Filmpjes/foto`s schoonmaken schacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Filmpjes/foto`s schoonmaken schacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 21:53

Aller eerst, ik ben me er tergend bewust van hoe fout dit klinkt hoor :')

Sinds twee jaar heb ik een ruintje en eigenlijk na een jaar kwam ik er achter dat het de bedoelling is dat het zaakje van meneer word gecheckt en schoongemaakt, ik was een tikkeltje verrast door dit nieuws maar ben er meteen ingedoken :Y)
Heb veel topics op bokt doorgelezen en hier staat veel informatie in maar toch blijft het een tikkeltje onduidelijk, het is natuurlijk een delicate plek en ik wil hem geen pijn doen of onnodig er constant aan zitten.

Door dit alles was ik dus eigenlijk opzoek naar filmpjes en foto`s hiervan, ik had wel wat gevonden op bokt maar de gebruiker bestond niet meer..
Waar ik zoal foto`s/filmpjes van zoek is wanneer is het nu echt vuil, mensen hebben het over bultjes en boontjes maar dat weet ik nog niets. Dus hoe ziet het er nu uit als het nodig is? Er zijn ook verschillende manieren om het schoon te maken, hoe ziet dit eruit en hoe werkt het? Hoe ziet het vuil er nou uit wat er uit komt, of blijft het water gewoon helder enzo?

Mensen kunnen het goed beschrijven maar het lijkt me toch fijn om het een keer te zien. Tot nu toe doe ik het heel voorzichtig aventoe met de slang maar ik zou het toch allemaal iets duidelijker willen hebben.

Dus zijn er mensen die eens willen gaan filmen en fotograferen van hoe alles er uit ziet? :') :D
Laatst bijgewerkt door Wispeltuur op 11-05-12 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Re: Filmpjes/foto`s schoonmaken schacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:54

Ik zal het morgen even proberen.. :D :+

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 21:57

Captain schreef:
Ik zal het morgen even proberen.. :D :+

Ben benieuwd! Het zou mij, mijn paardje en waarschijnlijke andere bokkers wel eens goed kunnen helpen! :)

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:00

Nou, inderdaad, ik begreep namelijk dat je er niet teveel aan moest ziten, omdat je daar alleen maar ontstekingen mee veroorzaakt. Schijnt een aparte benadering voor te zijn en ook apart spul om het gevalletje mee scooh te maken. Ben ook benieuwd Captain!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:05

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 22:13

Mabotje schreef:
Misschien dat dit oudere topic ook nog kan helpen: [MD] hoe schoon maken van de koker en de penis van me paard ?
En ik weet niet hoe je engels is, maar ook op YouTube kun je hier het e.e.a. over vinden.
Uitleg - deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=5N4nv3I6 ... N4nv3I67z0
en het schoonmaken - deel 2: http://www.youtube.com/watch?v=HKpFegrs ... N4nv3I67z0
Succes!

Dit is al een heel mooi begin, gelukkig is mijn engels best goed :) Had nog zitten denken om te zoeken in het engels maar had geen idee wat de engelse benaming was :')

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 22:16

Mabotje schreef:
Misschien dat dit oudere topic ook nog kan helpen: [MD] hoe schoon maken van de koker en de penis van me paard ?
En ik weet niet hoe je engels is, maar ook op YouTube kun je hier het e.e.a. over vinden.
Uitleg - deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=5N4nv3I6 ... N4nv3I67z0
en het schoonmaken - deel 2: http://www.youtube.com/watch?v=HKpFegrs ... N4nv3I67z0
Succes!

Dit is al een heel mooi begin, gelukkig is mijn engels best goed :) Had nog zitten denken om te zoeken in het engels maar had geen idee wat de engelse benaming was :')

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:18

Ik lees mee.. Maar kan geen woord engels... whaha dan maar wachten op bokker captain

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:31

Wat mijn paard vooral heeft zijn grote vellen aan zijn penis hangen, dit trek ik eraf en maak ik schoon met warm water.. Maar even kijken of hij hem er morgen uit laat hangen. :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:51

Dit heeft mijn fjordje ook... Ben dus erg benieuwd..

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:03

haha ik ben ook wel benieuwd of dat nou echt moet in de natuur gebeurt dat natuurlijk ook niet dus ik laat die vieze velletjes lekker hangen hoor

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:04

xxanoukxx1 schreef:
haha ik ben ook wel benieuwd of dat nou echt moet in de natuur gebeurt dat natuurlijk ook niet dus ik laat die vieze velletjes lekker hangen hoor

Ik heb me laten vertellen dat:
Ze in de natuur jaarlijks dekken, dan word het ook schoon gemaakt
Dat ze hun penis eruit laten bij/in het water en dan word die ook schoon gemaakt
En nog iets

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:20

HAR --> VSW

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 00:37

Inderdaad blijft de penis in de natuur schoon door het lopen door diep water, maar vooral door het dekken. En natuurlijk: in de natuur gaat het ook wel eens mis..

Goed om het engels talige filmpje eens te zien. Ik beoordeel het altijd als ze uitschachten, is het "schoon" dan is het prima. Hangen de vellen eraan, dan is het tijd om schoon te maken. Nu moet ik zeggen dat mijn huidige paarden allemaal tot nu toe schoon waren.. mijn vorige paard heb ik wel eens gewassen, maar hij liet de boel daar echt voor naar buiten hangen. Zodra je begon schachtte hij uit, en kon ik het zaakje zo schoonmaken.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 00:40

Heb dankzij het filmpje de beroemde 'boon' gevonden! Kan je dit ook weghalen, als je paard het goed vind, tijdens het uitschachten? En kun je dit ook zijn als hij uitgeschacht is? Of is kun je het alleen voelen?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 01:37

Boon??

Ik trek die vellen er weleens af, hij laat hem dan ook vaak zat lekker hangen :')

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 02:59

NeverGiveUp schreef:
Boon??

Ik trek die vellen er weleens af, hij laat hem dan ook vaak zat lekker hangen :')

Bij alles wat ik gelezen heb kwam ik vaak het woordje boon tegen, dit blijkt opgehoopt vuil te zijn in een uitsparing boven de urine buis. De uitsparing is boonvormig waardoor het vuil ook die vorm aanneemt, vandaar het woord boontje denk ik zo :) Dit is schijnbaar ook de reden dat de urinebuis dichtgedrukt word, dit komt dan door te veel vuil.