Gisteren zijn de paarden weer veranderd van weiland zodat hun vorige stukje wat kan rusten. We hebben dat nieuwe stuk niet bemest, gewoon laten groeien en het gras staat wel redelijk hoog (niet éxtreem hoor). Nu wou mijn pony niet eten van zijn mengeling. Vandaag heeft hij er 3 uurtjes opgestaan en zijn eetlust was weer minder. Hij at echt met lange tanden terwijl hij gras gewoon nog wel super graag eet. Hooi at hij ook niet meer met vol enthousiasme (en dat werd gegeven toen hij anderhalfuur al van de wei was).
Heeft hij gewoon té veel gras gegeten of is dit iets anders?
KenJeMe
Geplaatst: 14-05-12 23:17
Als je niks anders/bijzonders aan je pony merk. Is hij denk gewoon vol en verzadigd van het lange gras. Let wel op dat hij zich niet ziek vreet..i
Hou hem goed in de gaten mijn paard is twee weken geleden van de winter naar de zomerweide gegaan en werd ook wat lusteloos.... na twee dagen gaskoliek en een week koorts en ziek..... Gras is best heel rijk nu na alle regen en tussendoor de zon, bij twijfel even wat korter op de weide. Ik heb er wel van geleerd ondanks dat mijn paard het hele jaar door op de weide staat ga ik volgend jaar beter opbouwen naar de zomerweide met voller gras. Hoop dat je paard zich snel weer helemaal goed voelt!
@Paperboy: Oke, ik zal dan eventjes overleggen met het meisje dat mee op de wei staat om de wei even in stukken te verdelen zodat ze niet teveel eten op een dag.
idd wel rustig opbouwen, niet meteen een volle dag op het land zetten want dan eten ze zich helemaal vol... mijn pony is ook altijd net even wat slomer en eet ook minder als ze weer net op het land staan.. als je pony verder niet raar doet met rijden enzo ? dan is er niets aan de hand en heeft ie gewoon wat teveel gegeten.