd het er dan af. Dat touperen doe ik zodat het niet te recht wordt.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:35

Als kapster heb ik een goed mes, maar die van jullie werken ook prima.
Je maakt eerst een plukje wat korter daar begin je mee, de rest sluit je daar op aan plukje voor plukje.
Als ik dan klaar ben pak ik mijn uitdunschaar (je hebt ook goedkope bij kruivat bijv) en dan ga ik er nog even langs, voor ev nog wat langere haartjes of het wat minder recht te maken.