pension houder komt afspraken niet na !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_babbel_

pension houder komt afspraken niet na !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 23:41

er worden gouden bergen belooft , echt gouden bergen , maar er gebeurt niks
er zouden paddocks komen , zijn er na 4 jaar nog niet
er zou een rijbak komen ,, die is er nu een jaar maar er ligt nog geen goeie bodem in , een grote stuifzandberg ,, veeeeelste zwaar , dus onbruikbaar ,

.. ik heb nu al een week een probleem erbij , ik wil mijn paard snachts binnen ,, er word afgesproken dat mijn paard ook naar binnen mag snachts ,, en niet ineens buiten blijft , er staan 3 paarden binnen en 4 paarden buiten ,, mijn paard wil ik ook binnen , maar dit is een groot drama , elke keer zeggen ze ze gaat naar binnen hoor , maar iedere keer als ik toch even ga kijken savonds staat ze gewoon buiten en kan ik haar zelf binnen gaan zetten , dit is nu elke avond en ik krijg iedere keer weer smoesjes waarom het niet gebeurd ,
ik word er zoooo moe van , ik moet nu gedwongen meerdere keren per dag naar me paard om te kijken of ze haar eten wel krijgt en of ze wel naar binnen gaat ,, dit vraag echt te veel van me , plus dat ik nu bang ben dat als ik haar binnen zet dat hij haar een half uur later gewoon weer naar buiten zet , ik vreet me eigen op van de stess hierom , en veel mensen zeggen ga lekker naar een andere stal , dit is zooo moeilijk hier en op dit momend , mijn paard is heel lastig te verhuizen , wij hebben dit vorig jaar geprobeerd ook om de reden van de rijbak enz enz enz ,, maar mevrouw kreeg koliek en was erg ziek van de stress door het verhuizen met als gevolg na een week weer terug ,,
ik ben zelf al op veel plekken wezen kijken maar t valt allemaal zo tegen ,, ik begin bijna te balen van t fijt dat ik een paard heb ik vind het gewoon zielig voor haar
,, ik slaap slecht ,, als t regend of onweert of koud is lig ik wakker en denk ik zal ik ff gaan kijken of ze wel binnen is , ik haat deze stress ,,

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:45

Waarom zet je geen advertentie ?
Want hoe moeilijk het ook is voor je paard,dit is ook geen doen voor jou als je niet het vertouwen heb dat alles wel goed gaat daar waar je nu staat...

En ik heb ook onder vonden ,dat ergens laat je weer iets...en ergens anders krijg je weer wat!

MaritB

Re: pension houder komt afspraken niet na !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:53

Vervelend dat er niet aan afspraken wordt voldaan, maar ik zou een SH erg dankbaar zijn als die mijn paard buiten laat staan met andere!

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:26

Waarom moet ze perse binnen? Het is toch super als ze de hele tijd buiten kunnen blijven?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:30

als je je SH niet vertrouwd kun je beter kijken naar een andere plek. kijk gewoon rustig rond naar iets anders en ga niet hals over kop weg. want voor je het weet sta je weer ergens waar het toch niet naar je zin is.
tot die tijd gaat je paardje echt niet dood van 's nachts in de regen staan, je kunt hem desnoods 's nachts een regendeken op doen als er slecht weer verwacht wordt. :)

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:38

De vraag was wat ze er mee moet. Niet of het paard buiten kan blijven dat wil TS om wat voor reden niet. Die discussie hoeft dus niet te beginnen de vraag is wat moet ze er mee?
Ik denk dat je toch een andere plek op moet gaan zoeken. Het paard is dan misschien een week van slag maar daar moet je dan maar even door heen als dat voor haar en jou het beste is. En als ze haar natje en droogje op tijd krijgt zal ze echt wel naar een paar weken op haar plek zijn ergens anders. Even doorzetten zou ik zeggen is voor jou gezondheid ook beter.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:38

Ik zou toch ook een andere stal gaan zoeken. Wat het verhuizen dan aangaat, ga een zoeken naar een homeopaat. Die kan vast wel iets geven om die stress te verminderen.

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 11:47

bedankt voor de tips ... stiekum ben ik ook aan het kijken maar ik woon net op een rot plek niks in de buurt .. maargoed ik snap niet dat hij zo de boel verkloot iedereen jaagt hij weg met zijn gedrag

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:55

zo iemand kun je toch niet veranderen. het is belangrijk dat je de SH kunt vertrouwen, dus gewoon ogen en oren open blijven houden voor een nieuwe stalling en tot die tijd er het beste van maken :)

misschien kun je met stalgenoten afspreken dat jullie om de beurt elkaars paarden binnen zetten ofzo? scheelt je al een hoop op en neer rijden.
en anders gewoon een regendekentje op als hij slecht weer op geeft en accepteren dat hij voorlopig ff buiten staat. je gaat nu de zomerperiode in dus zo erg is het niet :)

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 23:45

bedankt voor de tips ,, nou het zelf binnen zetten heeft helaas ook geen zin meer , ze word gewoon weer buiten gezet een kwartier na dat ik weg ben ,, ik heb op een paar stallen gekeken maar helaas niet in de buurt te vinden ,, wat kan een mens dan een stress hebben , pffff

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 23:49

Met onredelijke mensen kun je niet redelijk praten. Niet proberen dus. Vertrekken is de enige optie die je hebt.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 23:58

Paard moet ook gewoon wennen, dat is een fase die je door moet.

Maar als jij je al jaren ergert aan de situatie, dan laat je je ook behoorlijk op je kop zitten. Jou PH ligt er echt niet wakker van, die weet inmiddels dat je toch niet weg gaat.

Makkelijk gezegd,maar sterker in de schoenen staan, kop op, schouders naar achteren en vertel maar hoe jij er over denkt en geen oplossing is gewoon je biezen pakken en van stal wisselen. Ik neem aan dat er ook in hoorn meer dan twee pensionstallen zijn.

Paarden houden doe je voor je plezier, niet om wakker van liggen.

Edit: oud topic maar wellicht goede adressen [LZP] we gaan verhuizen naar hoorn of omgeving, tips?

Wat wil je aan stalling uitgeven?
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 19-05-12 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:01

linda_arnold schreef:
Paarden houden doe je voor je plezier, niet om wakker van liggen.

Goeie uitspraak, mag ik die Quoten?? _/-\o_ _/-\o_

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:02

mrie schreef:
Met onredelijke mensen kun je niet redelijk praten. Niet proberen dus. Vertrekken is de enige optie die je hebt.

Maar is er wel gepraat MET elkaar of alleen LANGS elkaar?

Zoals in bijna alle gevallen is een goed gesprek de oplossing. Niet aanvallend zonder een ander de ruimte te geven, maar ga een open en rustig gesprek voeren. Niet makkelijk om het initiatief te nemen en een gesprek aan te gaan maar wel echt nodig. Verhuizen heeft op veel paarden een grote impact en jammer genoeg gaan veel baasjes daaraan voorbij. Simpelweg omdat ze dat stukje van hun paard vaak niet zien.
En dus, zeg je SH wat je wilt, waarom en hoe belangrijk dit voor je is. Laat hem dan ook weten dat als dit niet mogelijk is, je op zoek zult gaan naar een andere stal. Ga praten en wees eerlijk!

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 00:05

nou helaas zit er in hoorn niet een pension stal ,, wel in de dorpjes er naast een paar maar de meeste zitten al bomvol of stoppen er mee .. ga inderdaad nog een keer in gesprek

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:06

Zie trouwens net je adv.

1 tip: zoek voor jezelf. De kans dat er ergens 1 stal vrij is vele malen groter dan 3 stallen.

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 00:08

heb al meerdere keren gepraat er over , vandeweek nog ,,

ja de rede dat we voor drie zochten is omdat het voor mijn paardje dan makkelijker is mischien om te verhuizen maar inderdaad , ik moet aan me eigen paardje denken ,

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:20

_babbel_ schreef:
heb al meerdere keren gepraat er over , vandeweek nog ,,

ja de rede dat we voor drie zochten is omdat het voor mijn paardje dan makkelijker is mischien om te verhuizen maar inderdaad , ik moet aan me eigen paardje denken ,

De nood is hoog, er is SPOED volgens je adv, dus het is gewoon EIGEN belang en belang van jou paard en geloof me daar is echt niets egoistisch aan hoor.

Hou je paard op de nieuwe stal qua voerovergang straks gewoon goed in de gaten dat scheelt ook een risico op koliek

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 00:24

ik heb een advertentie voor mezelf geplaatst nu op de boktmarkt ,

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:35

Is Purmerend te ver voor je ?

Ik weet dat op de Westerweg een stal vrij is, met buiten bak en recht tegenover het Purmerbos.
Ook weidegang, paddock ( weet ik niet zeker ) en kleinschalig, rond de 8 paarden. Dus ook minder stress.

van de week stond het nog op internet.

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 00:39

purmerend is inderdaad wel erg ver rijden , ik heb niet elke dag de auto tot mijn beschikking en moet soms op de fiets of scooter heen dus dat word dan wel een aardig eindje rijzen , maar kan altijd ff kijken natuurlijk .. bedankt voor de tip :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 07:28

Het is wat met de pensionstallen!!!!
Dit is de reden waarom ik hierna geen paarden meer wil, wat een ellende.
Op dit moment sta ik super maar dat idee had ik al vaker en dan gaat het toch weer mis.
Ik hoop dat het hier zo blijft zoals het nu gaat.
Ik heb in zoveel jaren heel wat stallen gezien en simpel WATER blijk heel moeilijk.

Ts, het is jouw paard en jij beslist wat ermee gebeurd, tuurlijk moet je als pensionklant wel rekening houden dat een pensionhouder niet alles altijd kan doen.
En jokkende pensionhouders daar gaan mijn haren van overeind, vreselijk.
Dit wat jij noemt zou voor mij reden zijn iets anders te zoeken.
Zo iemand kun je toch echt niet vertrouwen en zeker of je paard zijn eten wel krijgt.
Ik hoop dat je snel een goede oplossing vind.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 07:30

_babbel_ schreef:
er worden gouden bergen belooft , echt gouden bergen , maar er gebeurt niks
er zouden paddocks komen , zijn er na 4 jaar nog niet
er zou een rijbak komen ,, die is er nu een jaar maar er ligt nog geen goeie bodem in , een grote stuifzandberg ,, veeeeelste zwaar , dus onbruikbaar ,

.. ik heb nu al een week een probleem erbij , ik wil mijn paard snachts binnen ,, er word afgesproken dat mijn paard ook naar binnen mag snachts ,, en niet ineens buiten blijft , er staan 3 paarden binnen en 4 paarden buiten ,, mijn paard wil ik ook binnen , maar dit is een groot drama , elke keer zeggen ze ze gaat naar binnen hoor , maar iedere keer als ik toch even ga kijken savonds staat ze gewoon buiten en kan ik haar zelf binnen gaan zetten , dit is nu elke avond en ik krijg iedere keer weer smoesjes waarom het niet gebeurd ,
ik word er zoooo moe van , ik moet nu gedwongen meerdere keren per dag naar me paard om te kijken of ze haar eten wel krijgt en of ze wel naar binnen gaat ,, dit vraag echt te veel van me , plus dat ik nu bang ben dat als ik haar binnen zet dat hij haar een half uur later gewoon weer naar buiten zet , ik vreet me eigen op van de stess hierom , en veel mensen zeggen ga lekker naar een andere stal , dit is zooo moeilijk hier en op dit momend , mijn paard is heel lastig te verhuizen , wij hebben dit vorig jaar geprobeerd ook om de reden van de rijbak enz enz enz ,, maar mevrouw kreeg koliek en was erg ziek van de stress door het verhuizen met als gevolg na een week weer terug ,,
ik ben zelf al op veel plekken wezen kijken maar t valt allemaal zo tegen ,, ik begin bijna te balen van t fijt dat ik een paard heb ik vind het gewoon zielig voor haar
,, ik slaap slecht ,, als t regend of onweert of koud is lig ik wakker en denk ik zal ik ff gaan kijken of ze wel binnen is , ik haat deze stress
,,

Dit herken ik, door het gezeur op stallen heb ik ook al een paar keer gedacht over verkopen. De slapeloze nachten braken op en het verhuizen was ik ook wel zat.

Wel rot dat je paard zo slecht te verhuizen is.

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 01:53

we hebben vandaag super goed gesprek gehad op stal ,, we hebben besloten allemaal wat water bij de wijn te doen , en gaan vanaf nu opnieuw proberen er wat van te maken ,, bij deze slaapt mijn paardje nu ook buiten maar als ik haar binnen wil ivm het weer kan dit wel :)

verder over de dingen die gedaan moeten worden hebben we afgesproken dat alles voor de winter ok is , zo niet gaan we echt weg

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 08:25

_babbel_ schreef:
we hebben vandaag super goed gesprek gehad op stal ,, we hebben besloten allemaal wat water bij de wijn te doen , en gaan vanaf nu opnieuw proberen er wat van te maken ,, bij deze slaapt mijn paardje nu ook buiten maar als ik haar binnen wil ivm het weer kan dit wel :)

verder over de dingen die gedaan moeten worden hebben we afgesproken dat alles voor de winter ok is , zo niet gaan we echt weg

Klinkt als; jou pensionhouder heeft jou precies op de plek die hij wil hebben.