Waar hoort normaal gesproken een pensionstal zich bij aan ..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Humphry

Waar hoort normaal gesproken een pensionstal zich bij aan ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 10:18

Hoi,

Ik moet even uitzoeken of mijn pension stal waar ik nu sta, ( en dus weg wil, zie ander topic: [VSW] Staleigenaar houdt zich niet aan de afspraken en nu??? Help )
officieel staat ingeschreven en dus alles via de boekjes doet.

Neem aan dat z'n stal zoiezo ook gewoon ingeschreven hoort te staan bij de Kvk als hij zijn
belasting netjes af zal dragen?

Kan hem namelijk niet op Kvk vinden, is er nog iets anders waar hij dan eigenlijk
ingeschreven hoort te staan???

Thanks!!!

Ibbel

Re: Waar hoort normaal gesproken een pensionstal zich bij aan ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:39

KvK is niet verplicht (en heeft ook niets met braaf belasting betalen te maken) en er is geen brancheorganisatie. Een pensionstal hoeft dus nergens bij aangesloten te zijn of geregistreerd te staan.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 11:44

Nou zoiezo wel bij de belastingdienst uiteraard..en daar de stal nog niet 25 jaar of langer paardenstal is,
heeft hij bij aanmelden van de belasting, ook een kvk nodig..vroeger was dit inderdaad niet zo :)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:45

Naar mijn weten is dit inderdaad ook niet nodig?

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 11:51

Ik heb net aan de lijn gehad; hoofdkantoor van de Kvk, juridisch loket en de politie..
die melden mij het voorgaande, zal dus vast wel kloppen :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:24

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:29

Vraagje,wat wil je met die info?

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:33

Ik weet niet hoe groot de stal is? Onder de zoveel paarden, ik dacht 8, ben je niet verplicht een KvK te hebben.
Zijn er meer dan 8 (?) pensioenklanten dan ben je zeker wel verplicht tot inschrijving bij de KvK. Alleen de naam die hij bij de KvK opgegeven heeft kan natuurlijk van alles zijn, vandaar dat je hem misschien niet kunt vinden. Al heet die meneer Janssen, als hij zijn stal Weltevree wilt noemen bij de KvK mag dat gewoon.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:34

kohtje schreef:

De pensionhouder een oor aannaaien ;) Zoals ik in het vorige topic al vertelde, leuke klanten om te krijgen, als het niet naar het zin gaat krijg je gelijk een fiscaal onderzoek ;) ( Ben blij dat wij alles wel in orde hebben, ik zou kunnen voorstellen dat ik door de kritiek die ik op de TS heb ook de FOID op de stoep ga krijgen, zal ik maar gelijk het BTWnummer doorgeven ?) :+

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:51

femiaans schreef:
kohtje schreef:

De pensionhouder een oor aannaaien ;) Zoals ik in het vorige topic al vertelde, leuke klanten om te krijgen, als het niet naar het zin gaat krijg je gelijk een fiscaal onderzoek ;) ( Ben blij dat wij alles wel in orde hebben, ik zou kunnen voorstellen dat ik door de kritiek die ik op de TS heb ook de FOID op de stoep ga krijgen, zal ik maar gelijk het BTWnummer doorgeven ?) :+

:? wie word er in dit verhaal een oor aan genaaid?
volgens mij TS, haar paard word niet correct behandelt en ook zij zelf niet :n

en ik snap best dat ze iets achter de hand wil hebben om mee te dreigen, en dan ook zekerheid wil hebben dat wat ze zegt ook zo is.
echt aangeven vind ik persoonlijk iets tever gaan. :j

maar ook ik heb bij de politie melding gemaakt toen de stalhouder mij aangevallen had,en toen ik eind van de maand weg was heb ik het ingetrokken
mijn melding was voor mijn zekerheid, mocht er weer iets voorvallen dan wisten ze er iig vanaf.

maar heb ze geen trap na gegeven, :D ik vond hun al die aandacht niet waard en had daar prettig gestaan en had geen probleem met de stalhoudster, die wel achter haar man bleef staan daar moest ze immers mee leven[ had ze verteld aan een vriendin die daar staat :+ ]
en ik heb haar jaren later ook weer gesproken omdat zij bij de man waar mijn paard op de wei staat over de vloer komt.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:07

In je laatste zinnentjes maak je duidelijk wat ik bedoel. Als je ergens niet naar tevredenheid staat, siert het je dus niet om een PH een oor aan ( te willen ) naaien. Neemt niet weg dat er in het andere topic duidelijk staat dat ook ik het niet netjes vind van de PH, maar aan de andere kant heb je volgens mij al heel snel in de gaten hoe iemand in elkaar steekt. Als je dat niet prettig vind kan je ook vertrekken voor de boel zou escaleren..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:10

Paard wordt naar zeggen van ts al een poos niet naar behoren behandelt, paard had daar dus allang weg kunnen zijn... (jaaa, maaaaar....)
Nee, ik vind dit triest, zou de eer aan mezelf houden :j

Daarnaast zou ik als eventuele volgende stalhouder me wel 2x bedenken voor ik zoiemand op mijn erf haal

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 16:38

Oor aannaaien?
Jongens mijn paard loopt kreupel door zijn toedoen!!

Ik ga hem geen oor aannaaien, dat heeft hij bij mij al gedaan.
Hij vertelde mij dat hij wel degelijk ingeschreven staat ( dit welliswaar vloekend en tierend..waarom vraag je je af, als je dat waarheid spreekt? ) ben dus opnieuw gaan zoeken en kon niets vinden heb daarna de kvk het uitlaten zoeken voor me en idd hij staat niet geregistreerd! Want wat er gezegd word mbt de naam van de stal, dat klopt, hij kan allerlei namen hebben. Maar de stal is gevestigd op adres x en op adres x staat niets geregistreerd. Ook niet onder zijn officiële naam waarmee je je verplicht bent om in te schrijven ( als eigenaar he, niet als bedrijfsnaam )

Ik sta er pas vanaf eind Januarie, eerste maand niks aan de hand en toen ging het rap..maargoed moet er in je omgeving wel een stal vrij zijn om weg te kunnen he!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:01

Kijk je kan nu wel pissig zijn maar ik zou als ik jouw was maar een echt nadenken of je het serieus wil doen om zo'n dingetje.
Punt 1 is als het bekend wordt wat vrij duidelijk is dat jij het bent, je gaat zo de tong over bij mensen en dan heb je zeker kans dat je in de toekomst helemaal niet meer ergens kan komen te staan omdat ze je "kennen".
Daarnaast is het ook erg flauw vind ik want hij was wel goed genoeg om je paard te stallen en nu ineens ga je pas afvragen of hij het allemaal wel officieel regelt. Sorry maar daar moet je je van te voren in verdiepen en niet achteraf. En dus absoluut niet netjes ondanks dat je daar ruzie hebt. Een verhaal heeft altijd 2 kanten dus ik kan niet in jouw verhaal meegaan maar zou maar een goed achter je oren krabben want voor je het weet sta je "slecht" bekend bij mensen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:02

En wat wil je daar nu eigenlijk mee bereiken? Is het een loos dreigement of ben je echt van plan 'm ergens aan te geven? Als je daar al een gegronde reden voor kan vinden.

Ik blijf het ordinair natrappen vinden. Niet nodig, en niet sjiek. Als je het niet met elkaar eens kan worden, moet je gewoon weggaan.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 17:04

Het is een boer...geen enkele 'echte pensionstalhouder' in de omgeving kent hem..enkel de 2 in het dorp..nou so be it, laat mezelf en mn paard niet als grofvuil behandelen, hij banketstaaf maar een eind weg.
Zou ik toch ook daarop kunnen doen? Ik heb meer paardencontacten dan hij ooit zal krijgen, niemand die dan daar eventueel een stal meer zou huren hoor...wie het balletje kaatst...

je hoeft zeker niet met mijn verhaal mee eens te zijn, dit is mijn verhaal en mijn ervaring en als het je niet zint, lees je niet verder en reageer je niet meer, het topic is voor tips bedoelt, vraag niet om jou persoonlijke mening. Daar kan ik niets mee, toch?!

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 17:06

dan noem jij het lekker natrappen..

Ik heb immers al een verzoek gedaan bij de kvk welke mij mede hadden gedeeld dat hij wél ingeschreven had moeten staan, mits het bedrijf niet ouder is als 20 jaar, en nee helaas zo lang is hij nog geen pensionstal..Dus bij de kvk ging een lampje branden en vanuit daar gaat het balletje toch wel rollen hoor, hoef ik niets voor te doen ;)

maargoed dat is zijn eigen schuld geweest, hij beweerde bij hoog en laag dat die wel ingeschreven was dus ga ik dat enkel even navragen...:)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:11

LoveBaileys schreef:
Het is een boer...geen enkele 'echte pensionstalhouder' in de omgeving kent hem..enkel de 2 in het dorp..nou so be it, laat mezelf en mn paard niet als grofvuil behandelen, hij banketstaaf maar een eind weg.
Zou ik toch ook daarop kunnen doen? Ik heb meer paardencontacten dan hij ooit zal krijgen, niemand die dan daar eventueel een stal meer zou huren hoor...wie het balletje kaatst...

je hoeft zeker niet met mijn verhaal mee eens te zijn, dit is mijn verhaal en mijn ervaring en als het je niet zint, lees je niet verder en reageer je niet meer, het topic is voor tips bedoelt, vraag niet om jou persoonlijke mening. Daar kan ik niets mee, toch?!

Hohoho eens even dat je pissig bent op hem hoef je niet vervelend te reageren op mij ik zeg wat mijn mening is en dat is me goed recht je hoeft je niet zo af te reageren op andere omdat die wellicht meer objectief bekijken dan jij dat doet.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:12

LoveBaileys schreef:

Valt tegen hoor. Mensen die van de andere kant van het land verhuizen naar bij die stal in de buurt die zullen die stal nog steeds gewoon willen huren als alles er prima uit ziet. :)

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 17:14

Dan zullen ze, net als de rest na een paar maanden weer pleite zijn :)

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 17:14

Ik reageer heel niet vervelend? enkel duidelijk :)

Tigra_ schreef:
LoveBaileys schreef:

Hohoho eens even dat je pissig bent op hem hoef je niet vervelend te reageren op mij ik zeg wat mijn mening is en dat is me goed recht je hoeft je niet zo af te reageren op andere omdat die wellicht meer objectief bekijken dan jij dat doet.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:15

TS vind het ronduit schandalig wat je wil doen en wat wil je ermee bereiken iemand zijn brood afpakken?. Een KVk hoeft niet op dat adres te staan en niet alle gegeven van KVK zijn zomaar openbaar.

Hou de eer aan jezelf pak je spullen neem je verlies en ga. Trouwens als ik vind dat mijn paard de dupe was was ik allang gegaan. Paard gaat voor.

Als je volgende of andere stalhouders dit in de gaten krijgen kan je je spullen uit de regio wel pakken (EN TERECHT). Vergeet niet dat stalhouders onder elkaar contact hebben ken zelfs zwarte lijsten van mensen.

Voor hetzelfde geld krijg jij straks een rechtzaak aan je broek met alle kosten voor jou van dien.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:16

Wat belachelijk ben je bezig zeg. Bah, ik walg echt van deze actie..
Als ze het zo verschrikkelijk belangrijk vind dat die vent bij de KvK staat in geschreven, had je je dat van te voren moeten bedenken. En niet nu omdat hij even niet zo lief voor je is geweest, iets te gaan zoeken om hem erbij te naaien! Als het echt zo'n verschikkelijke kerel was had je wel een échte reden kunnen verzinnen om hem te pakken, niet deze belachelijke actie. sorry dat ik dit zeg, maar ik zou absoluut geen medelijden met je hebben als je nu niet meer op een pensionstal word aangenomen, boontje komt om zijn loontje. :n :n
Laatst bijgewerkt door mang op 10-05-12 17:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:21

LoveBaileys schreef:

Jij bent ook nog steeds niet pleite en hij verdient ook geld als mensen blijven komen en gaan. :D

En er staan toch nog andere paarden? anders was je paard in eerste instantie helemaal niet kreupel geraakt. ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:30

Skygirl schreef:
LoveBaileys schreef:

Jij bent ook nog steeds niet pleite en hij verdient ook geld als mensen blijven komen en gaan. :D

En er staan toch nog andere paarden? anders was je paard in eerste instantie helemaal niet kreupel geraakt. ;)

heb jij die foto gezien van dat paard op stal?