Hertshoornolie op eczeemdeken spuiten: ja of nee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flor

Hertshoornolie op eczeemdeken spuiten: ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 18:12

Mijn paard heeft enorm veel last van die hele kleine vliegjes. Hij zit al van oren tot staart ingepakt in een eczeemdeken, maar hij blijft op het hysterische af. Helemaal insprayen met vliegenspray helpt iets, maar is een dure bezigheid, daarom wilde ik het graag zelf maken en dan een flink sterke. Hertshoornolie werkt, maar vlekt ook. De vraag van vandaag: als ik het (dagelijks) over de eczeemdeken spray, heb ik dan vanaf dat moment een permanent bonte deken? Hij ligt er ook mee en rolt ook, de deken hoeft niet brandschoon te blijven natuurlijk... maar hij moet hem wel nog het hele seizoen op en volgend jaar natuurlijk weer. Wordt dat een hele vieze, onoplosbare bende of zou het meevallen?

opisop_shop

Re: Hertshoornolie op eczeemdeken spuiten: ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:13

lijkt me een grote kliederboel worden en iedere keer als je de deken aanraakt zul je zelf ook stinken natuurlijk!

Odysseus

Re: Hertshoornolie op eczeemdeken spuiten: ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:15

Dan zou ik eerder misschien kijken naar iets echts effectiefs zoals DEET. Maar goed dan moet je paard er 100% zeker van afblijven (en de andere paarden in de wei) want het is niet echt vriendelijk spul voor de slijmvliezen.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 18:16

Focussed schreef:
Dan zou ik eerder misschien kijken naar iets echts effectiefs zoals DEET. Maar goed dan moet je paard er 100% zeker van afblijven (en de andere paarden in de wei) want het is niet echt vriendelijk spul voor de slijmvliezen.

Die garantie heb ik niet, want hij gaat gewoon in de groep naar buiten en klooit ook altijd zelf aan zijn deken.